AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Datteren min er hos far annenhver helg, hun er 2,5 år. Faren spurte om hun kunne være hos han i vinterferien, men han jobber. Han mener barnet mitt skal være hos kjæresten hans i mens han jobber. Kjæresten er ganske ny. Hva gjør jeg her? Anonymkode: ac679...b74 1
Hulderen Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Kjenner datteren din kjæresten og er trygg på henne? Er kjæresten vant til å passe barn? Å ha ansvaret for en ukjent 2,5 åring i mange timer hver dag i en uke kan bli et mareritt både for kjæresten og jenta di. 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt i den situasjonen. Dersom far og kjæresten hadde vært sammen lengre og hun var involvert i barnets liv, kunne jeg vurdert å sende barnet noen dager av ferien, men ikke hele uka når han jobber. Da har ikke barnet samvær med far mer enn noen timer på ettermiddagen og jeg hadde valgt å ha det samværet selv. Anonymkode: 9a0e1...846 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Datteren min er hos far annenhver helg, hun er 2,5 år. Faren spurte om hun kunne være hos han i vinterferien, men han jobber. Han mener barnet mitt skal være hos kjæresten hans i mens han jobber. Kjæresten er ganske ny. Hva gjør jeg her? Anonymkode: ac679...b74 barnet "mitt"? Anonymkode: 865e5...b29 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): barnet "mitt"? Anonymkode: 865e5...b29 Ja her jo henne datter - selv om det er hans datter også.. Anonymkode: 9a0e1...846 5 1
Tussemor47 Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Ser fram til tråden: far prioriterte å jobbe i vinterferien fremfor samvær med datteren min🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Hva tenker du om samvær hos deg hvis du får ny partner..? Skal barnet da bare være hos far? Skal du slutte i jobben din fordi partneren ikke skal være alene med dattern din? 3
regine Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren min er hos far annenhver helg, hun er 2,5 år. Faren spurte om hun kunne være hos han i vinterferien, men han jobber. Han mener barnet mitt skal være hos kjæresten hans i mens han jobber. Kjæresten er ganske ny. Hva gjør jeg her? Anonymkode: ac679...b74 Du sier nei. Hvis barne skal være hos far, så må far ha fri og passe barnet sitt selv, ikke sette det bort til en tilfeldig kjæreste. Tipper han ber om det fordi han vil «imponere» kjæresten, i den forstand at han skal vise henne at han tar ansvar for barnet sitt. Samtidig som han legger opp til at hun må være barnepike…… Så igjen - bare si nei, så lenge far ikke har fri gir det ikke mening at ungen skal være der i vinterferien. 8 1
Carrot Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 Hvor lenge har de vært kjærester, altså hva betyr "ganske ny" - er det uker eller mnd? Har barnet vært hos far så mange ganger at det kjenner og er trygg på denne nye kjæresten? Hvis ikke er det et "hell no" fra meg og helt ærlig er det skikkelig teit av far å i det hele tatt foreslå en slik ordning - jeg ville spurt om han syns det var greit at en evt kjæreste av deg passet barnet alene etter x uker/mnd? 3 1
Maleficenta Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren min er hos far annenhver helg, hun er 2,5 år. Faren spurte om hun kunne være hos han i vinterferien, men han jobber. Han mener barnet mitt skal være hos kjæresten hans i mens han jobber. Kjæresten er ganske ny. Hva gjør jeg her? Anonymkode: ac679...b74 Hadde jeg vært den nye kjæresten hadde jeg selv sagt nei 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 Høres meningsløst ut. Anonymkode: 1dd3a...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 Tussemor47 skrev (23 minutter siden): Ser fram til tråden: far prioriterte å jobbe i vinterferien fremfor samvær med datteren min🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Hva tenker du om samvær hos deg hvis du får ny partner..? Skal barnet da bare være hos far? Skal du slutte i jobben din fordi partneren ikke skal være alene med dattern din? Skjønner ikke hva du babler om. Hvorfor skulle TS ta barnet ut av barnehagen for å ha ferie med hennes nye partner? Anonymkode: 1dd3a...9d5 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Hadde spurt hvorfor siden han uansett skal jobbe. Hadde ikke latt en ganske ny kjæreste passe barnet mitt. Jeg vil vite hvem barnet mitt er sammen med om faren ikke er det. Anonymkode: ab45d...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 Hvor lenge har de vært sammen? Anonymkode: 98122...e22
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #14 Skrevet 13. februar 2024 Om far jobber og barnet er 2,5 år så er det jo ingen vinterferie...?? Vinterferie er en ferie som skoler har.. Nå er mitt barn bare akkurat 2 år men hadde heller sendt henne i barnehagen enn at hun skulle bli passet av en voksen hun ikke kjente godt hele dagen i en uke. Hun bruker lang tid på å bli trygg på nye voksne. En uke borte fra primær omsorgsperson (deg høres det ut som) er også for lenge for en på 2,5 år. Anbefalingen er vel maks 2-3 netter i den alderen. Skjønner ikke helt hvorfor ikke barnet kan gå i barnehagen som vanlig så kan han kanskje ha et par dager ekstra samvær om det ønskes? Bor han så langt unna barnehagen at det ikke går eller noe siden han har foreslått denne rare løsningen? Anonymkode: c8de5...ada 11
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Skrevet 13. februar 2024 Kan jo hendel faren vil se barnet om kveldene! Gå ut å ake/ bygge snølykter om kvelden? Anonymkode: a7cde...e67 2
Carrot Skrevet 13. februar 2024 #16 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jo hendel faren vil se barnet om kveldene! Gå ut å ake/ bygge snølykter om kvelden? Anonymkode: a7cde...e67 Da kan han vel hente barnet i barnehagen som normalt? 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #17 Skrevet 13. februar 2024 Stakkars kjæresten! Regner med han vil gjøre det slutt uten å gjøre det slutt selv 😅 Hvem gidder å passe en 2,5 åring de ikke kjenner i 7-8 timer til dagen i en UKE? Tortur! Anonymkode: 9279a...02b 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #18 Skrevet 13. februar 2024 Hadde heller sendt ungen i barnehagen enn å holde ungen borte fra barnehagen for å være med en «ny» omsorgsperson 🙄 Hadde vært annerledes om det var en kjæreste som var mer involvert i livet til barnet, eller at barnet skulle være med besteforeldre/tanter/onkler. Anonymkode: ed7a4...aab 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #19 Skrevet 13. februar 2024 Hvorfor tenker han at det er en god idé? En advokat jeg var i kontakt med var ganske tydelig på at barnet skal ha samvær med sin far, ikke fars barnevakt. Sånn misforstått rettferdighet der tiden skal fordeles likt og så løses med barnevakt blir helt feil. Egentlig ganske logisk, hvis man først tenker gjennom det. Anonymkode: c3a1f...0d3 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #20 Skrevet 13. februar 2024 Ser ikke problemet. Samboer er hans familie. Han ser jo barnet etter jobb! Vær glad barnet har en snill stemor,mange hadde ikke villet passet andres barn! Anonymkode: e6585...06f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå