AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Hei. I januar slo jeg tåa mi mi her hjemme, stuka den ganske godt. Det var vondt i 2 uker etterpå men så gikk det seg til, men så var jeg dum å dro på trening og da belastet jeg den sånn at den ble mye verre. Ble henvist av fastlege til sykehus for å ta røntgen for å se etter brudd. Har fått time senere denne mnd for å snakke om resultatet, men den korte beskjeden var at det ikke er brudd men slitasje i leddet i storetåa. Noen her som vet hva dette betyr? Anonymkode: fed29...f55
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Vet ikke hvor gammel du er, men jeg får "bifunn" på røntgenundersøkelsene mine, slik som aldersforandringer. Vil tro "slitasje i leddet i stortåa" er et bifunn og ikke har noe med de akutte smertene å gjøre. Du kan ha fått strekk/rifter i ligament i stortåa, som trenger litt mer tid på seg til å gro. Det kan hjelpe å bruke stiv såle ei stund, for å skåne leddene under trening, men ikke bruk det hele tiden, for bevegelse må til for at det skal gro rett. Anonymkode: c9108...946
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke hvor gammel du er, men jeg får "bifunn" på røntgenundersøkelsene mine, slik som aldersforandringer. Vil tro "slitasje i leddet i stortåa" er et bifunn og ikke har noe med de akutte smertene å gjøre. Du kan ha fått strekk/rifter i ligament i stortåa, som trenger litt mer tid på seg til å gro. Det kan hjelpe å bruke stiv såle ei stund, for å skåne leddene under trening, men ikke bruk det hele tiden, for bevegelse må til for at det skal gro rett. Anonymkode: c9108...946 Jeg er 37. Ja det kan selvfølgelig være. Har ikke tatt røntgen før i voksen alder, så vet jo ikke hvordan det står til med kroppen sånn ellers. Er det normalt å ha slitasje i ledd såpass ungt da? Betyr det at det er sjangs for mer slitasje i andre ledd da? Ts Anonymkode: fed29...f55
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Noen andre som vet? Ts Anonymkode: fed29...f55
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Du er jo ikke ung lenger, helt normalt å ha slitasje i din alder. Anonymkode: 347d5...c59 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er jo ikke ung lenger, helt normalt å ha slitasje i din alder. Anonymkode: 347d5...c59 Joda, synes bare at det var i tåa som var mest rart. Ts Anonymkode: fed29...f55
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du er jo ikke ung lenger, helt normalt å ha slitasje i din alder. Anonymkode: 347d5...c59 Selvfølgelig er 37 år ungt. Mest sannsynlig vil hun leve 50 år til, på denne jorden. Anonymkode: efaae...281
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå