AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Del Skrevet 13. februar 2024 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=339287593 Altså, de har satt inn en halvferdig kjøkkeninnredning, peis og ny (uferdig) trapp... resten ser jo falleferdig ut. Sjekket virtuell visning og det var virkelig mye verre enn jeg hadde trodd, og det hjelper jo ikke på at nåværende eier ikke engang har forsøkt å gjøre det litt presentabelt engang, mtp. rot på soverommene, synlig rusk og støv på stuegulvet og hundebur med matskåler i stua... Stor og fin eiendom for oss som er interessert i småbruk, men hadde jeg hatt råd ville jeg kjøpt, revet og bygd nytt hus. Hva synes dere om at selger vil ha 300 000 mer enn de betalte for to år siden? Har skumlest så vidt i takstrapporten og det er ikke lystig lesing, rør og el.-anlegg er muligens litt oppgradert, men det foreligger større avvik helt fra 2010 og jordfeil som ikke har blitt rettet ennå 🫣 Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helt uperfekt Skrevet 13. februar 2024 #2 Del Skrevet 13. februar 2024 300 000 mer handler vel om generell prisstigning i markedet? Ikke nødvendigvis at det er utbedret. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Del Skrevet 13. februar 2024 Det er jo billig... det er tross alt et hus og tomt. Og jakt og fiskerett er også kjekt Anonymkode: e28d1...608 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 Helt uperfekt skrev (6 minutter siden): 300 000 mer handler vel om generell prisstigning i markedet? Ikke nødvendigvis at det er utbedret. På to år nei? Ikke her i området, i hvert fall. Mulig det er annerledes for småbruk, men det er veldig lite sammenligningsgrunnlag og vanskelig å si noe om. Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo billig... det er tross alt et hus og tomt. Og jakt og fiskerett er også kjekt Anonymkode: e28d1...608 Ja, det er jo ikke dyrt, det er ikke det jeg mener. Skulle som sagt gjerne hatt tomten, men ville da bygget nytt. Reagerer bare på prisstigningen når det knapt har blitt gjort noen utbedringer, og når det ikke kan forklares med generell prisstigning i markedet i området. Mitt inntrykk er at prisene omtrent har stått på stedet hvil siden 2022 ellers i området, så jeg syntes det var så rart. Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Del Skrevet 13. februar 2024 Så legg inn er bud på 300 000,- under prisantydning hvis du vil, da. 🤷♀️ Det er vanskelig for mange av oss å ha en mening om dette, i og med at man i sentrale strøk ikke en gang får en garasje til den prisen. Anonymkode: 5caed...d4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. februar 2024 #7 Del Skrevet 13. februar 2024 Var koselig der 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så legg inn er bud på 300 000,- under prisantydning hvis du vil, da. 🤷♀️ Det er vanskelig for mange av oss å ha en mening om dette, i og med at man i sentrale strøk ikke en gang får en garasje til den prisen. Anonymkode: 5caed...d4a Nei, jeg har ikke anledning til å ta på meg noe renoveringsobjekt, og ikke råd til å rive/bygge nytt. Det finnes jo garantert folk utenfor sentrale strøk her inne også. Maskinfører skrev (59 minutter siden): Var koselig der 😀 Jeg tenkte det var sånn passe, helt til jeg sjekket virtuell visning, haha. Der kommer det frem mye som ikke er på bildene. Anonymkode: d06a4...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Del Skrevet 13. februar 2024 Det huset der har vel samme verdi som huset mitt, som er i god stand (riktignok ikke med toppmoderne overflater), på 230 kvm og med garasje, 10 km fra en middels by og et populært vintersportssted. Så sammenlignet med MITT hus, så virker dette overpriset. Som at halve prisen du betaler er for jakt- og fiskerettigheter. Mulig disse er verdt så mye, selvfølgelig. Anonymkode: 795c9...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. februar 2024 #10 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, jeg har ikke anledning til å ta på meg noe renoveringsobjekt, og ikke råd til å rive/bygge nytt. Det finnes jo garantert folk utenfor sentrale strøk her inne også. Jeg tenkte det var sånn passe, helt til jeg sjekket virtuell visning, haha. Der kommer det frem mye som ikke er på bildene. Anonymkode: d06a4...8bd Det gjorde det ja men er jo jaktrett også må jo telle litt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det huset der har vel samme verdi som huset mitt, som er i god stand (riktignok ikke med toppmoderne overflater), på 230 kvm og med garasje, 10 km fra en middels by og et populært vintersportssted. Så sammenlignet med MITT hus, så virker dette overpriset. Som at halve prisen du betaler er for jakt- og fiskerettigheter. Mulig disse er verdt så mye, selvfølgelig. Anonymkode: 795c9...ff1 Mulig mye av verdien ligger i det, ja. Men jeg forstår fortsatt ikke prisstigningen når det meste er uforandret og boligmarkedet er forholdsvis rolig 😅 Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #12 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det huset der har vel samme verdi som huset mitt, som er i god stand (riktignok ikke med toppmoderne overflater), på 230 kvm og med garasje, 10 km fra en middels by og et populært vintersportssted. Så sammenlignet med MITT hus, så virker dette overpriset. Som at halve prisen du betaler er for jakt- og fiskerettigheter. Mulig disse er verdt så mye, selvfølgelig. Anonymkode: 795c9...ff1 Det går ikke an å sammenligne på den måten. Man kan få en enebolig mange steder i Norge for samme pris som en ordinær toroms leilighet år i Oslo. Det betyr ikke at Oslo-leiligheten er overpriset det betyr at eneboligen ligger på et mindre attraktivt sted. Jo mer hus man får for pengene, jo mindre attraktivt er stedet huset ligger på (som forteller oss alt om hvor ditt hus ligger hvis det koster det samme som huset i HI). Anonymkode: ae95d...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #13 Del Skrevet 14. februar 2024 Det er jo den nest billigste boligen i hele Ørsta av 85 boliger til salgs… Det er jo en billig bolig, ikke mange steder i Norge man får en enebolig til den prisen Anonymkode: f0a9c...2e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #14 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo den nest billigste boligen i hele Ørsta av 85 boliger til salgs… Det er jo en billig bolig, ikke mange steder i Norge man får en enebolig til den prisen Anonymkode: f0a9c...2e4 Ja, men det er jo prisstigningen jeg reagerer på, ikke prisen i seg selv. Jeg er selvsagt klar over at det er billig. Kan ikke tro en eneste bolig i området har hatt så høy prisstigning uten større renovering. Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #15 Del Skrevet 14. februar 2024 300 000 kr i prisstigning på to år er ikke veldig bra når man i tillegg har gjort noen småting. Det er vel knapt generell prisvekst. Synes ikke dette var så rart. TS, du skal åpenbart ikke kjøpe. Move on. Anonymkode: d57b9...1fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 14. februar 2024 #16 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men det er jo prisstigningen jeg reagerer på, ikke prisen i seg selv. Jeg er selvsagt klar over at det er billig. Kan ikke tro en eneste bolig i området har hatt så høy prisstigning uten større renovering. Anonymkode: d06a4...8bd De kan jo sette en enda høyere pris om de ønsker.. Hva vil du frem til? Hva ble den lagt ut for i 2022? fikk de en ok pris da? Om de har lagt ut 100.000kr i kjøkken, peis og trapp , samt 100.000 i meglerutgifter, så vil de ha 100.000kr i profit på 2år. Kanskje de godtar lavere bud, men ønsker å få mest mulig? Kanskje de må regulere ned prisen om det er ingen interesse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #17 Del Skrevet 14. februar 2024 LibertyNoCap skrev (7 minutter siden): De kan jo sette en enda høyere pris om de ønsker.. Hva vil du frem til? Hva ble den lagt ut for i 2022? fikk de en ok pris da? Om de har lagt ut 100.000kr i kjøkken, peis og trapp , samt 100.000 i meglerutgifter, så vil de ha 100.000kr i profit på 2år. Kanskje de godtar lavere bud, men ønsker å få mest mulig? Kanskje de må regulere ned prisen om det er ingen interesse? Det er jo nettopp det jeg lurer på Hva som kan forsvare en sånn prisstigning. Et halvferdig kjøkken, en peis og en uferdig trapp, liksom... Selger bestemmer jo selvsagt prisen selv, men det lille som har blitt gjort er jo så halvhjertet som det går an. Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 14. februar 2024 #18 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo nettopp det jeg lurer på Hva som kan forsvare en sånn prisstigning. Et halvferdig kjøkken, en peis og en uferdig trapp, liksom... Selger bestemmer jo selvsagt prisen selv, men det lille som har blitt gjort er jo så halvhjertet som det går an. Anonymkode: d06a4...8bd Ja alltid rart med de som ikke gidder å rydde bittelitt en gang før boligen legges ut, men man kjenner ikke selgerene sin situasjon. Det kan være sykdom, død, arv, tvangssalg etc. Prisantydning er uansett veiledende i Norge, enten styrt av hva selger vil/må ha, og/eller styrt av megler sin mening basert på lignende salg i nærområde, så man vet ikke hva boligen koster før salget er gjennomført. Det kan gå både opp og ned. Ellers er jeg litt i tvil hva du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #19 Del Skrevet 15. februar 2024 Det er jo lagt endel penger i huset, selv om de ikke har klart å fullføre. Tipper det ligger en lite hyggelig historie bak, når de velger å selge med halvferdig kjøkken og trapp. Det er dessuten forskjell på prisantydning og hva man faktisk selger for. Skjønner ikke helt hvorfor du hisser deg opp over skarve 300k her, TS. Du må i tilfelle legge inn bud på det du mener boligen er verdt, og ta det derfra. Anonymkode: fe2bd...e66 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #20 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo lagt endel penger i huset, selv om de ikke har klart å fullføre. Tipper det ligger en lite hyggelig historie bak, når de velger å selge med halvferdig kjøkken og trapp. Det er dessuten forskjell på prisantydning og hva man faktisk selger for. Skjønner ikke helt hvorfor du hisser deg opp over skarve 300k her, TS. Du må i tilfelle legge inn bud på det du mener boligen er verdt, og ta det derfra. Anonymkode: fe2bd...e66 Men i all verden, jeg hisser meg jo ikke opp. Ikke har jeg planer om å kjøpe huset heller, som jeg tror jeg har understreket noen ganger. Var bare oppriktig interessert i den store prisstigningen på kort tid. Greit at selger åpenbart har brukt en del penger på det som har blitt gjort, men er verdien av det som har blitt gjort den samme som pengene de har spyttet inn når ingenting er ferdigstilt? Si de har betalt 100k for nytt kjøkken, er verdien av det likevel 100k når det er såpass uferdig? Igjen, jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: d06a4...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå