Gå til innhold

Kollega sykmeldt på hoved jobb, jobb ekstra ett annet sted.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 15.54):

Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. 

Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram?

Anonymkode: d0de4...c90

Dette høres veldig rart ut, fra deg. Du klarer ikke å tenke og ta avgjørelser selv? Og må spørre her på KG? Hvor gammel er du?

Men over til at man kan utføre arbeid selv om man er sykemeldt et sted og ikke et annet, så er det helt normalt. Jeg feks. jobbet som stuer på fly ( bagasje og tungt ) og også med butikkinteriør og design. Av og til fikk jeg sykemelding av lege for den ene arbeidsplassen…

Og så kan du jo prøve å resonnere deg til resten 🙄

Og hvordan du har det svart på hvitt uten å ha lest noe du ikke skal, er jo også interessant….

Anonymkode: 31a26...3a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt folk skal legge seg oppi 🙄 For alt du vet er det det psykiske på hovedarbeidplassen som gjør at vedkommende er sykemeldt, og at å jobbe på bijobben hjelper. Det kan være noe fysisk som hindrer vedkommende å stå i jobb på hovedjobben, men som ikke er noe problem i jobb nr 2. Du vet aldri (med mindre vedkommende har fortalt deg) hvorfor for er sykemeldt.

Jeg har selv vært sykemeldt fra en jobb og jobbet på en annen. Pga fysiske plager som bare ble værre i hovedjobben, men som ikke hadde noe å si i bijobben.  To vidt forskjellige arbeidsoppgaver. Ingen sammenheng med A eller B, så verken jeg eller legen såg noe feil i det. Jeg har også vært sykemeldt fra hovedjobben pga psykiske utfordringer knyttet til arbeidsplassen, og opplevd at kollegaer har løpt å klagd til sjefen fordi jeg har drevet med ting hjemme, i mitt eget hus, som de syntes ble feil når jeg var sykemeldt. Noe som resulterte i at jeg måtte i ett møte, som igjen ble enda mer belastende. 

Så, med mindre du vet hvorfor vedkommende er sykemeldt, hold deg unna. Ta gjerne en prat med vedkommende, men ikke løp til sjefen og klag. 

(Det er forøvrig forskjell på sykemelding og egenmelding. Virker ikke som du er helt enig med det selv her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. 

Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram?

Det er vel strengt tatt ikke ditt problem, siden du ikke har personalansvar.

Endret av Reign
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kolleger som deg forstår jeg hvorfor hun er sykemeldt fra jobben.... Antar dere har et ræva arbeidsmiljø. 

Anonymkode: fcf86...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...