AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Del Skrevet 13. februar 2024 For en utrolig bra romantisk komedie. Jeg har ikke lest boken. Jeg gråt så mye de to siste episodene. Men stakkars Dexter som opplevde så mye vondt i løpet av livet. Først dødsfall av sin mor, og deretter av sin livs store kjærlighet. I romantiske komedier så opplever jeg ofte at det er en happy ending, men det var det ikke her. Det var bare vondt. Jeg lurer på hva som skjedde videre med Dexter i livet. Om endte opp alene, eller om han fikk kone og barn som Ian. Det står det sikkert ikke noe om i boken? Anonymkode: 2ea64...449 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 13. februar 2024 #2 Del Skrevet 13. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: For en utrolig bra romantisk komedie. Jeg har ikke lest boken. Jeg gråt så mye de to siste episodene. Men stakkars Dexter som opplevde så mye vondt i løpet av livet. Først dødsfall av sin mor, og deretter av sin livs store kjærlighet. I romantiske komedier så opplever jeg ofte at det er en happy ending, men det var det ikke her. Det var bare vondt. Jeg lurer på hva som skjedde videre med Dexter i livet. Om endte opp alene, eller om han fikk kone og barn som Ian. Det står det sikkert ikke noe om i boken? Anonymkode: 2ea64...449 Han har en kjæreste helt på slutten, ei som er manager for caféen (Maddy). Hun er med Dex og Jas til Edinburgh tre år etter Emma dør. Boka slutter vel med at Dex og Jas går opp til Arthur’s Seat, og så hopper den tilbake til scenen som også er med i serien der vi ser tilbake til morgenen etter Emma og Dex møttes i Edinburgh, når han løper etter henne. Serien stemmer generelt ganske bra med boka slik jeg husker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Del Skrevet 13. februar 2024 39 minutter siden, Leeloo said: Han har en kjæreste helt på slutten, ei som er manager for caféen (Maddy). Hun er med Dex og Jas til Edinburgh tre år etter Emma dør. Boka slutter vel med at Dex og Jas går opp til Arthur’s Seat, og så hopper den tilbake til scenen som også er med i serien der vi ser tilbake til morgenen etter Emma og Dex møttes i Edinburgh, når han løper etter henne. Serien stemmer generelt ganske bra med boka slik jeg husker den. Så godt å høre ❤️ Jeg fikk helt vondt av han. Han opplevde så mye motgang i livet. Og han var ikke en slem mann i mine øyne, men hadde sin bagasje og arr som mange andre har. Han fortjente ikke at kona var utro mot han og at Emma døde. Hvor mye skal et menneske takle liksom? På et tidspunkt var jeg redd han skulle ta livet sitt. Utrolig hyggelig å se at han fikk mer og mer samvær med datteren sin da. Han virket glad for henne. Jeg er imponert over at en mannlig forfatter kan skrive en så fin kjærlighetshistorie. Han minner meg litt om Nicholas Sparks. Anonymkode: 2ea64...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så godt å høre ❤️ Jeg fikk helt vondt av han. Han opplevde så mye motgang i livet. Og han var ikke en slem mann i mine øyne, men hadde sin bagasje og arr som mange andre har. Han fortjente ikke at kona var utro mot han og at Emma døde. Hvor mye skal et menneske takle liksom? På et tidspunkt var jeg redd han skulle ta livet sitt. Utrolig hyggelig å se at han fikk mer og mer samvær med datteren sin da. Han virket glad for henne. Jeg er imponert over at en mannlig forfatter kan skrive en så fin kjærlighetshistorie. Han minner meg litt om Nicholas Sparks. Anonymkode: 2ea64...449 Han opplevde ikke mer motgang enn andre. Han var født inn i en svært privilegert familie og skuslet bort alt han hadde av evner og muligheter på tull. Han oppførte seg slik en del mennesker gjør som har fått mye gratis, han tok det for gitt. Til motsetning var Emma en som hadde arbeidet svært hardt og ikke fikk noe som helst gratis. Bare et eksempel når begge var ferdig med universitetet, han hadde ingen som helst planer eller ambisjoner han skulle reise.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Del Skrevet 13. februar 2024 1 hour ago, fru Alving said: Han opplevde ikke mer motgang enn andre. Han var født inn i en svært privilegert familie og skuslet bort alt han hadde av evner og muligheter på tull. Han oppførte seg slik en del mennesker gjør som har fått mye gratis, han tok det for gitt. Til motsetning var Emma en som hadde arbeidet svært hardt og ikke fikk noe som helst gratis. Bare et eksempel når begge var ferdig med universitetet, han hadde ingen som helst planer eller ambisjoner han skulle reise.. Ja, enig der, men mange som har gått i den fella. Han er ikke unik der. Jeg vet ikke om mange som har opplevd dødsfall av mor i ung alder, utro kone, en dag samvær på 14 dager med sin datter og dødsfall av sin store kjærlighet. Jeg fikk faktisk empati med han. Han prøvde jo å endre seg og hadde et godt hjerte, selv om han hadde destruktiv atferd flere ganger. Jeg kjente meg litt igjen i han til tider, da jeg var 25 år. Nå har det gått 10 år, og jeg har fortsatt ikke kjøpt bolig, partner og barn. Jeg selv valgte å reise og studere utenlands i 20-årene. Jeg er redd for å ende opp alene som Dexter, men ble letter da jeg leste at han fikk kjæreste til slutt. Så det finnes kanskje håp for oss alle? Anonymkode: 2ea64...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 13. februar 2024 #6 Del Skrevet 13. februar 2024 Skjønner at du kan kjenne deg igjen i ham. Sånn jeg opplever karakteren hans så er det stor utvikling. Han går fra å være en sjarmerende og selvtilfreds playboy til å bli en mer voksen og ydmyk person som skjønner at han må også levere. Dexter flyter hele tiden på sjarm, privilegier og kontakter. Det er folk som opplever å miste foreldre i 20 årene. Og det at kona var utro handlet nok og om at han hadde valgt seg en litt overfladisk og "lik" type som seg selv. Hun taklet ikke helt at han ikke lenger var kjendis på skjermen og at han fikk seg en mer vanlig jobb. Han hadde valgt å gifte seg med en trofekone. Men Emma utvikler seg også fra å være en litt irriterende besservisser til å bli en modnere utgave av seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Del Skrevet 15. februar 2024 Jeg kom faktisk helt til nest siste episode og ulykken før det plutselig slo meg at dette har jeg sett før i filmversjon! 😅 Glad jeg ikke husket filmen med Anne Hathaway før jeg hadde sett ferdig mesteparten. Fin serie også, men jeg synes det mangler kjemi mellom hovedpersonene, tror liksom ikke på dem som par. Og så er det litt irriterende at på tv skal alltid folk bruke minst 10 år på å finne ut at de hører sammen. Skjer sånt i virkeligheten, kjenner dere noen som "alle" ser bør være et par, bortsett fra dem selv? Anonymkode: 7726b...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Del Skrevet 15. februar 2024 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kom faktisk helt til nest siste episode og ulykken før det plutselig slo meg at dette har jeg sett før i filmversjon! 😅 Glad jeg ikke husket filmen med Anne Hathaway før jeg hadde sett ferdig mesteparten. Fin serie også, men jeg synes det mangler kjemi mellom hovedpersonene, tror liksom ikke på dem som par. Og så er det litt irriterende at på tv skal alltid folk bruke minst 10 år på å finne ut at de hører sammen. Skjer sånt i virkeligheten, kjenner dere noen som "alle" ser bør være et par, bortsett fra dem selv? Anonymkode: 7726b...f24 Hvordan synes du filmen var kontra serien? Jeg har ikke sett filmen. Ja, alle mener jeg og bestevennen min fra vgs. bør være et par. 😅 Vi har vært venner i 18 år nå. Det har aldri skjedd noe seksuelt mellom oss. Jeg vil ikke ødelegge vennskapet og synes det er fint å ha en mannlig bestevenn. Vi har aldri kranglet eller vært uvenner. Et unikt vennskap som betyr alt for meg. Anonymkode: 2ea64...449 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Del Skrevet 15. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan synes du filmen var kontra serien? Jeg har ikke sett filmen. Anonymkode: 2ea64...449 Husker ikke så mange detaljer fra filmen, bare at jeg likte den. Men synes hovedpersonene hadde bedre kjemi der. I serien føler jeg vekselvis at hun ikke hadde hatt sjans på ham i det virkelige liv, og vekselvis at hun er for god for ham. Samtidig synes jeg det er irriterende at han er sånn en flyfille og at hun er så grumpy og tar til takke med håpløse fyrer. Merkelig nok likte jeg likevel serien, og kom gjennom hele på et par dager. 😅 Anonymkode: 7726b...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkos Skrevet 7. mars 2024 #10 Del Skrevet 7. mars 2024 Kjempefin serie helt til slutten av nest siste episode 😭💔 Nitrist! Jeg gråt så tårende spruta, og nå er jeg bare sur på netflix. De skal jo liksom vite hva jeg liker og ikke, og burde visst bedre enn å foreslå for meg noe med en så unhappy ending 🤬🤬🤬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Del Skrevet 8. mars 2024 Jeg hørte så mye om den før jeg så den, men ble skuffet. Jeg synes ikke skuespilleren som spilte Emma passet til rollen. Det var også helt urealistisk at de to skulle få et så nært forhold etter den kleine første natten sammen. Jeg synes hele samspillet med dem ble kunstig og overfladisk. Leo Woodall reddet allikevel serien litt. Han spilte rollen som Dexter godt. Kult at Mathilde Tomine Storm har en birolle i serien da. Det var jammen litt av en scene å bli kastet inn i også. 😅 Anonymkode: 37e56...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Del Skrevet 9. mars 2024 Elsket den og ble fullstendig knust da Emma døde. Gråt så mye! Anonymkode: a3430...c3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå