Gå til innhold

Leppomade som FAKTISK fungerer? Tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skjønt at vi er veldig mange som er avhengig av leppomade. Men er det egentlig noe som fungerer?

Jeg har lest at Carmex, Lypsyl, osv ikke er bra, fordi inneholdet bare legger seg som en beskyttelse på leppene, men trekker ikke inn. Og vi blir avhengig av følelsen, men det fungerer jo faktisk ikke, når vi må smøre 100 ganger om dagen!

Noen som har kjøpt noe på f.eks apoteket som virker?

Anonymkode: d8eee...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Mentholatum.  Tåler ikke de andre du nevner. Kjøper på apteket.

Anonymkode: 99255...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ødelagt mine lepper med lypsyl i oppveksten. Jeg våknet på natten og var avhengig av å smøre leppene mine. 

I dag bruker jeg Mentholatum Lip Balm. I en overgangsperiode måtte jeg bruke en brun en fra apoteket innimellom. Tok også å fuktet leppene mine med vann. Anbefaler absolutt ingen lypsyl!

Jeg bruker Mentholatum til tider ofte, men langt ifra så ofte som jeg brukte lypsyl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talg er helt rått og uslåelig som leppepomade (og generelt for tørr hud). Begynner heldigvis å bli mer populært igjen å bruke det nå, for makan til fuktgivende og nærende skal man lete lenge etter.

Her er en leppepomade med talg som base, og som de understreker inneholder talg fettløselige vitaminer og selve fettsyresammensetningen i talg er veldig lik vår egen. Har fikset både tørr hud og tørre lepper med talg flere ganger, og det er ikke slik at man må smøre og smøre og smøre hver eneste dag, for det fikser faktisk problemet. Det nærer virkelig huden og gir den det den faktisk trenger, i motsetning til de fleste andre produkter, som man aldri blir "ferdig" med å bruke, og som ofte ikke har noen effekt annet enn der og da. Anbefaler virkelig talgprodukter på det varmeste ❤️

https://www.svindalgard.com/p/naturlig-leppepomade/

Anonymkode: edb58...83f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BurtsBees. Eneste jeg ikke blir "avhengig" av i form av tørrere og sårere lepper. Selges blant annet på på coop og apotek.

Anonymkode: a086f...414

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd utallige lypsyler! Foreløpig fungerer disse best for meg: Vaselin og Bepanthen (som brukes mot såre barnerumper).

Anonymkode: 32c92...310

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen leppomader som faktisk fungerer for meg i lengden. Synes helt ærlig jeg får bedre effekt av leppestifter eller lipgloss. Er fornøyd med Max Factor Color Elixir og Buxom FUll On Plumping Lipstick. Synes også Maybelline Lifter Gloss er ok 🙂

Anonymkode: 36c00...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mentholatum er den eneste leppomaden jeg har brukt de siste 15 årene. Alt annet jeg har prøvd er ræl. Vanlig vaselin er også bedre enn alle de andre jeg har prøvd. 

Anonymkode: 31a4e...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her fra O'Keeffe's er veldig bra og den eneste leppepomaden jeg har brukt noen gang som faktisk hjelper. Etter at jeg oppdaget den, kjøper jeg ikke noe annet. Den er også drøy i bruk.9623742677022_5704947005795_357754_png.j

Selges bl.a på Europris og Jernia. Er til halv pris på Jernia nå, 34 kr:

https://www.jernia.no/praktisk-hjem/personlig-pleie-og-velvære/hud--og-kroppspleie/leppomade/o'keeffe's-leppekrem-unscented-4,2g/p/58018751?channable=02fcb669640035383031383735318f&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAw6yuBhDrARIsACf94RUc2DA6VX46zq9_2hgCX0kqkYYvp9xXcZDYLAniogSpko-vR73s_aUaAom0EALw_wcB

Endret av Sniff76
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har prøvd utallige lypsyler! Foreløpig fungerer disse best for meg: Vaselin og Bepanthen (som brukes mot såre barnerumper).

Anonymkode: 32c92...310

Samme her! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...