AnonymBruker Skrevet 13. februar #21 Del Skrevet 13. februar En tidligere kollega gjorde et tilsvarende stunt. Det endte med at vedkommende ble sagt opp fra begge jobbene. Anonymkode: 68603...f91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 13. februar #22 Del Skrevet 13. februar 1 hour ago, AnonymBruker said: Egenmelding ja. Jobber ekstra annet sted når hen skulle vært på hovedjobb. Anonymkode: d0de4...c90 Trolleritrollera. Om du vet at det er egenmld så har du også makten til å gjøre noe med dette. Om ikke så bryter arbeidsgiver personvernreglene. Og da hadde kanskje jeg også vurdert jobbe minst mulig der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #23 Del Skrevet 13. februar Kjenner til flere som har vært sykemeldt over tid fra en jobb og jobbet ved en annen jobb. Anonymkode: 66a76...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #24 Del Skrevet 13. februar Det er helt fullstendig mulig og lovlig å ha flere arbeidsforhold og ha sykmelding fra kun ett av arbeidsforholdene. Si at jeg har to jobber, en jobb er i butikk og den andre på et kundesenter. Hvis jeg brekker foten blir det selvsagt vanskelig å jobbe i butikk, men jeg kan jo fint fortsette å jobbe på kundesenter hvor jeg sitter hele dagen. Samme gjelder egenmelding. En har vel heller ikke så mange egenmeldinger i løpet av et år at det kan være et veldig stort problem. Anonymkode: 3f9ae...4a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #25 Del Skrevet 13. februar Jeg vil jo si det kommer litt an på hvilken jobber det er snakk om, f.eks har knekt benet, i jobb 1 må man gå masse rundt, derfor går ikke det, i jobb 2 må man kun sitte å gjøre arbeidsoppgaven, derfor er det mulig. Anonymkode: e58a0...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13. februar #26 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil jo si det kommer litt an på hvilken jobber det er snakk om, f.eks har knekt benet, i jobb 1 må man gå masse rundt, derfor går ikke det, i jobb 2 må man kun sitte å gjøre arbeidsoppgaven, derfor er det mulig. Anonymkode: e58a0...cf2 Dette. Jeg har to jobber. En som er fysisk tung og en som er stillesittende som jeg også ved behov kan utføre hjemmefra i sofaen. Hadde jeg knukket beinet hadde jeg garantert blitt sykemeldt fra jobb 1, men hvorfor i alle dager skulle jeg ikke kunnet jobbet på jobb 2? Sier ikke at dette er saken hos kollegaen din TS, men det er nok grunner der du ikke vet om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #27 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er helt fullstendig mulig og lovlig å ha flere arbeidsforhold og ha sykmelding fra kun ett av arbeidsforholdene. Si at jeg har to jobber, en jobb er i butikk og den andre på et kundesenter. Hvis jeg brekker foten blir det selvsagt vanskelig å jobbe i butikk, men jeg kan jo fint fortsette å jobbe på kundesenter hvor jeg sitter hele dagen. Samme gjelder egenmelding. En har vel heller ikke så mange egenmeldinger i løpet av et år at det kan være et veldig stort problem. Anonymkode: 3f9ae...4a9 Det er riktig. Men du har ikke lov til å jobbe mer enn vanlig i den andre jobben når du er sykemeldt fra den ene. Anonymkode: 68603...f91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #28 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er riktig. Men du har ikke lov til å jobbe mer enn vanlig i den andre jobben når du er sykemeldt fra den ene. Anonymkode: 68603...f91 Jo det har man absolutt. Man fører jo opp hvor mye man jobber når man leverer sykemelding. Anonymkode: 97f5d...a22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. februar #29 Del Skrevet 13. februar Der høres jo ut som misbruk av egenmelding, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #30 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selvfølgelig feil formelert. Jeg synes IKKE det er greit. Kollega bruker egenmelding på hovedjobb, å jobber ekstra annet sted. Det kan vek ikke være greit?? Anonymkode: d0de4...c90 Selvfølgelig er det greit. Det kan være forhold på en jobb som er anderledes enn den andre jobben. Det er innafor loven dette. Anonymkode: de547...719 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #31 Del Skrevet 13. februar 9 minutter siden, AnonymBruker said: Man fører jo opp hvor mye man jobber når man leverer sykemelding. Anonymkode: 97f5d...a22 Dette skal man ikke gjøre om man har 2 arbeidsgiver og kun er sykmeldt i det ene og jobber i det andre. Om du er 100% borte fra jobb A men arbeider i jobb B så blir det feil å fører på disse timene på sykmleidngen for jobb A. Om jobb A forskutter sykepenger vil jobb A miste refusjonsinntekter på en ansatt som er 100% fraværende hos de, men jobber hos bi-arbeidsgiver. Anonymkode: 7d199...ee1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 13. februar #32 Del Skrevet 13. februar 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram? Anonymkode: d0de4...c90 Av nysgjerrighet ... hvorfor synes du det ikke er greit? Og hvorfor skal du bry deg om en sak som ikke angår deg? Hva får du ut av dette? Vet du noe om hvorfor personen er sykemeldt / går på egenmelding? Hvis ikke, hvorfor mener du at du er kvalifisert til å mene noe som helst om dette? Det kan være mange årsaker til at noen er sykemeldt fra en jobb. Noe så enkelt som et giftig arbeidsmiljø kan være en årsak ... og om du er et mål på arbeidsmiljøet vil jeg anse dette som en svært plausibel årsak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #33 Del Skrevet 14. februar Jeg gjør det fortiden. Hovedjobben min er som brannkonstabel. Det funker dårlig med smerter i skulder (venter på operasjon). Bijobben min er kontorarbeid. Det funker greit, selv om det går litt saktere enn vanlig. Anonymkode: e0c5f...4c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #34 Del Skrevet 14. februar Da jeg sist var sykemeldt nevnte jeg ikke jobb nr 2 for den er noe helt annet. Kun sykemeldt fra jobb nr 1. Anonymkode: de547...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #35 Del Skrevet 14. februar Hvis du absolutt må gjøre noe så ta det opp med kollegaen din i stedenfor. Da får du en forklaring. Tenk om han sliter økonomisk og i desperasjon gått til det skritt at han måtte jobbe dobbelt ? Eller så er han en luring .. Du får uansett et svar Anonymkode: e8602...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hgj Skrevet 29. oktober #36 Del Skrevet 29. oktober Kan arbeidsgiver som mistenker at noen ansatt bruker egenmelding og jobbe annet sted, kunne få opplysninger fra den andre arbeidsgiveren? Eller er det taushetsplikt for annen arbeidsgiver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. oktober #37 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 16.11): Selv om du syns det er ugreit, så er det ikke ulovlig. Din kollega bryter ingen lover eller regelverk. Så din mening betyr nada. Du fremstår bare sær, sur og tåpelig med å lage sak utav noe som ikke er noe galt med. Anonymkode: d9b00...819 Det kommer helt an på grunnen til fraværet. Sier vedkommende at hun har feber eller annen sykdom hun lyver om og ikke kan jobbe, er det ikke lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. oktober #38 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 11.10): Hvis du absolutt må gjøre noe så ta det opp med kollegaen din i stedenfor. Da får du en forklaring. Tenk om han sliter økonomisk og i desperasjon gått til det skritt at han måtte jobbe dobbelt ? Eller så er han en luring .. Du får uansett et svar Anonymkode: e8602...987 Det hjelper ikke det spor om hun lyver om fraværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #39 Del Skrevet 29. oktober Det er lovlig ja, jeg var selv sykemeldt fra hovedjobb lenge, men ikke fra bi -jobben min. Jeg ble syk av jobb 1 pga mobbing. Anonymkode: 3ae64...129 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #40 Del Skrevet 29. oktober Tipper du nysgjerrigper er grunn til sykemelding. Anonymkode: 7954c...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå