Gå til innhold

Stjeler rengjøringspersonale på Flesland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden skulle jeg reise med Widerøe fra Flesland til Sogndal tidlig en morgen.

Jeg satte meg for å vente på gaten ved siden av der hvor flyet gikk fra, fordi jeg ønsket ikke å sitte å  vente ved siden av to barnefamilier med skrikende og hoiende barn som herjet rundt oss passasjerer (er ikke så glad i andre folks bråkete unger grytidlig om morgenen)

Ved siden av meg stod den nye designer drikkeflasken min i metall i psykedeliske farger, som jeg hadde fått i bursdagsgave.

De eneste som var tilstede der hvor jeg satt var to asiatiske damer som vasket rundt føttene mine.

Plutselig så jeg at det var ombordstigning på mitt fly, og jeg spratt opp og gikk bort til gaten min, men kom akkurat på at jeg ikke hadde drikkeflasken med meg. Gikk de 10 metrene tilbake til der hvor jeg satt, men da var både vaskedamene og flasken borte.

Har lagt inn søk etter den på Avinor sine hittegods sider på Flesland, men der er det ikke levert inn drikkeflaske.

Tenker umiddelbart at en av vaskedamene har tatt den, siden det ikke var andre ventende reisende der. 

Har de lov til å bare forsyne seg av gjenglemte ting?

Anonymkode: 407b4...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud... Snakk om å generalisere.............

Anonymkode: 93304...c4b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud... Snakk om å generalisere.............

Anonymkode: 93304...c4b

Hva mener du? Jeg bare undrer meg hvorfor flasken til 500,- plutselig forsvant...

ts

Skrevet

Boss går rett i bosspannet. Slik du beskriver utseende, så den ut som boss (les: søppel).

Anonymkode: 7560c...46f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Jeg bare undrer meg hvorfor flasken til 500,- plutselig forsvant...

ts

Den forsvant fordi du satte den igjen på en flyplass. Passe teit å ikke legge den rett oppi veska.

Hvorfor skulle det være noe større sjanse for at en som vasker tok den framfor en barnefamilie, noe forbipasserende, eller andre reisende tok den? 

Anonymkode: 2e54d...92a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Boss går rett i bosspannet. Slik du beskriver utseende, så den ut som boss (les: søppel).

Anonymkode: 7560c...46f

Det tok maks 30 sek fra jeg gikk derifra til jeg kom på at jeg hadde glemt flasken. Vaskedamene måtte jo skjønne at det var min siden den stod ved siden av meg på setet. De kunne ropt etter meg eller løpt etter meg med flasken-alle ser at flasken ikke var søppel, eller boss som dere bergensere sier.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den forsvant fordi du satte den igjen på en flyplass. Passe teit å ikke legge den rett oppi veska.

Hvorfor skulle det være noe større sjanse for at en som vasker tok den framfor en barnefamilie, noe forbipasserende, eller andre reisende tok den? 

Passe teit? Jeg GLEMTE den da jeg spratt opp i full fart.

Gaten var inne i et eget rom med ved siden av der hvor flyet gikk fra, og ingen andre var der inne utenom meg og vaskedamene. Trodde de hadde plikt til å leverer gjenglemte ting til hittegodsen?

Ts

Skrevet

På 30 sekunder burde du ha sett damene…

Den havnet nok i søppelet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gaten var inne i et eget rom med ved siden av der hvor flyet gikk fra, og ingen andre var der inne utenom meg og vaskedamene. Trodde de hadde plikt til å leverer gjenglemte ting til hittegodsen?

Ts

Sannsynligheten for at den er gått i søpla er stor. Du sier at de var Asiatere, og at flaska var psykedelisk og fargerik. Hva får deg til å tro at akkurat Asiatere som er oppvokst med psykedelisk ræl skal klare å forstå at den flaska var verdifull?

Pass på tingene dine, forstår at det er irriterende at du har mista flaska di, men dette er du skyld i selv.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts

Hvis du har en superfancy drikkeflaske til 500 kr så setter du den ikke fra deg på den måten. Da putter du den tilbake i veska mellom hver sup, eller holder den i hånda.
Kanskje har damene stjålet den, kanskje har de kastet den i søpla. og kanskje har noen andre rukket å nappe den til seg i forbifarta på vei til ombordstigninga. Du kan ikke gjøre stort annet enn å bruke reiseforsikringa eller bare innse at du nå kanskje har lært å ta bedre vare på tingene dine.

Anonymkode: d645b...33c

• Liker 3
Skrevet

Ingen stjeler vel brukte drikkeflasker her i landet? 

Vil tro de antok det var søppel og kastet den.

Anonymkode: 154eb...551

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje den har blitt stjålet, kanskje har de kastet den fordi de ikke har giddet å ta seg bryet med å levere den inn. Ikke alle er ærlige, dessverre.

Anonymkode: a4186...c29

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For en stund siden skulle jeg reise med Widerøe fra Flesland til Sogndal tidlig en morgen.

Jeg satte meg for å vente på gaten ved siden av der hvor flyet gikk fra, fordi jeg ønsket ikke å sitte å  vente ved siden av to barnefamilier med skrikende og hoiende barn som herjet rundt oss passasjerer (er ikke så glad i andre folks bråkete unger grytidlig om morgenen)

Ved siden av meg stod den nye designer drikkeflasken min i metall i psykedeliske farger, som jeg hadde fått i bursdagsgave.

De eneste som var tilstede der hvor jeg satt var to asiatiske damer som vasket rundt føttene mine.

Plutselig så jeg at det var ombordstigning på mitt fly, og jeg spratt opp og gikk bort til gaten min, men kom akkurat på at jeg ikke hadde drikkeflasken med meg. Gikk de 10 metrene tilbake til der hvor jeg satt, men da var både vaskedamene og flasken borte.

Har lagt inn søk etter den på Avinor sine hittegods sider på Flesland, men der er det ikke levert inn drikkeflaske.

Tenker umiddelbart at en av vaskedamene har tatt den, siden det ikke var andre ventende reisende der. 

Kjenner jeg ble lettet når du skrev at vaskedamene var asiatiske. Da ble det jo helt soleklart at de stjal den psykedeliske design flasken din. Er kun asiatiske som stjeler her i landet, vet du.

Ellers kan jeg be deg ta mer ansvar selv ved å passe på tingene dine. Jeg jobber på OSL og har flere turer til hittegods daglig med gjenstander de reisende har mistet eller glemt. Vi som jobber på OSL lurer ofte på hvordan dere klarer dere selv på reise når dere glemmer helt nødvendige ting overalt. Virker som dere legger igjen hjernen hjemme og det gjelder ikke bare gjenglemte gjenstander.

Nå er ikke denne psykedeliske design flasken din nødvendig, men søppel.

Anonymkode: 43d44...d61

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil tippe at når du gikk fra den, så antok de at det var søppel, og kastet den. 

Du hadde jo gått fra flasken. Og for dem kan det ha blitt tolket som at dette var engagnsemballasje som du hadde satt fra deg. 

De var sikkert ferdige med å vaske området, og tok bare med seg flaska da de gikk. 

Hvis du var så redd for den, hvorfor hadde du den stående ved deg, og ikke liggende i en sekk. 

Anonymkode: 215b7...682

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Den har nok gått i søpla. Hadde det vært tydelig brand på den, kunne det kansje hende at de ville sett noen verdi i den, men i praksis har de veldig lite tid til å gjøre den typen vurdering . De er der for å fjerne ting som ikke skal være der raskt og effektivt.

Det er en grunn til at de kunne være ferdig på området på 30 sekunder....

Men jeg hadde forspurt på hittegodsen igjen om en uke: selv om de HAR plukket den opp, tar det tid før den havner i noe register. 

• Nyttig 2
Skrevet

Hva får deg til å tro at noen har interesse av å stjele en brukt vannflaske? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil tippe at når du gikk fra den, så antok de at det var søppel, og kastet den. 

Du hadde jo gått fra flasken. Og for dem kan det ha blitt tolket som at dette var engagnsemballasje som du hadde satt fra deg. 

De var sikkert ferdige med å vaske området, og tok bare med seg flaska da de gikk. 

Hvis du var så redd for den, hvorfor hadde du den stående ved deg, og ikke liggende i en sekk. 

Anonymkode: 215b7...682

Jeg tipper at dette er svaret.

Vaskepersonalet rydder mye dritt som folk er for fine til å kaste selv når de forlater en plass. så hvis det var vaskepersonalet som tok den gikk den nok rett i søpla sammen med sjokoladepapir og halvspiste baguetter.

• Liker 3
Skrevet

Da har de flinke renholdere som rydder med en gang. Selvsagt lar de ikke skrot stå igjen i tilfelle noen kommer tilbake. Skjerp deg!! 

Anonymkode: 0c757...077

• Liker 1
Skrevet

Og så heter det ikke renhold personale men renholder eller renholdsoperatør. 

Anonymkode: 0c757...077

Skrevet

Gått i søpla. Asiatiske damer er maniske når det gjelder hygiene og ville ikke finne på å bruke en vannflaske en random flypassasjer har brukt før dem, fine farger eller ei. Og de som jobber med renhold er dessuten mer observante i forhold til renhold og renslighet. 

Anonymkode: a11b3...607

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...