Gå til innhold

Hvordan vet du at du er lykkelig i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og motsatt; hvordan vet du at du er ulykkelig?

Anonymkode: 286ea...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser og blir sett. Simple as that.

Skrevet

Hadde jeg vært usikker ville jeg bare lest litt på samlivsforumet 😅 

Neida.

Man bare vet. Jeg er avslappet, meg selv, det er ingen røde flagg, ingen vonde krangler, omsorg for hverandre, tillit til hverandre, raushet for hverandre. 

Anonymkode: 8d98d...b15

• Liker 3
Skrevet

Jeg var i et ulykkelig forhold i 13 år. Jeg ble ikke sett, satt pris på eller hadde den delen intime delen som skilte oss fra venner. Eksen var mer opptatt av dataspill enn meg og barnet vårt. Han hadde gode ting også, var alltid snill, vi kranglet ikke, og han var bestevennen min. Jeg var veldig ensom og gråt mye og tenkte det var et tulleforhold. 

Nå har jeg en mann som stadig vekk tar på meg, kysser, klemmer, hoder hender, vi er intime i form at et aktivt sexliv,

Vi gjør ting sammen som familie, vi prater sammen, vi prioriterer hverandre, jeg gleder meg til å se han etter vi har vært på jobb.

Jeg kan se på bilder av han på tlf og bare drømme meg helt bort. Elsker å se han med barna våre. (jeg har et fra før og vi har to sammen) 

Han behandler meg bra, gjør de små tingene i hverdagen som betyr noe. For eksempel så åpner vi garasjeporten til hverandre (har ikke elektrisk) slik at man bare kan kjøre rett inn i garasjen) Det er like mye selvfølge at han lager middag som meg, tar oppvasken, vasker klær, husarbeid og alt med barna. (altså det tredje skiftet) 

Vi er rause mot hverandre, setter av tid til oss, men også gir rom for egne aktiviteter og vennskap.

Slik jeg har det nå er slik jeg så for meg at et forhold skulle være da jeg var liten.

Du vet noen ganger så møter man på slike par som stadig vekk tar på hverandre, kysser og ser på hverandre med kjærlighet og tenker, herlighet så fint. Slik har jeg det" Og siden vi begge har erfaring med langvarig forhold der ting ikke var tipp topp så tror jeg vi er ekstra oppmerksomme på hvordan vi ikke vil ha det.

Nå har vi bare vært sammen i 5 år, så det gjenstår jo å se om vi klarer å ha det så godt etter 10-15-20 år osv,

Anonymkode: cfaf6...71b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Er du fornøyd, er du lykkelig. Er du misfornøyd, er det noe som mangler.. vel... 

• Liker 1
Skrevet

Fordi han er min største trygghet i livet,mitt alt,min bestevenn,elsker alt❤

Anonymkode: 5f058...baa

Skrevet

Det var en slags generell følelse. Greier ikke si det bedre enn det. Jeg gruet meg til å være sammen, hadde mange tanker om "er det oss? Burde jeg gå" grublet støtt på dette. Var mye sint, frustrert og smålig. Greide ikke slappe av. Kjente mye stress og hodepine. 

Nå føler jeg det har snudd. At vi har fylt den gode koppen med mer positivt, og tømmer fra koppen med negativt. Vi har fremdeles en del ting å jobbe oss gjennom. Men nå får jeg varme følelser når jeg tenker på min kjære. Gleder meg til å se ham. Og greier å fokusere på andre ting i livet. Jeg er mye mer til stede med ham, mindre/ingen krangling, vi er et team, og jeg sukker glad når jeg ligger i armene hans. 

Anonymkode: 9a5e4...6a3

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har senkede skuldre og en god magefølelse.

Når jeg ser han, så kjenner jeg på kroppen at jeg blir glad.

Med eksen, så grein jeg på vei hjem fra jobb, og gruet meg til helg.

Anonymkode: fb54c...62e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var en slags generell følelse. Greier ikke si det bedre enn det. Jeg gruet meg til å være sammen, hadde mange tanker om "er det oss? Burde jeg gå" grublet støtt på dette. Var mye sint, frustrert og smålig. Greide ikke slappe av. Kjente mye stress og hodepine. 

Nå føler jeg det har snudd. At vi har fylt den gode koppen med mer positivt, og tømmer fra koppen med negativt. Vi har fremdeles en del ting å jobbe oss gjennom. Men nå får jeg varme følelser når jeg tenker på min kjære. Gleder meg til å se ham. Og greier å fokusere på andre ting i livet. Jeg er mye mer til stede med ham, mindre/ingen krangling, vi er et team, og jeg sukker glad når jeg ligger i armene hans. 

Hva gjorde at det snudde?

Anonymkode: bb603...092

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det godt, og er generelt tilfreds med tilværelsen, når jeg er lykkelig i forholdet.

Når jeg har vært ulykkelig i et forhold har jeg vært trist, følt meg fanget i en vond situasjon, og følt på savn etter å ha det godt inni meg igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har senkede skuldre og en god magefølelse.

Når jeg ser han, så kjenner jeg på kroppen at jeg blir glad.

Med eksen, så grein jeg på vei hjem fra jobb, og gruet meg til helg.

Anonymkode: fb54c...62e

Faen den traff ☹️

Anonymkode: 5d962...9bc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Med eksen gråt jeg flere ganger i uka, ofte daglig.

Med mannen smiler og ler jeg hver dag. Jeg kan slappe av og være meg selv

Anonymkode: bef0c...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjorde at det snudde?

Anonymkode: bb603...092

En lang rekke hendelser over lang tid.

Noen nøkkelpunkt var vel at jeg leste boken "Empowered wife" av Laura Doyle, sluttet å være kontrollerende og begynte å respektere ham som en voksen. At jeg trakk meg mer tilbake og sluttet å ta ansvar for ham, og forholdet mer enn jeg burde. Jeg begynte å vende fokus mot andre deler av livet mitt, gi meg selv all den lykken jeg så etter i forholdet. Dekke egne behov daglig. Gikk til fysioterapeut, fikset en smerteproblematikk jeg hadde og lærte meg mindfulness. 

Han begynte i terapi, og våget fordi jeg sluttet å kritisere, kontrollere og kreve, å ta mer ansvar og lede igjen. Han ble mer sosial med andre enn meg. 

Vi sa unnskyld for alle de stygge tingene vi begge hadde gjort. Vi begynte å jobbe som et lag, i stedet for å snakke om hvem som hadde gjort hva. Jeg forteller meg dette daglig i vanskelige samtaler "vi er et team". 

Og sist men ikke minst: jeg bestemte meg for at inntil dagen jeg eventuelt forlot ham så var jeg "all in", ferdig med å sitte på gjerdet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg savner ikke noe, føler meg tilfreds og kjenner ikke på negative følelser knyttet til partner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faen den traff ☹️

Anonymkode: 5d962...9bc

Her også. Grudde meg til helger, ferier og all fritid med min eks. Ville egentlig være alle andre steder enn hjemme.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har hatt et forhold i seksten år, for det meste vært bra, men siste året har vi slitt og da kjenner jeg hvilken forskjell det utgjør! Jeg bekymrer meg enormt mye for fremtiden, grubler veldig mye, har miset lysten på ham, vi snakker mindre sammen. Jeg er også dårlig på å ta opp sånne seriøse temaer. Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre.
Så for å svare på spørsmålet: Man merker det ved at man ikke tenker på alle disse tingene og har det fint i hverdagen, enorm forskjell!

Anonymkode: fe71f...dc6

Skrevet

For meg er kg til god hjelp. Når jeg tilbringer mye tid her inne er jeg ikke lykkelig i forholdet. Når jeg er lykkelig i forholdet tenker jeg nesten ikke på kg. 

Anonymkode: c761c...88c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vet man at man er lykkelig?
når tanken på et liv uten partneren virker tyngre enn tanken på livet med partneren selv når man er skikkelig uenig og overhode ikke på bølgelengd over noe... 🙅‍♀️ den gode følelsen er større enn evt andre følelser om det gir mening?
Jeg kjenner på varmen som sprer seg innvendig når jeg tenker på mannen min selv når jeg er så sinna og frustrert at jeg nesten sprekker over en uenighet 😄og jeg ser, virkelig SER alt han gjør, for oss og for meg, på bekostning av seg av og til - på samme måte som jeg gjør det, fordi han har et genuint ønske om at alle "skal ha det bra" sammen i et overordnet bilde. 
Var ikke så lett å sette ord på men håper det gir mening..

Skrevet

Nå er jeg ikke lykkelig hele tiden, men det har ingenting med partneren min å gjøre. Greier faktisk ikke å se for meg et liv uten han. Vi er bestevenner og støtter hverandre i lykkelige og ulykkelige tider. 

Har man en forventning om at man skal være lykkelig i et forhold 100% av tiden, så blir man nok ganske fort skuffet og ulykkelig. 

Anonymkode: c6f0c...6b5

Skrevet

Med eksen som jeg var ulykkelig med så hadde jeg alltid en baktanke i hodet om at vi nok ikke ble gamle sammen. Trodde jeg var sikker, men var innerst inne usikker. Med nåværende så slapper jeg bare helt av med at han er den jeg skal være sammen med, hjernen leter ikke etter noe "fluktrute". Er helt rolig i kropp og sinn. Slipper å bruke tid og energi på å analysere forholdet hele tiden, for det er ingenting å være usikker over.

Anonymkode: 448b8...56b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...