AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har fallende østrogennivåer og kan ikke bruke hormoner. Er det annet man bruke? Har lette hetetokter, tørr hud og litt dårlig humør for tiden. Redd dette blir verre om jeg ikke gjør noe. Anonymkode: c0ad5...893 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Googlet og lest side opp og ned her. Tror jeg prøver femarelle. Kan det hjelpe mot lave østrogen nivåer? Anonymkode: c0ad5...893
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Hvis det er blodpropp du bekymrer deg for, så får du ikke det ved bruk av hormonplaster. Østrogentabletter derimot gir fare for det, og bør ikke brukes. Anonymkode: f82c9...e45
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 Jeg fikk migrene, brystsmerter og kvalme av Vagifem stikkpiller, og måtte slutte etter 6 dager fordi lege var redd jeg fikk hjerteinfarkt eller blodpropp Anonymkode: aa570...d18
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis det er blodpropp du bekymrer deg for, så får du ikke det ved bruk av hormonplaster. Østrogentabletter derimot gir fare for det, og bør ikke brukes. Anonymkode: f82c9...e45 Ja + vektøkning. Livredd å bli tykk Anonymkode: c0ad5...893
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja + vektøkning. Livredd å bli tykk Anonymkode: c0ad5...893 WOW,for det er skikkelig skummelt. Anonymkode: 43e82...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): WOW,for det er skikkelig skummelt. Anonymkode: 43e82...e4b Ja, når man har vært tynn hele livet. Anonymkode: c0ad5...893 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 Jeg er fornøyd med femarelle. Har brukt de siden september i fjor. Anonymkode: 75b3b...ee0
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er fornøyd med femarelle. Har brukt de siden september i fjor. Anonymkode: 75b3b...ee0 Hvilket har du? Og hvordan hjelper de? Anonymkode: c0ad5...893 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Skrevet 14. februar 2024 Å være tjukk hele livet og konstant være på slankeren slik som mange voksne damer er, er uvant for oss som har vært tynne hele livet og har spist alt vi vil uten å tenke kalorier. Derfor er det skremmende å plutselig begynne å legge på oss rundt magen i overgangsalderen. Anonymkode: aa570...d18
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å være tjukk hele livet og konstant være på slankeren slik som mange voksne damer er, er uvant for oss som har vært tynne hele livet og har spist alt vi vil uten å tenke kalorier. Derfor er det skremmende å plutselig begynne å legge på oss rundt magen i overgangsalderen. Anonymkode: aa570...d18 Takk. Helt enig. Dette er det verste. Jeg trener og spiser sunt, men det hjelper jo ikke. Eser ut på sidene og har gått opp 3 kg allerede. 😡🥵 Anonymkode: c0ad5...893 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er fornøyd med femarelle. Har brukt de siden september i fjor. Anonymkode: 75b3b...ee0 Jeg prøvde først hormonbehandling. Fikk trisekvens av fastlegen fordi det var mangel på plaster akkurat på det tidspunktet. Symptomene jeg hadde var hetetokter, stive fingre, dårlig nattesøvn, nattesvette og mye bekymringer. Trisekvens hjalp helt umiddelbart, det var virkelig slik at jeg ble meg selv igjen. Men pillene gir også månedlig blødning, og den ble så utrolig kraftig. Jeg kunne ikke forlate huset når det stod på som verst. Har heldigvis mulighet for hjemmekontor, ellers hadde det blitt fravær fra jobb. Valgte derfor å slutte på trisekvens og begynne på femarelle (rød pakke). Hadde ikke noe særlig forventinger, men opplever at de tar toppene ab plagene. Kan fremdels kjenne litt hetetokter, men ikke på langt nær slik det var. Er mindre stiv i fingrene, føler meg fremdeles som meg selv. Sover også bedre. Anonymkode: 75b3b...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #14 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg prøvde først hormonbehandling. Fikk trisekvens av fastlegen fordi det var mangel på plaster akkurat på det tidspunktet. Symptomene jeg hadde var hetetokter, stive fingre, dårlig nattesøvn, nattesvette og mye bekymringer. Trisekvens hjalp helt umiddelbart, det var virkelig slik at jeg ble meg selv igjen. Men pillene gir også månedlig blødning, og den ble så utrolig kraftig. Jeg kunne ikke forlate huset når det stod på som verst. Har heldigvis mulighet for hjemmekontor, ellers hadde det blitt fravær fra jobb. Valgte derfor å slutte på trisekvens og begynne på femarelle (rød pakke). Hadde ikke noe særlig forventinger, men opplever at de tar toppene ab plagene. Kan fremdels kjenne litt hetetokter, men ikke på langt nær slik det var. Er mindre stiv i fingrene, føler meg fremdeles som meg selv. Sover også bedre. Anonymkode: 75b3b...ee0 Hvor lenge måtte du ta Femarelle før du merket noe bedring? Anonymkode: aa570...d18
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 17.17): Jeg har fallende østrogennivåer og kan ikke bruke hormoner. Er det annet man bruke? Har lette hetetokter, tørr hud og litt dårlig humør for tiden. Redd dette blir verre om jeg ikke gjør noe. Anonymkode: c0ad5...893 Rosenrot (Solaray). Og spise masse soya-produkter Anonymkode: a796b...8ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #16 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rosenrot (Solaray). Og spise masse soya-produkter Anonymkode: a796b...8ca Meg igjen. For tørr hud (+ tørre lepper og slimhinner): Mangan. Anonymkode: a796b...8ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #17 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvor lenge måtte du ta Femarelle før du merket noe bedring? Anonymkode: aa570...d18 Begynte på de umiddelbart etter at jeg sluttet på trisekvens. Vil tro at det hadde innvirkning, for jeg syntes at femarelle virket umiddelbart. Men jeg vet jo ikke hvordan jeg hadde hatt det nå om jeg ikke tok de. Anonymkode: 75b3b...ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå