AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Oppdaget i dag at jeg har noe jeg tror er en hemoroide. Den er ganske stor, på størrelse med en cashewnøtt (unnskyld for bildet), og sitter på utsiden av åpningen. Det gjør temmelig vondt, spesielt rett etter dobesøk. Men også bare når jeg sitter helt vanlig. Er det noe jeg burde dra til legen med en gang? Googlet symptom og ble redd for at det kunne være analkreft eller noe. Finnes det noe behandling man kan gjøre selv eventuelt? Anonymkode: 5ef9b...a35
Kittykat Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Jeg gikk til legen med det jeg trodde var hemoroide. Jeg opplevde friskt blod på papiret, grusomme smerter, svie og kløe. Legen undersøkte meg og ba meg bruke Sheriproct stikkpiler og salve. Og hvis det ikke ble bedre med det, så skulle jeg bli henvist videre. Det ble ikke bedre og jeg ble henvist til en spesialist, som konkluderte med at jeg har fått en analfissur. Og nå må jeg bruke movicol 3-4 ganger daglig og smøre meg med salve bak der 2 ganger daglig. Jeg ville gått til legen. Du kan prøve Sheriproct i mellomtiden, men hvis det ikke blir bedre, så kan sikkert legen gi deg noe sterkere på resept eller henvise deg til en spesialist. Det finnes mange måter å takle en hemoroide på. Men en ting man ikke bør gjøre, er å google symptomer. Jeg gjorde det og fikk samme resultat som deg. Man kan jo bli veldig bekymret når man googler symptomer på google og tro at man ligger for døden (for å sitte det litt på spissen). Du kan også bruke movicol (selges også reseptfritt, men for større pakning så må man ha resept) noen ganger daglig, da det gjør avføring myk og kan gjøre sånn at det blir mindre vondt å gjøre nr 2. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Du kan få lindrende hemoridekrem reseptfritt på apoteket. Du kan også gjøre avføringen løsere med Dupalac/Lactose. Det er ikke farlig med hemoroider, det er bare vondt og ubehagelig. Det går som oftest bort av seg selv. Er du bekymret, så kan sikkert legen se på den. https://www.vitusapotek.no/mage-og-tarm/hemoroider-og-endetarmskloe/ac3-comfort-gel---behandler-og-forebygger-endetarmsplager-30-g/p/903380?source=googleps&gclid=Cj0KCQiAw6yuBhDrARIsACf94RXV6lmiFgYx8JoyM6_1RxMNNmAjqnKXPYNX2p_PyGZUluoO64LQ_bMaAk-GEALw_wcB https://www.vitusapotek.no/produkter-til-gravide/svangerskapsplager/duphalac-mikstur-667-mg-ml-laktulose-500-ml/p/186601 Anonymkode: 265f4...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå