Gå til innhold

Tips til hva jeg skal gjøre med pengene til konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med 3 barn og med en 75%stilling er det ikke lett å spare opp 10.000. Skulle tenkt på dette mye tidligere, vet. Kan jeg høre med kreditorene som tar et trekk på 3000 i mnd om å stoppe dette i et par mnd så jeg kan få rå til konfirmasjonen? Eller finnes det noe støtte? 

Anonymkode: 4e399...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen lover mot å spørre, men jeg kan ikke se for meg en kreditor som sier ja til å stanse trekk for penger som du skylder for at du skal holde selskap. 

Hvis du først er i den situasjonen at du har gjeld som har gått så langt samtidig som du kanskje ikke har mulighet til å gå opp i stilling (antar jeg, siden du ikke nevnte det som en mulighet) så har du nok ikke råd til å holde en konfirmasjon i 10 000-kronersklassen.

Anonymkode: 5724e...995

Skrevet

Kreditorer som tar trekk, som i at du har lønnstrekk? 
I så fall er det ikke kreditor du skal spørre, men du må søke SI/namsmannen om endring i trekk. Det er muligheter for å få justert lønnstrekk i forbindelse med ekstraordinære utgifter, og konfirmasjon til egne barn er regnet som ekstraordinære utgifter. 

Anonymkode: 8cc3d...27e

Skrevet

Det første du burde gjøre er å gå ned til en 50% stilling. Du har ikke det trang nok.

Det andre er å droppe kristendom og konfirmasjon. Da har du heller ikke er slik pengebehov. 

Nei men seriøs!

Hvorfor gir folk penger som en konfirmasjonsgave? Hvorfor skal det betales så mye for fest? Hva har dette med konfirmasjon eller kristendom å gjøre? 

Schmuhu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...