AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Del Skrevet 13. februar 2024 Hei, Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å liste opp jobb med norsk arbeidsgiver, men tillater deg å jobbe eller bo hvor som helst i verden. Det første som kom i tankene er offshore arbeid med turnus. Anonymkode: 79283...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Del Skrevet 13. februar 2024 Det er nok mange arbeidsgivere som ville tillate det, men det er nok lettere om man allerede er innenfor døra. De fleste jeg kjenner som har en sånn frihet, jobbet i selskapet «vanlig» først - og så fikk lov å ta med seg jobben senere. Det er litt lettere hvis de kjenner deg og vet at du leverer bra osv. Ikke at det var det du spurte om da. Hva slags utdanning/bransje tenker du på? Anonymkode: 7f08b...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Del Skrevet 13. februar 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å liste opp jobb med norsk arbeidsgiver, men tillater deg å jobbe eller bo hvor som helst i verden. Det første som kom i tankene er offshore arbeid med turnus. Anonymkode: 79283...99d IT-support der du har 100% hjemmekontor. Kundeservice/callcenter Anonymkode: 6b272...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok mange arbeidsgivere som ville tillate det, men det er nok lettere om man allerede er innenfor døra. De fleste jeg kjenner som har en sånn frihet, jobbet i selskapet «vanlig» først - og så fikk lov å ta med seg jobben senere. Det er litt lettere hvis de kjenner deg og vet at du leverer bra osv. Ikke at det var det du spurte om da. Hva slags utdanning/bransje tenker du på? Anonymkode: 7f08b...2a1 Ja, jeg forstår. Har vært ansatt i et år og trives godt, men har et ønske om å jobbe et par mnd i fra et annet land feks eller fra hytta. Jeg jobber som produktleder i et software selskap - rettet mot oljen, med bakgrunn som petroleumingeniør. 13 minutter siden, AnonymBruker said: IT-support der du har 100% hjemmekontor. Kundeservice/callcenter Anonymkode: 6b272...06d Vil tro jeg må gå ned i lønn dersom det er IT support og/eller kundeservice. Anonymkode: 79283...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 13. februar 2024 #5 Del Skrevet 13. februar 2024 SAmtidig må man huske på at om man gjør dette over en lenger periode så kan det bli mer komplisert med skatt og hvilket land du reelt sett er bosatt i (og derav skatter til). Innenfor EU/EØS er dette noe lettere å finne ut av, men samtidig må man også finne ut av dette med arbeidsgiver i fellesskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå