AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har jobbet lenge i offentlig sektor, og fagforeningen har hjulpet ved f.eks lønnsforhandlinger. Nå har jeg gått over til privat sektor. Er det noe poeng å være medlem lenger? I så fall hvorfor? Eller kan jeg bare melde meg inn på nytt hvis jeg skulle få behov (ser ikke hva det skulle vært)? Anonymkode: b6444...a6d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Det er jo lønnsforhandlinger i fagforeninger i privat sektor også. Selv gikk jeg opp nesten 20 000,- i året av å melde meg inn i FLT, selv om jeg egentlig ikke skulle stige i lønn før individuell lønnsforhandling året etter. Anonymkode: 2bea2...889 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har fått forhandlet lønn via fagforening i privat sektor flere ganger... Men hvis du ikke får det der du skal begynne jobbe, og lønnsforhandlinger er eneste grunnen til at du vil være medlem, så kan du alltids melde deg ut. Bare husk å melde deg inn i god nok tid før du har behov for hjelp. Det hjelper ikke melde seg inn når behovet har oppstått. Jeg for min del synes det er greit med forsikringsavtalene. Jeg sparer inn ca 65 % av medlemskontingenten bare på bilforsikringen alene. Synes også det er greit med helseforsikringen så jeg slipper betale egenandel for telefonkonsultasjon med lege, og fornyelse av resepter. Likte også godt å få råd og tips da jeg sto i fare for å bli permittert. Anonymkode: 7c9e5...e18 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Alltid vits i å være medlem, både med tanke på lønnsforhandlinger, innflytelse på arbeidsplass, juridisk hjelp fra forbundet ved konflikter/nedbemanningsprosesser osv. Anonymkode: 45255...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Jeg ville absolutt vært fagorganisert i privat arbeidsliv. Det handler ikke bare om lønn, men råd og støtte ved permiteringer, oppsigelse, konflikter, arbeidsulykker m.m. I tillegg kommer medlemsfordeler som forsikringer, arrangementer o.l. Min far ble utsatt for en arbeidsulykke for en del år siden. Arbeidsgiver var uenig, og da var fagforeningen veldig viktig. De tok saken, og det førte til slutt til at faren min fikk flere millioner utbetalt. Hadde aldri orket å stå i det selv, eller hatt råd til å betale for mye juridisk bistand. Anonymkode: 7218a...fd0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå