Gjest Fruktfat Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 jeg har en pose med lapskausblanding, og pølser, men hvordan lager jeg "sausen"? jeg vil ha den litt tykk, omtrent som den man får på boks, ikke sånn som i reklamne, det synes jeg ligner mest på sodd... hjelp? :klø:
prinsessen på erten Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Du kan koke grønnsakene i stykker og bruke feks potetstappe som jevning.. Og tilsette litt mindre vann enn som står på pakka
Ladyen Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Det blir bedre om man tar seg tid til å kutte opp grønnsakene og gjøre det ordentlig, fra bunnen av. Litt salt og pepper, evt. noe annet krydder som du liker. Da kan du mose litt kokte poteter eller ha i potetmos, som før nevnt. Og selvsagt har man jo da kokt opp godt med kjøtt på forhånd, kuttet det opp i passe munnfuller. Kraften herfra er god ! Må ikke kastes. Og så spiser jeg godt flattbrød til.
SissiB Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Den blir tykkere dersom du koker grønnsaker opp fra bunnen. Men ellers har Maisenna noen pulver som du bare drysser ned i sausen, og som gjør at den tykner veldig raskt.
Gjest Fruktfat Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 hah! jeg fikk det til! hadde en pose med lapskausblanding i fryseren, da gidder jeg ikke reise på butikken og bruke mer penger bare for å skjære opp grønnsakene selv gjorde som det stod bak på posen; stekte kjøttet (kyllingpølser), hadde i grønnsakene, 2ts buljong og 4-5dl vann, kokta i ca 15min. og potetene i blandinga løser seg jo litt opp under koking og røring, og voila! -sånn jeg ville ha det! takker uansett! og legg gjerne inn din oppskrift på lapskaus, så kan jeg prøve andre varianter!?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #6 Skrevet 1. februar 2006 kan også koke opp litt grønnsaker i buljong og bruke stavmikseren på dem, fin jevning og tar ikke lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå