AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Del Skrevet 13. februar Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram? Anonymkode: d0de4...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 13. februar #2 Del Skrevet 13. februar Hvis du ikke synes det er ugreit, er vel det beste å ikke gjøre noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Del Skrevet 13. februar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram? Anonymkode: d0de4...c90 Så bra du ikke synes det er ugreit da. Så trenger du ikke ta det opp. Kan jo hende vedkommende klarer den andre typen jobb, men ikke den han er sykmeldt fra. Anonymkode: 87c60...9be 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Del Skrevet 13. februar Det er fullt mulig å være sykemeldt fra kun en av arbeidsgiverne sine... Anonymkode: f2367...9f9 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Del Skrevet 13. februar Selvfølgelig feil formelert. Jeg synes IKKE det er greit. Kollega bruker egenmelding på hovedjobb, å jobber ekstra annet sted. Det kan vek ikke være greit?? Anonymkode: d0de4...c90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #6 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig feil formelert. Jeg synes IKKE det er greit. Kollega bruker egenmelding på hovedjobb, å jobber ekstra annet sted. Det kan vek ikke være greit?? Anonymkode: d0de4...c90 Sykemeldt eller egenmelding? Jobber hen på ekstrajobben når hen egentlig skal være på hovedjobben? Anonymkode: ecf08...b13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #7 Del Skrevet 13. februar Egenmelding ja. Jobber ekstra annet sted når hen skulle vært på hovedjobb. Anonymkode: d0de4...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Del Skrevet 13. februar Nå får du vel bestemme deg om det er sykemelding eller egenmelding og om du synes det er greit eller ugreit! Anonymkode: aa71c...ef1 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #9 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå får du vel bestemme deg om det er sykemelding eller egenmelding og om du synes det er greit eller ugreit! Anonymkode: aa71c...ef1 Egenmelding Anonymkode: d0de4...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. februar #10 Del Skrevet 13. februar Det er selvsagt lov. Jeg kan ha for vondt i foten til å jobbe ett sted, men frisk nok i hodet til å jobbe et annet sted. Eller visa versa. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #11 Del Skrevet 13. februar Egenmelding på en jobb, for å kunne jobbe et annet sted slik at man får dobbelt betalt = ikke greit. Sykemelding fra hovedjobb, men samtidig jobbe et annet sted = greit. Kan være arbeidmiljø sjef/kollegaer, manglende tilrettelegging osv osv som er grunnen for sykemld. Noe som ikke er et problem på jobb nr 2. Anonymkode: eaf9b...8cf 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #12 Del Skrevet 13. februar Kanskje det er nødvendig for vedkommende å være sykmeldt fra hovedjobb, men at det går fint å jobbe på ekstrajobben? Syns ikke folk har noe med å blande seg inn i andre sine sykmeldinger. Tenk om hen har informert sjefen om det og så blir du den sladrehanken som skal komme å angi en kollega! Hva tjener du på det? Vil du stille deg selv i et bedre lys? Pass på deg selv du! Anonymkode: 2c03f...795 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #13 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram? Anonymkode: d0de4...c90 Selv om du syns det er ugreit, så er det ikke ulovlig. Din kollega bryter ingen lover eller regelverk. Så din mening betyr nada. Du fremstår bare sær, sur og tåpelig med å lage sak utav noe som ikke er noe galt med. Anonymkode: d9b00...819 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #14 Del Skrevet 13. februar Det kan da ikke være greit å bruke egenmelding ett sted for å jobbe ett annet? Anonymkode: d0de4...c90 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan da ikke være greit å bruke egenmelding ett sted for å jobbe ett annet? Anonymkode: d0de4...c90 Nei, det er ikke greit å bruke egenmelding for å jobbe ett annet sted. Men det er greit å jobbe ett sted selv om man bruker egenmelding på ett annet sted. Det kommer helt an på årsak til sykefravær og arbeidets art. Jeg ble oppfordret av både nav og lege til å jobbe mer hos biarbeidsgiver når jeg var sykemeldt fra hovedarbeidsgiver. Jeg jobber nesten alltid mer på ekstrajobben om jeg er for syk til å dra på hovedjobben. Anonymkode: 97f5d...a22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #16 Del Skrevet 13. februar Skjønner hvis det er ulike type jobber. Men det er identiske arbeidsoppgaver, å ganske sikker på at det er for å tjene ekstra. Men som flere sier så legger jeg meg opp i noe jeg ikke har noe med. Så det beste er vel å bare la det gå. Anonymkode: d0de4...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #17 Del Skrevet 13. februar Det er vell ikke din sak å drøfte mener nå jeg. Pass på din egen arbeidsstilling. Og slutt å vær så nyskjerrig og grave etter andre sine grunner og grunnlag. Anonymkode: 70164...f7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #18 Del Skrevet 13. februar 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har oppdaget at en kollega har fravær på hoved jobb, men jobber ekstra ett annet sted. Jeg har det svart på hvitt. Jeg synes ikke dette er ugreit, å vil ta da opp med leder. Tips til hvordan jeg går fram? Anonymkode: d0de4...c90 Hvorfor er ikke det greit? For alt du vet så kan grunnen til at vedkommende er borte DEG. Anonymkode: 7f460...262 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #19 Del Skrevet 13. februar Jeg som arbeidsgiver ville visst det om en av mine arbeidstakere hadde benyttet egenmelding, men jobbet et annet sted i samme tidrom. Anonymkode: 66ecb...4cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 13. februar #20 Del Skrevet 13. februar (endret) Som arbeidsgiver ville jeg satt pris på å få beskjed. Det kan være en god og gyldig grunn (kan ikke løfte tungt i jobb A, men tåler kontorarbeid i jobb B) eller at arbeidtaker lurer til seg ytelser (skylder på forkjølelse i jobb A for å ta ekstra vakter på sykehjemmet i jobb B.) Det kan også være årsaker knyttet til arbeidsmiljø, men da hadde sykmelding vært mer logisk enn egenmelding. Hvis du oppriktig tror din kollega lurer systemet her så bør du si fra til atbeidsgiver. Arbeidsgiver kan bestride egenmelding. Dersom vedkommende burde vært på jobb i jobb A er det ikke riktig at arbeidsgiver A skal betale lønn egenmeldingsdagene samtidig som arbeidsgiver B betaler lønn for det samme tidsrommet. Endret 13. februar av Gekko 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå