AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har et dilemma som sikkert høres ut som et latterlig luksusproblem for mange menn nå... Men... Jeg er kvinne med unormal høy sexlyst, og har heldigvis en mann som også har høy sexlyst. I perioder kan det derimot bli så ekstremt for meg at jeg blir frustrert om det blir sjeldnere enn annenhver dag, og kunne lett ligget på 3-6 ganger om dagen om det var opp til meg. Noen ganger er dette veldig velkomment hos min mann, men hvis det varer over lengre perioder ser jeg at det er stort sett jeg som blir drivkraften alene, og at han er fysisk sliten i pikken rett og slett, og trenger mer variasjon for å klare å bli ordentlig hard. Han avviser meg dog ikke og har lyst selv når kroppen er sliten, heldigvis for meg! Jeg har stor forståelse for dette - for selv om jeg gjør mye innsats selv (suger, runker og rir han aktivt) så jobber jo han også mye når vi har sex. Han sier han er sinnsykt takknemlig og glad for at jeg er som jeg er, at jeg har så mye lyst, likevel blir han også veldig mettet både fysisk og seksuelt når jeg er som "verst" over lengre perioder (dvs helt latterlig kåt sammenlignet med normalen). Jeg er egentlig ute etter innspill fra menn på dette, og hva jeg kan gjøre for å gjerne øke og vedlikeholde den seksuelle lysten hans, og at jeg hvert fall unngår ting for å gjøre han lei på sikt. Vi har det generelt bra i forholdet, krangler ikke, og jeg maser heller ikke på han. Han bidrar til hus og hjem og holder meg fornøyd på det punktet også, så det er liksom ingenting i forholdet som skal tilsi at han får mindre eller mer lyst sånn i hverdagen. Vi begge trener aktivt og spiser sunt, drikker lite og røyker ikke. Blir menn lei til slutt hvis det blir for mye? Jeg forsøker å gi han stor variasjon, i både hvor og hvordan vi har sex, samt veksler mellom fantasier og å overraske han på ting jeg vet han liker. Jeg har ingen klager på han, men er vel bare redd for at han skal synes det blir for mye på sikt. Jeg har flere hobbyer og krevende jobb, så det er ikke slik at jeg ikke har andre ting å finne på heller. Jeg bare har ekstremt mye lyst på han, hele tiden 😅 Anonymkode: f4836...4b4
imagineme Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Hvis han tidvis er med på sex 3-6 ganger om dagen, men normalt sett er sex daglig så burde vel det strengt talt holde? Tror ikke du skal søke etter hvordan du skal øke lysten hans, men heller kanskje "holde deg" slik at når dere har sex blir det noe du har lengtet etter og ikke noe som blir dagligdags. Det er da folk fort går lei. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 M44 Det du beskrive kan jo høres ut som et luksusproblem for mange - både initiativ, antall, variasjoner og fantasier - men jeg må si at selv om jeg savner mer sex i mitt ekteskap, hadde et ønske om flere ganger for dagen hver dag blitt for mye for meg. For å beskrive min situasjon så ligger vel vi mer på 2-3 x i mnd - jeg kunne tenkt meg 2-3x per uke OG at hun tok initiativ en gang i måneden. (Dette er ikke min tråd (bare så det ikke sporer av) så har hun lyst og vil, hun tar bare aldri initiativ og jeg er litt fed up) Men der er folk ulike - så jeg kan ikke svare for ham og ikke svare for alle andre menn. For 20 år siden kunne vi holde på flere ganger daglig hver dag - men hadde det vært forventningen nå tror jeg at jeg hadde gått litt "lei". Det hadde blitt litt "ork"/plikt og det hadde ikke gitt meg samme gleden og nytelsen. Og er han fysisk sliten så er han fysisk sliten (både her og der). Det er klart at mere "spice" vil kunne gjøre at man gjennomfører likevel (for veeeldig mye er mentalt) - men det høres virkelig ikke bærekraftig ut - da er heller en pause og litt mer lyst og driv som kommer innenfra svaret. Ikke svaret du vil ha antakeligvis, og ikke sikkert at det er det rette svaret, men det er ikke alle problem som har en (god) løsning. Anonymkode: 5e52f...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Jeg er kvinne (med mest lyst) men det jeg gjør er: Har fokus på hans lyst og fantasier - og oppfordrer ham til å ikke runke, spare lyst til oss Har fokus på ting i livet han ellers ønsker av meg/oss (velvære avler lyst) Gjør mye som tar "toppen" av min lyst, som ekstrajobb, omfattende hobby og hard trening. Ellers blir jeg jo konstant frustrert, hehe. Dette gir ham tid til å savne meg og bli kåtere/frustrert og takknemlig for å få meg. Anonymkode: 21d3c...fe6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 imagineme skrev (9 minutter siden): ....når dere har sex blir det noe du har lengtet etter og ikke noe som blir dagligdags. Det er da folk fort går lei. Ikke ts, men: det skal ekstremt mye jevnlig sex før jeg blir "lei". Tror knapt jeg noengang har hatt så mye sex at det var sjans for å bli overmett. Kanskje om jeg ble tilbudt 4 ganger om dagen men det har aldri skjedd. Det blir litt som å si at man blir lei av å spise mat fordi man jo har fått det dagen før 😉 Anonymkode: 21d3c...fe6
Enmanelskeråhate Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Høres jo slitsomt ut i lengden men, vis at du har lyst på han, tirr og frist han
imagineme Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke ts, men: det skal ekstremt mye jevnlig sex før jeg blir "lei". Tror knapt jeg noengang har hatt så mye sex at det var sjans for å bli overmett. Kanskje om jeg ble tilbudt 4 ganger om dagen men det har aldri skjedd. Det blir litt som å si at man blir lei av å spise mat fordi man jo har fått det dagen før 😉 Anonymkode: 21d3c...fe6 Eddie Murphy har en sketsj på det i talkshowet "Raw" hvor han snakker om at sex med dama er som en Ritz-kjeks. Beste kjeksen han noen sinne har fått. Så får han den samme kjeksen dag ut og dag inn og til slutt blir det en "regular cracker" 😉
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 imagineme skrev (5 minutter siden): Eddie Murphy har en sketsj på det i talkshowet "Raw" hvor han snakker om at sex med dama er som en Ritz-kjeks. Beste kjeksen han noen sinne har fått. Så får han den samme kjeksen dag ut og dag inn og til slutt blir det en "regular cracker" 😉 Ja, noen er sånn. Min kjære har ikke like mye glede av/stamina til hyppig sex som meg. Sånn er livet.🤗 Anonymkode: 21d3c...fe6
imagineme Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, noen er sånn. Min kjære har ikke like mye glede av/stamina til hyppig sex som meg. Sånn er livet.🤗 Anonymkode: 21d3c...fe6 Jepp, finne den gyldne middelvei er bra - Noe begge kan sette pris på (og glede seg over) 🙂 Endret 13. februar 2024 av imagineme
Sander33 Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 Tja, det er en balansegang det der. Har selv veldig mye lyst. Men må jo startes opp. Hvordan man tenner varierer fra person til person. Jeg er veldig bevisst på hva som tenner meg. Prøv å hør om han er bevisst det og kan si deg det. Med de «svakhetene» er det fritt frem hos meg. Så deles ikke! God sex er det som får meg til å komme 1-12x på en formiddag. Blir umiddelbart kåt igjen. Og kan så ta initiativ. God sex gir mye sex. Så lett/vanskelig er det.. Kun en dame har klart å følge, samt få det aller beste ut av meg seksuelt. Hittil. Kjennetegn: Lekent, lett, enkelt, impulsivt, lidenskapelig, needy (men ikke for needy, hårsbredder fra for mye kan det fort bli), spennende og utforskende er nøkkelord. God sex. Mye kjærtegn. Komplimenter. Forspill. Tid sammen. Vi kunne gå i kjelleren og ta oss en kjappis, bare for at begge hadde lyst. Jobb, familie og venner alt merket ikke noe. Tider det! Kommunisert godt, med klare regler også. Vi hadde at sov vi uten natt tøy, var det fritt frem. Ble vekt mange netter, utrolig godt. Og hun fikk igjen. Det var en av greiene vi hadde. Aldri tillatt noen det før eller etter.. Finn deres «greier».. Håper dette kan hjelpe!
SPOCA Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 (endret) Nå er jeg kvinne, så kanskje jeg ikke bør svare, men gjør det allikevel. Samboer og jeg har sex 1-2 ganger daglig, noen ganger 3 ganger. Jeg er som deg og kunne gjerne hatt sex flere ganger enn det. Men, jeg er veldig tilfreds. Uansett, vi har vært sammen i litt over 2 år, og vi har like mye glede av det nå som da vi ble sammen. Faktisk har vi litt mer sex enn i starten. Min samboer trodde nemlig ikke han hadde så mye lyst, og jeg vet han ikke hadde sex mer enn kanskje hver tredje måned med sin eks (og selv da kunne han fake for å bli ferdig). Det han sier, og som jeg selv føler på, er at det gjør ingenting om at det har blitt en rutine. Rutine trenger ikke å bety kjedelig, det betyr bare at vi prioriterer sex uansett hvor slitne vi er. Vi har aldri dårlig sex, stort sett har vi fantastisk sex. For oss har sex blitt et høydepunkt i en hverdag som kan være vanvittig slitsom. Det er noe som skaper felles glede i en hverdag preget av et bonusbarn med syv tunge diagnoser. Sex er glede, smil, latter og deilig utløs ning. Det gjør at vi slipper løs spenningene i kroppen, kjenner at kroppen slapper av og vi sover ekstremt godt etterpå. Sex gjør livet bedre og lettere. Sex er rett og slett et fantastisk verktøy. Men, det jeg tror er suksessoppskriften vår er at vi tenner for det første vanvittig på hverandre, og vi deler masse fantasier. Vi egger og spiller hverandre opp. Vi har en åpen og god kommunikasjon. Jeg har fått han ut av sitt "seksuelle skall", og han av mitt. Vi er ekstremt kompatible, og det gjør at vi går aldri lei. Og så hjelper det at vi er flinke til å gi hverandre komplimenter, er intime ellers i hverdagen med mye flørting og kyssing, vi deler mange felles interesser og koser oss mye sammen. Det holder oss både interessante for hverandre, og skaper deilig kåtskap. Å gi hverandre de små overraskelsene i hverdagen som gir lyst. Og det kan være så enkelt at han henger opp hylla på soverommet i bar overkropp til at jeg baker favorittbollene hans og går i kjoler hver dag. Så merker jeg vel at det handler mye om seksuell spenning og tenning kombinert med trygghet og varme. At man er rause og gode med hverandre. Hvis plutselig ikke får den opp så koser vi da på andre måter, og plutselig er han hard igjen. Det viktigste er å ikke stresse og presse, men glede og ha det gøy sammen. Endret 13. februar 2024 av SPOCA 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Mulig du skal søke hjelp hos en psykolog, høres litt vel ...... ut Anonymkode: 2e95c...0ca
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 Jeg tenker at du må snu problemstillingen. Demp deg litt i de mer aktive periodene, slik at han får fysisk komme til hektene. Det handler om å inngå noe kompromiss & ikke bare kjøre på egne lyster. Anonymkode: 961ba...373
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #14 Skrevet 13. februar 2024 Jeg blir tent dersom noen er seksuelt attraktiv. Nå er det jo dessverre et mindretall som er det. Anonymkode: 7dfa1...861
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): M44 Det du beskrive kan jo høres ut som et luksusproblem for mange - både initiativ, antall, variasjoner og fantasier - men jeg må si at selv om jeg savner mer sex i mitt ekteskap, hadde et ønske om flere ganger for dagen hver dag blitt for mye for meg. For å beskrive min situasjon så ligger vel vi mer på 2-3 x i mnd - jeg kunne tenkt meg 2-3x per uke OG at hun tok initiativ en gang i måneden. (Dette er ikke min tråd (bare så det ikke sporer av) så har hun lyst og vil, hun tar bare aldri initiativ og jeg er litt fed up) Men der er folk ulike - så jeg kan ikke svare for ham og ikke svare for alle andre menn. For 20 år siden kunne vi holde på flere ganger daglig hver dag - men hadde det vært forventningen nå tror jeg at jeg hadde gått litt "lei". Det hadde blitt litt "ork"/plikt og det hadde ikke gitt meg samme gleden og nytelsen. Og er han fysisk sliten så er han fysisk sliten (både her og der). Det er klart at mere "spice" vil kunne gjøre at man gjennomfører likevel (for veeeldig mye er mentalt) - men det høres virkelig ikke bærekraftig ut - da er heller en pause og litt mer lyst og driv som kommer innenfra svaret. Ikke svaret du vil ha antakeligvis, og ikke sikkert at det er det rette svaret, men det er ikke alle problem som har en (god) løsning. Anonymkode: 5e52f...c2d Har du vært tydelig med kona om at du ønsker mer initiativ fra henne? Kanskje er det noe som stopper henne i å ta initiativ også, har dere snakket om det? Hvis du er fed up er det smart å si det slik at hun vet det i hvert fall. Hvis dere har vært sammen så lenge som dere har, kanskje dere trenger åpent forhold eller noen å eksperimentere med? Anonymkode: 4a944...57a
Frkego Skrevet 13. februar 2024 #16 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): redd for at han skal synes det blir for mye på sikt. Jeg er som deg og har også heldigvis en mann med høy lyst! Han har så langt ikke følt at det har blitt for mye (har vært sammen i over 10 år), men det har vært perioder hvor kroppen rett og slett ikke har spilt på lag (3 barn og fulltidsjobber på begge to). Jeg kjenner ham så godt at jeg kjenner igjen slike perioder lett, så da tar jeg mindre initiativ for å ikke legge press på ham og dette fungerer godt. For det står aldri på lysten, så da blir han med (eller tar selv initiativ) selv om kroppen ikke spiller på lag også fører det til frustrasjon fra hans side da hode, pikk og kropp ikke er samkjørte. Jeg har også perioder hvor kroppen ikke lystrer (for sliten/for stresset til å fokusere eller at jeg bruker mye tid på å bli klar). Vi leser hverandre generelt godt, så ytterst sjeldent den ene avviser den andre (kan ikke huske sist gang). Pliktsex er vi enig om at vi aldri skal ha. Generelt forsøker jeg også å ikke fortelle ham at jeg er kåt så ofte som jeg føler for. Jeg tar ikke initiativ hver gang jeg har lyst heller. For ham er det viktig å få lengte litt samt være pådriver innimellom. Det vekker litt jaktinstinktet hos ham. Vi begge sørger for å opprettholde spenning, variasjon, spontanitet og lidenskap. Vi lever ut fantasier etter hvert som de dukker opp. Vi har også avklart at med mindre den andre varsler om at sex er uaktuelt så er det fritt frem mens den andre sover. Dette har ført til at selv om vi ikke rakk eller var for slitne på kvelden, så får vi tatt det igjen hvis en av oss våkner kåt om natten. Rolig slitensex kl 3 på natta kan være helt fantastisk. Nå har vi uker hvor vi har sex opp til flere ganger daglig og uker hvor vi kan ha sex 3-7 ganger. I disse periodene får vi begge lengtet litt og sexen blir deretter! Aldri sure miner, mas eller klaging hvis en av oss kjenner at vi ønsker mer enn partner makter. Dette kommuniserer vi godt rundt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #17 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg blir tent dersom noen er seksuelt attraktiv. Nå er det jo dessverre et mindretall som er det. Anonymkode: 7dfa1...861 Du er her også ja 🫣 det finnes heldigvis folk som finner mange mennesker attraktive, ikke minst partneren sin. Synes nesten litt synd på deg som finner svært få mennesker attraktive og må poengtere dette i samtlige tråder. Anonymkode: aa891...8c3 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #18 Skrevet 16. februar 2024 Har du tenkt på, foreslått, fantasert om kanskje ta inn en xtra mann i sexlivet? Du har åpenbart større behov og mer fysisk mottakelig for sex enn din mann samtidig som din mann også både har og liker mye sex,men blir fysisk sliten av ditt ønske/behov.. Kanskje han vil tenne på det, få ennå mer lyst av det, få fordelt den fysiske delen/"belastningen" med en annen opp mot deg... og du blir fysisk tilfredsstilt utfra ditt seksuelle behov.. som ei hotwife der dere kan ha trekanter og/eller du ha sex uten hans deltagelse.. Ja, det kan bli for mye på sikt.... derfor det over også... Anonymkode: 7eef3...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå