AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Hei! Vi var på tidlig ultralyd igår (13+0), og alt så fint ut bortsett fra at ultralydteknikeren kanskje syntes at haken til babyen kanskje var litt liten. Skal derfor tilbake om 3 uker forny ultralyd. Noen som har opplevd dette? Hva «skjedde»? Anonymkode: e1623...f9e
Willat Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 (endret) Min baby hadde liten hake hele veien. Han ligger ved siden av meg nå og har det helt fint! Endret 13. februar 2024 av Willat 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Willat skrev (14 timer siden): Min baby hadde liten hake hele veien. Han ligger ved siden av meg nå og har det helt fint! Ble det også kommentert av den som utførte ultralyden? Fikk dere evt. ekstra oppfølging? Tusen takk for svar!!😃 Anonymkode: e1623...f9e
Melus Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Bra de følger det opp. Ingen erfaringer her, men skjønner at det er stressende!
Willat Skrevet 14. februar 2024 #5 Skrevet 14. februar 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: Ble det også kommentert av den som utførte ultralyden? Fikk dere evt. ekstra oppfølging? Tusen takk for svar!!😃 Anonymkode: e1623...f9e Det ble kommentert som at han muligens hadde «overbitt», og at det var helt normalt. Jeg og pappaen synes han hadde veldig liten hake da han ble født også. Den var på en måte så lote fremtredende sammenlignet med overkjeven, men nå er den helt «normal» om man kan si det - og verdens søteste. Hvis dere har fått tydelig beskjed om at dette kan være tegn på noe eller at det må følges nøye med på, så bare vit at ultralydteknikerne følger opp på den minste ting. Det har de gjort i alle mine tre svangerskap. På ene var jeg der annenhver uke for å følge med på utviklingen. Noen ultralydteknikere kan også bli litt blinde på hva de kommenterer uten å skjønne at det stresser foreldrene. Fikk dere beskjed om hva det kunne bety?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #6 Skrevet 14. februar 2024 Willat skrev (13 minutter siden): Det ble kommentert som at han muligens hadde «overbitt», og at det var helt normalt. Jeg og pappaen synes han hadde veldig liten hake da han ble født også. Den var på en måte så lote fremtredende sammenlignet med overkjeven, men nå er den helt «normal» om man kan si det - og verdens søteste. Hvis dere har fått tydelig beskjed om at dette kan være tegn på noe eller at det må følges nøye med på, så bare vit at ultralydteknikerne følger opp på den minste ting. Det har de gjort i alle mine tre svangerskap. På ene var jeg der annenhver uke for å følge med på utviklingen. Noen ultralydteknikere kan også bli litt blinde på hva de kommenterer uten å skjønne at det stresser foreldrene. Fikk dere beskjed om hva det kunne bety? Fikk ikke direkte noe kommentar på hva det kunne bety, men vi hadde fra før time til morkakeprøvetaking rett etter ultralydundersøkelsen da vi har et barn med alvorlig genfeil. Denne morkakeprøven skulle i utgangspunktet bare teste for den genfeilen barnet vår har, men nå ble den utvidet til «fullt» søk istedet pga. avviket med haken… (Det barnet vår har er en helt spontan mutasjon som ikke har noe med arv å gjøre, og han har ikke liten hake), så om dette skulle vise seg å være noe er det nok noe helt annet… tar ca 2-3 uker å få svar på prøvene, og det blir mye googling i mellomtiden… ☹️ Håper alt er som det skal!!🤞🏼🤞🏼 Anonymkode: e1623...f9e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Willat skrev (18 minutter siden): Det ble kommentert som at han muligens hadde «overbitt», og at det var helt normalt. Jeg og pappaen synes han hadde veldig liten hake da han ble født også. Den var på en måte så lote fremtredende sammenlignet med overkjeven, men nå er den helt «normal» om man kan si det - og verdens søteste. Hvis dere har fått tydelig beskjed om at dette kan være tegn på noe eller at det må følges nøye med på, så bare vit at ultralydteknikerne følger opp på den minste ting. Det har de gjort i alle mine tre svangerskap. På ene var jeg der annenhver uke for å følge med på utviklingen. Noen ultralydteknikere kan også bli litt blinde på hva de kommenterer uten å skjønne at det stresser foreldrene. Fikk dere beskjed om hva det kunne bety? Kan jeg spørre om amming/ flaske har gått fint for babyen deres? Leser at mating/ ernæring kan bli problematisk om haken er liten da det er en viktig del av vakuum/å die/ ta tak på flaske osv☺️ Anonymkode: e1623...f9e
Willat Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Kan jeg spørre om amming/ flaske har gått fint for babyen deres? Leser at mating/ ernæring kan bli problematisk om haken er liten da det er en viktig del av vakuum/å die/ ta tak på flaske osv☺️ Anonymkode: e1623...f9e Amming har vært vanskelig og er det enda, men jeg prøver. Jeg tror ikke det er kjeven/haken som gjør det i vårt tilfelle, men det skal jeg undersøke. Flaske har gått helt supert fra dag 3. før det brukte han kopp. Vi har delammet/flaskenatet 50/50 i ca 6mnd så langt. ønsker dere lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 Willat skrev (11 timer siden): Amming har vært vanskelig og er det enda, men jeg prøver. Jeg tror ikke det er kjeven/haken som gjør det i vårt tilfelle, men det skal jeg undersøke. Flaske har gått helt supert fra dag 3. før det brukte han kopp. Vi har delammet/flaskenatet 50/50 i ca 6mnd så langt. ønsker dere lykke til! Jeg har ingen erfaring med liten hake, men har dere sjekket tungebåndet? Mi datter hadde stramt tungebånd, og vi slet med amming frem til det ble klippet. Det var ingen som tenkte på å nevne eller sjekke tungebånd enda vi slet med amminga helt fra vi lå på sykehuset. Flaske var uproblematisk, men jeg ville ikke gi opp amminga. Så nevnte jeg stramt tungebånd for legen senere, og det var sånn "nja, tja, mulig stramt tungebånd" og så kom vi på sykehuset og de klippet, selv om det ikke var særlig stramt. De ville normalt sett ikke gjort noe med det, sa de, men de gjorde det pga amminga. Alt løste seg samme dag! Verdt å sjekke opp i, om du ikke har gjort det ❤️ Anonymkode: 16b63...3b3
Willat Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 Jeg har vært litt i fornektelse angående tungebånd, som er så teit. Jeg bare ville ikke at han skulle ha vondt og flere fysio, leger og helsestasjon mente det ikke var tungebånd. Men nå har jeg prøvd nesten alt, og det er 100% puppenekting disse dager. Blir nok en runde til med tungebåndsjekk her.) ikke meningen å dra tråden off topic!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå