AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Hei, jeg eier bolig og fikk beholde pengene som stod på bsu. Nå er jeg nødt til å ta ut til oppussing, men jeg trenger ikke alt. Er det sånn at når den først blir «åpnet» så blir den avsluttet? Jeg kan jo heller ikke dokumentere at hele summen går til oppussing når den ikke skal det. Hva er alternativene i tilfelle? Bruke resten til å betale ned på huslånet? Skulle gjerne tatt ut den summen jeg trengte og latt resten stå de siste årene før jeg fyller 34.. Anonymkode: 28668...3bf
AnonymBruker874626 Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Ta en telefon til rådgiver i banken så løser de dette. Tror det er sånn at den må brukes helt når den først brukes, men det kan f.eks. løses med å bruke hele summen på å betale ned på lånet, for så å refinansiere lånet og frigi penger til oppussing
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker874626 skrev (37 minutter siden): Ta en telefon til rådgiver i banken så løser de dette. Tror det er sånn at den må brukes helt når den først brukes, men det kan f.eks. løses med å bruke hele summen på å betale ned på lånet, for så å refinansiere lånet og frigi penger til oppussing Ja, tenkte det, det var bare så fryktelig lang ventetid og tenkte kanskje noen her hadde svar Men jeg forstår det slik at jeg ikke kan ta ut litt av bsu og fortsatt ha den gående og få rentene? -ts Anonymkode: 28668...3bf
Teardrop Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 jah, tar du litt må du ta alt. Slik var det da jeg måtte ta av min for noen år siden. Ta det ut å sett i fond?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Det stemmer det flere her sier. Vil du ha ut penger, må du avslutte kontoen og kan ikke starte ny. Anonymkode: aeb52...7d8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Du kan be om å få avdrag på lån fra BSU kontoen. Den summen du ville brukt på avdrag kan du da bruke som du vil i steden. Men viss du skal pusse opp noe dyrt med en gang funker det jo dårlig 😅 Mener også den gode renten forsvinner Anonymkode: dbe8e...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå