Gå til innhold

Zoloft når gravid - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 1 barn fra før av. På grunn av min ekstreme PMS (PMDD) ble tiden etter fødselen sist et sant helvete, da kroppen min responderer utrolig dårlig på store hormonelle forandringer. Hadde kraftig angst, depresjon, tvangstanker og turte ikke være alene med babyen de første 6 mnd. 

Alt dette har gjort at vårt 1.barn nå er 7 år før vi vurderer å prøve på nytt.. har ikke turt å tenke på å gjennomgå det samme en gang til. Nå føler jeg meg egentlig klar og har lyst på et barn til❤️ 

MEN, jeg står fast på 50mg Zoloft. Har gjort det de siste 6 årene. Forstår at det selvfølgelig er ønskelig å ikke ta slike ting når man er gravid, men med min forhistorie er det ikke snakk om å gå gjennom det jeg opplevde sist. Da er jeg redd jeg ikke overlever.. 

kan nok trappe ned dosen til 25mg under en eventuell graviditet (skal selvfølgelig diskutere dette med legen). Men lurer på om noen andre her har stått på SSRI under graviditeten og kan dele erfaringer (på godt og vondt) om hvordan det var og eventuelle bivirkninger for mor/barn?🙏🏻 

Anonymkode: 78555...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...