Gå til innhold

Masterlønn sykehus vs kommune

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg forstår det så har spekter nå kommet fram til at 650 000 skal være minstelønn med 10 års ansiennitet som spesialsykepleier. Men finner ingenting om hva man eventuelt får betalt ved å ta en master, noen som vet? Og regner de ansiennitet på samme måte som i kommunen? Der teller de også ikke helserelatert jobberfaring.

Ser at i Oslo kommune kan man få feks 750 000 kroner som AKS sykepleier med full ansiennitet. Ganske mye høyere enn spekters 650 000 kroner i grunnlønn for spesialsykepleiere (som jeg tolker er minstelønn også for mastergrad?). I tillegg vil jeg der antakeligvis starte på høyere ansiennitet, 8 år, vs i spekter der jeg ikke aner hva de kommer til å sette som ansiennitet. 

Driver og velger mellom å søke operasjonssykepleie og AKS sykepleie hos Lovisenberg da jeg vil ha litt mer interessante arbeidsoppgaver enn per dags dato samt muligheter for litt snillere turnus. Men når jeg ser på lønna må jeg si at jeg er mer fristet til å velge AKS selv om det vil ta meg et år lengre å bli ferdig og jeg må stå i turnusjobb i denne tiden. Søker jeg operasjon vil jeg søke utdanningsstilling og dermed slippe slitsom turnus allerede til høsten. Men på sikt virker det jo mye lurere lønnsmessig å velge AKS? Samtidig er det nok flere stillinger innenfor operasjonssykepleie. 

Anonymkode: fdd00...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OUS gir et mastertillegg på 20 000 på toppen av de 650 000, de fleste spesialsykepleiere som tok utdanning for noen få år siden har ikke master.

Anonymkode: 4db1f...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fullfører AKS utdannelse denne våren. Men kommunen jeg jobber i har ingen ny stilling til meg, dvs at jeg skal fortsette i min vanlige sykepleierjobb. Noe som kun krever en bachelorgrad. Kommunen min vil derfor ikke gi meg masterlønn. Vær litt obs på jobbmulighetene videre dersom du velger AKS. Det er stor sannsynlighet for at du må lete etter stillinger på jobbmarkedet for å få masterlønnen. 

Anonymkode: 64ff9...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg fullfører AKS utdannelse denne våren. Men kommunen jeg jobber i har ingen ny stilling til meg, dvs at jeg skal fortsette i min vanlige sykepleierjobb. Noe som kun krever en bachelorgrad. Kommunen min vil derfor ikke gi meg masterlønn. Vær litt obs på jobbmulighetene videre dersom du velger AKS. Det er stor sannsynlighet for at du må lete etter stillinger på jobbmarkedet for å få masterlønnen. 

ja det er nok en del kommuner som gjør det slik dessverre. Jeg skal høre med ei i min kommune med samme utdanning om hun fikk uttelling for det. Hvis ikke ser jeg at det lyses ut stillinger i Oslo med jevne mellomrom. Samt noen nabokommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

OUS gir et mastertillegg på 20 000 på toppen av de 650 000, de fleste spesialsykepleiere som tok utdanning for noen få år siden har ikke master.

Anonymkode: 4db1f...7f9

Okei det er jo bra da! Da blir lønnen ikke så verst. En del under Oslo kommune likevel , men er jo igjen lettere å få stilling. Gjennom utdanningsstilling er man jo og garantert jobb. Men har hørt det kan være litt vanskelig å få fullføre masteren om man vil. Og at man ofte stopper opp som spesialsykepleier. Ikke at det er nødvendigvis noe galt i det, men jeg syns master virker spennende og gir muligheter for å delta i fagutvikling og forskning på sikt. Samt litt bedre lønn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjekket ut min kommune og de har visst ikke giddet å bruke kompetansen der heller dessverre... Hva søren skal man ta den utdanningen for da?  Og så klager de om rekruttering av sykepleiere.  Men Oslo kommune har visst stillinger. Så er vel der jeg bør jobbe skjønner jeg nå. Hvis jeg skal gå den veien.  Kanksje jeg heller skal gå for operasjon... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sjekket ut min kommune og de har visst ikke giddet å bruke kompetansen der heller dessverre... Hva søren skal man ta den utdanningen for da?  Og så klager de om rekruttering av sykepleiere.  Men Oslo kommune har visst stillinger. Så er vel der jeg bør jobbe skjønner jeg nå. Hvis jeg skal gå den veien.  Kanksje jeg heller skal gå for operasjon... 

Veldig kjedelig. Jeg kommer til å søke ny jobb i annen kommune, men de har ingen AKS stillinger der heller. Så jeg må søke stillinger som fagkoordinator, saksbehandler og mer administrative stillinger. Vil jo ha masterlønn når jeg først har tatt en master. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...