AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Del Skrevet 13. februar 2024 Har ei venninne som nettopp har vært gjennom ivf med egguttak. Hun satte Ovitrelle og har til en eller annen grunn tatt en graviditetstest etter uttak, før innsett, som er positiv. Hun har derfor ringt klinikken og sagt at hun er gravid og ikke trenger innsett. Klinikken hadde bare svart at dette var fantastiske nyheter, men hallo Ovitrelle slår jo ut på hcg?? Prøvde å forklare dette til venninnen min at det er medisiner og at det er «umulig» å bli gravid etter uttak. Synes det er helt merkelig av klinikken å ikke informere om dette, men bare gratulere med graviditeten??? Anonymkode: 98d11...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Del Skrevet 13. februar 2024 Kan du ikke vise henne det på google eller et sted der det står om ovitrelle? Har hatt uttak nå og kunne aldri tenkt på å teste nå fordi jeg vet at den slår ut positiv uansett🙈 i værstefall får hun et fryseforsøk noen sykluser senere Anonymkode: eee11...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Del Skrevet 13. februar 2024 Dette var veldig rart. Vet hun ikke hvordan prosessen med IVF er? At Ovitrelle vil gi positiv graviditetstest? Og at avdelingen ikke minte henne på det? Helt merkelig. Og veldig trist når hun oppdager at hun ikke var gravid likevel. Anonymkode: 01205...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 Oh skal ha sex før ivf? Tenker har man ikke gått på medesiner,tatt ut egg etc? Du må jo fortelle henne at hun ikke er gravid...hun går jo glipp av en syklus med ivf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har ei venninne som nettopp har vært gjennom ivf med egguttak. Hun satte Ovitrelle og har til en eller annen grunn tatt en graviditetstest etter uttak, før innsett, som er positiv. Hun har derfor ringt klinikken og sagt at hun er gravid og ikke trenger innsett. Klinikken hadde bare svart at dette var fantastiske nyheter, men hallo Ovitrelle slår jo ut på hcg?? Prøvde å forklare dette til venninnen min at det er medisiner og at det er «umulig» å bli gravid etter uttak. Synes det er helt merkelig av klinikken å ikke informere om dette, men bare gratulere med graviditeten??? Anonymkode: 98d11...35f Dette må være tull - trolletråder måtte jo nå dette forumet også.. Alle får opplyst om at ovitrelle sitter i kroppen, og med mindre hun har hatt sex - noe man får beskjed om å unngå så blir man ikke gravid før innsett.. INGEN under ivf er så lite opplyst og uinformert. Anonymkode: 512ae...935 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Del Skrevet 13. februar 2024 Har prøvd å forklare henne om Ovitrelle og sagt at hun neppe er gravid, men når klinikken ikke sier noe tror hun jo selvfølgelig mer på de enn på meg. Blir så frustrert, hun kommer til å bli så lei seg. Tar til meg forslaget om å sende henne link til et sted hvor det står at Ovitrelle gir falsk positiv test. Kjenner jeg blir så frustrert på klinikken hennes, at de lar henne tro hun er gravid. Dette er utenlandsk klinikk, synes det virker mistenkelig og rart at de ikke informerer om dette. Anonymkode: 98d11...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette må være tull - trolletråder måtte jo nå dette forumet også.. Alle får opplyst om at ovitrelle sitter i kroppen, og med mindre hun har hatt sex - noe man får beskjed om å unngå så blir man ikke gravid før innsett.. INGEN under ivf er så lite opplyst og uinformert. Anonymkode: 512ae...935 Hvorfor skulle jeg tullet med dette? Har også vært gjennom ivf, fikk heller ingen beskjed om at Ovitrelle inneholder hcg og fikk heller ikke beskjed om å unngå sex. Kunne ha sex fram til Ovitrelle var satt. Anonymkode: 98d11...35f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Del Skrevet 13. februar 2024 Kjedelig i dag? Anonymkode: ee90e...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. februar 2024 #9 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle jeg tullet med dette? Har også vært gjennom ivf, fikk heller ingen beskjed om at Ovitrelle inneholder hcg og fikk heller ikke beskjed om å unngå sex. Kunne ha sex fram til Ovitrelle var satt. Anonymkode: 98d11...35f Men er ikke ivf der man setter egg inn? Skal man også kunne ha sex og sette inn egg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Del Skrevet 13. februar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Men er ikke ivf der man setter egg inn? Skal man også kunne ha sex og sette inn egg? Man tar ut og setter inn egg, ja. Varierer vel fra klinikk til klinikk, vi har vært på to ulike klinikker og fikk samme beskjed begge steder; at vi kan ha sex fram til eggløsningssprøyte er satt. Anonymkode: 98d11...35f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Del Skrevet 13. februar 2024 Ts igjen her: synes også det er rart at klinikken ikke har forklart at dette ikke går, man har jo ikke eggløsning før uttaket, og om så et egg hadde løsnet hadde de jo sett dette på UL. Så skjønner ikke hvorfor de ikke sier dette til venninnen min? Anonymkode: 98d11...35f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. februar 2024 #12 Del Skrevet 13. februar 2024 Vel hun kommer iallefall til å bli veldige skuffet om de eventuelt ikke har sex idag eller like før hun satt sprøyte og faktisk skulle blitt gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 13. februar 2024 #13 Del Skrevet 13. februar 2024 Det er en teoretisk mulighet for at hun er gravid, men da naturlig og ikke via ivf. Sjansen er vel 1 av 1 milliard, så her driter hun seg skikkelig ut dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #14 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle jeg tullet med dette? Har også vært gjennom ivf, fikk heller ingen beskjed om at Ovitrelle inneholder hcg og fikk heller ikke beskjed om å unngå sex. Kunne ha sex fram til Ovitrelle var satt. Anonymkode: 98d11...35f Hvorfor jeg tror dette er 100% tull? Fordi hele scenarioet er helt urealistisk. INGEN som gjennomgår ivf er så lite opplyst. At Ovitrelle inneholder hcg står i pakkningsvedlegget. De videre tingene som kommer frem her er så urealistisk at ja - jeg tror 100% dette er fjas og null virkelighet i. Anonymkode: 512ae...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Del Skrevet 13. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor jeg tror dette er 100% tull? Fordi hele scenarioet er helt urealistisk. INGEN som gjennomgår ivf er så lite opplyst. At Ovitrelle inneholder hcg står i pakkningsvedlegget. De videre tingene som kommer frem her er så urealistisk at ja - jeg tror 100% dette er fjas og null virkelighet i. Anonymkode: 512ae...935 Jeg ble ikke informert om at Ovitrelle kunne gi falsk positiv. Men jeg leste meg opp på det selv. Så jeg tror absolutt noen kan bomme her, men veldig trist! Anonymkode: 082b9...ae8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #16 Del Skrevet 13. februar 2024 Ivf er jo i høyeste grad frivillig, så klinikken tvinger ikke. Mulig de også har også har forklart fakta til døve ører Anonymkode: 8fdd8...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #17 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor jeg tror dette er 100% tull? Fordi hele scenarioet er helt urealistisk. INGEN som gjennomgår ivf er så lite opplyst. At Ovitrelle inneholder hcg står i pakkningsvedlegget. De videre tingene som kommer frem her er så urealistisk at ja - jeg tror 100% dette er fjas og null virkelighet i. Anonymkode: 512ae...935 Du får tro hva du vil. Er helt enig med deg i at det virker urealistisk, er jo derfor jeg skriver her, for synes det er helt sykt at dette har skjedd. Virker som om hun har bestemt seg for at hun er gravid uansett hva jeg sier. Anonymkode: 98d11...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 13. februar 2024 #18 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette må være tull - trolletråder måtte jo nå dette forumet også.. Alle får opplyst om at ovitrelle sitter i kroppen, og med mindre hun har hatt sex - noe man får beskjed om å unngå så blir man ikke gravid før innsett.. INGEN under ivf er så lite opplyst og uinformert. Anonymkode: 512ae...935 Jeg har aldri fått beskjed om at ovitrellen gir positiv graviditets-test. Det fant jeg ut selv. Har holdt på med ivf i årevis, aldri nevnt av noen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #19 Del Skrevet 13. februar 2024 Frk.Pøls skrev (47 minutter siden): Jeg har aldri fått beskjed om at ovitrellen gir positiv graviditets-test. Det fant jeg ut selv. Har holdt på med ivf i årevis, aldri nevnt av noen. Dårlig info dere får da. Står til og med i forsøksplanene jeg mottar.. Anonymkode: 512ae...935 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 14. februar 2024 #20 Del Skrevet 14. februar 2024 Huff, da håper jeg hun virker er gravid og ikke bare har fått falsk positiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå