AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Var uheldig på båten og mistet mobilen i sjø. Har blant annet mobil inkludert i innboforsikringen (selv utenfor huset), og vurderer å opprette skadesak, men er det så enkelt som at de tror på folk som sier de har mistet mobilen just like that? Høres nesten for godt ut til å være sant. Hva er haken, liksom? 😅 Og hvordan fungerer det egentlig? Får man pengene på konto eller ny, tilsvarende mobil i posten? Aldri brukt forsikringen på noe sånt, så har lite greie på hva som er vanlig, og har ikke funnet noe om det i vilkårene. Anonymkode: 278ce...922
newman01 Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 (endret) som regel får man fratrekk for alder på gjenstanden. De tror stort sett på kundene sine. Det er nok rimelig at de krever bevis for hvilken type telefon du hadde på uhellsøyeblikket. Det står på operatørens hjemmeside. Du har antagelig også en kvittering for kjøp. Du får sjekke vilkårene i forsikringen din. Tryg har dette: Uhell i og utenfor hjemmet Plutselige og uforutsette skader som oppstår på eiendeler som er hjemme eller midlertidig utenfor hjemmet. Eksempler kan være om du setter deg på brillene dine eller om et barn knuser vitrineskapet med arvegods i. Endret 13. februar 2024 av newman01
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Var uheldig på båten og mistet mobilen i sjø. Har blant annet mobil inkludert i innboforsikringen (selv utenfor huset), og vurderer å opprette skadesak, men er det så enkelt som at de tror på folk som sier de har mistet mobilen just like that? Høres nesten for godt ut til å være sant. Hva er haken, liksom? 😅 Og hvordan fungerer det egentlig? Får man pengene på konto eller ny, tilsvarende mobil i posten? Aldri brukt forsikringen på noe sånt, så har lite greie på hva som er vanlig, og har ikke funnet noe om det i vilkårene. Anonymkode: 278ce...922 Det fungerer greit det - du får alderfratrekk og må betale egenandel - som varierer. Anonymkode: a7d00...537
rockybalboa Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Det kan nok variere noe fra selskap til selskap. Noen selskap dekker ikke ting som er mistet (altså slik at den er borte). Hadde du mistet den i sjøen og fått tak i den igjen så dekkes den som ødelagt. Sjekk med ditt selskap. Det er enkleste er kankskje å ringe de og spørre, eller gå inn på en chat og spør der.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var uheldig på båten og mistet mobilen i sjø. Har blant annet mobil inkludert i innboforsikringen (selv utenfor huset), og vurderer å opprette skadesak, men er det så enkelt som at de tror på folk som sier de har mistet mobilen just like that? Høres nesten for godt ut til å være sant. Hva er haken, liksom? 😅 Og hvordan fungerer det egentlig? Får man pengene på konto eller ny, tilsvarende mobil i posten? Aldri brukt forsikringen på noe sånt, så har lite greie på hva som er vanlig, og har ikke funnet noe om det i vilkårene. Anonymkode: 278ce...922 jeg mistet min på fergen og den skled bortover dekket og ut svalkporten - heldigvis for meg var billetøren der og de skrev en skaderapprot, likevel var det problematisk å få forsikringen fordi de mente telefonen kunne dukke opp igjen selv om vi var midtfjords... men det ordnet seg pga den rapporten.. Anonymkode: 8873d...800
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg mistet min på fergen og den skled bortover dekket og ut svalkporten - heldigvis for meg var billetøren der og de skrev en skaderapprot, likevel var det problematisk å få forsikringen fordi de mente telefonen kunne dukke opp igjen selv om vi var midtfjords... men det ordnet seg pga den rapporten.. Anonymkode: 8873d...800 Hvilket forsikringsselskap var dette? 😂 Anonymkode: 278ce...922
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilket forsikringsselskap var dette? 😂 Anonymkode: 278ce...922 Mobiloperatøren, Telia egen mobilforsikring Anonymkode: 8873d...800
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mobiloperatøren, Telia egen mobilforsikring Anonymkode: 8873d...800 Ok, får håpe Fremtind ikke er like delusional 😄 Anonymkode: 278ce...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå