AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Skriver her i tilfelle noen har opplevd det samme, og vet hva det kan bunne i, menn må gjerne svare! Treffer en fantastisk mann, vi har hengt sammen i snart et halvt år nå. Vi er begge 30++ Han er super på alle sett og vis, MEN det begynner å slå meg at han kan være aseksuell. Vil selvfølgelig ikke beskylde noen for det, men har gått så mange runder med meg selv, at det har gått greit utover selvtillitten... Han kan i utgangspunktet klemme å være veldig koselig, men etter den første "forelska" perioden har han egentlig ikke vist interesse for sex. Ja, det skjer, men det kan gå lang tid uten at han viser noe interesse, og jeg kvier meg for å ta initiativ da jeg har blitt avvist en del, uten at det går an å snakke om det. Jeg har spurt ham direkte én gang, men da ble det helt stille i nesten et døgn. Det var skikkelig ubehagelig og jeg vet ikke helt hvilken innfallsvinkel jeg skal ta. Han har i utgangspunktet aldri gjort eller villet oralsex. Han kan kysse meg, men vi har omtrent ikke klina heller. Tror faktisk jeg bare husker en eneste gang han har tatt på brystene mine eller rumpa. Er ganske sikker på at han har begrensa erfaring, han har ihvertfall ikke hatt tidligere forhold, og det kan jo påvirke litt kanskje? Skal sies at han har vært mye hos lege, og sannsynligvis er deprimert i perioder/har en diagnose knyttet opp i mot det. Men tilåmed i "oppturene" har interessen for meg vært helt fraværende. Han virker ikke for å være spesielt seksuell på andre måter heller, har liksom aldri lagt merke til at han kommenterer noe, og han har ingen preferanser på hva han liker eller ønsker. Jeg står fast, men vil så gjerne løse det. Jeg høres sikkert litt feig ut, men måten han reagerer på ved kommunikasjon skremmer meg litt, så kanskje jeg skal prøve å forstå om det er en bakenforliggende årsak eller om det finnes lignende tilfeller, som kan hjelpe meg å formulere det litt bedre om jeg er mere forberedt 🙃 Jeg har liksom aldri vært med noen som IKKE er interessert i sex eller noen form for utforskning 😜 Anonymkode: 9bfb6...5b7
ThereGoesBob Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Barn? Familie? Du snakker mye om sex men hvor er dere egentlig på vei? Blir det bare dere eller har dere planer?
Bamseklemmer Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 (endret) Erfaring skal ikke ha noe å si.. han mangler den gnisten som får kvinnen til å føle seg som en kvinne. Sex er selvfølgelig ikke alt, men det er et helvette helt uten. Beklager språkbruken.. Men sex er absolutt en kjærlighetserklæring, så uten den gnisten føles det sikkert bare som et vennskap. Jeg skal ikke være kjepphøy.. men enkelte ganger lurer jeg litt på menn sine romantiske egenskaper, forføringsevne og hensikten forhold.. Klarer de ikke å se kvinnens behov? eller kjenner de ikke de ikke til sitt eget seksuelle behov? Tenner de ikke på kvinnen? Hvorfor viser han ikke litt iver for at forholdet skal bli bra? Beklager igjen.. han virker fullstendig tafatt og uinteressert.. Beklager enda engang.. Du har ikke sjans til å få til noe forhold uten kommunikasjon, enten du vil ha han som elsker, mann eller venn.. Men ikke ta det svaret mitt så alvorlig, det er bare mitt ærlige svar.. og jeg vet nøyaktig hvor vanskelig en slik situasjon kan være💙 ..det kan være noen her på KG, som kan fortrylle deg med andre ord😉 Endret 13. februar 2024 av Bamseklemmer 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Ingen av oss har barn, men i utgangspunktet ønsker vi det. Skulle presisert litt mer ser jeg, hovedsaken er vell egentlig den at sex sannsynligvis betyr mer for meg enn for ham, og slik jeg ser det vil det jo kunne lage gnisninger om det skal være såpass ulikt. At kommunikasjonen blir vanskelig allerede her, er jo også en utfordring i seg selv mtp senere utfordringer også, selv om det er en annen sak. Men i utgangspunktet ønsker jeg å forstå om man faktisk bare kan "være sånn". Anonymkode: 9bfb6...5b7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Viktig at dere tar «den praten» så du får synliggjort for han både din ønsker og behov og at du samtidig viser forståelse for at han men gjerne vil hjelpe han. Vær også ærlig på at det er viktig for deg å kunne ha et nært og intimt forhold. Dere er såpass kort tid inn i forholdet at ærlighet rundt dette nå er viktig og enklere enn når dere blir mer etablert sammen. Vil han ikke ta i mot hjelp eller det skjer endringer må du for egen del vurdere forholdet da du har dine behov og preferanser. Anonymkode: 85e7a...fd0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Bamseklemmer skrev (3 minutter siden): Erfaring skal ikke ha noe å si.. han mangler den gnisten som får kvinnen til å føle seg som en kvinne. Sex er selvfølgelig ikke alt, men det er et helvette helt uten. Beklager språkbruken.. Men sex er absolutt en kjærlighetserklæring, så uten den gnisten føles det sikkert bare som et vennskap. Jeg skal ikke være kjepphøy.. men enkelte ganger lurer jeg litt på menn sine romantiske egenskaper, forføringsevne og hensikten forhold.. Klarer de ikke å se kvinnens behov? eller kjenner de ikke de ikke til sitt eget seksuelle behov? Tenner de ikke på kvinnen? Hvorfor viser han ikke litt iver for at forholdet skal bli bra? Beklager igjen.. han virker fullstendig tafatt og uinteressert.. Beklager enda engang.. Du har ikke sjans til å få til noe forhold uten kommunikasjon, enten du vil ha han som elsker, mann eller venn.. Men ikke ta det svaret mitt så alvorlig, det er bare mitt ærlige svar.. og jeg vet nøyaktig hvor vanskelig en slik situasjon kan være💙 ..det kan være noen her på KG som kan fortrylle deg med ord😉 Det er NETTOPP det, han føles enten bare som en venn, men i mitt tilfelle ganske håpløs kjærlighet... Anonymkode: 9bfb6...5b7 1
Bamseklemmer Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er NETTOPP det, han føles enten bare som en venn, men i mitt tilfelle ganske håpløs kjærlighet... Anonymkode: 9bfb6...5b7 Aha.. du er hodestups forelsket🥰❤️😅 Da skal du få et annet svar.. "Forelskelse gjør blind" det vet du sikkert fra før ikke sant?😉 Og da kan jeg bare si at det er mange som har hatt det.. inkl. meg selv😅Vi blir blind av forelskelse, for vi klarer ikke å se realiteten i hvitøyet.. Vi tror ofte at ting skal endre seg, og alt skal bli så fint.. Dagene går og ingenting skjer.. vi håper på mirakler at alt skal bli bra. Så mister man motet litt for vi ser ingen fremgang av det vi ønsker oss mest av en partner.. Poff, så har den personen du var så forelsket i "ødelagt" mye unødvendig tid. Jo mere forelsket du er overtid, jo sterkere blir kjærlighetsorgen.. Ofte følges disse to følelsene sammen.. Ser dere ønsker dere barn? Er dere helt sikker på det? eller er det bare din ønskedrøm? Jeg holder sterk på denne fremdeles: "Du har ikke sjans til å få til noe forhold uten kommunikasjon, enten du vil ha han som elsker, mann eller venn" denne har ingen unntak. Fikser du kommunikasjonsproblemet, løsner hele problemet💙 Da kan jeg være presten deres i bryllupet🤭
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 Her er det ikke håp dessverre. Han kan ikke tvinge seg selv til mer lyst selv om han vil, så enten må du finne deg i et sexløst partnerskap eller gå videre. Anonymkode: 4f505...7aa
herzeleid Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skriver her i tilfelle noen har opplevd det samme, og vet hva det kan bunne i, menn må gjerne svare! Treffer en fantastisk mann, vi har hengt sammen i snart et halvt år nå. Vi er begge 30++ Han er super på alle sett og vis, MEN det begynner å slå meg at han kan være aseksuell. Vil selvfølgelig ikke beskylde noen for det, men har gått så mange runder med meg selv, at det har gått greit utover selvtillitten... Han kan i utgangspunktet klemme å være veldig koselig, men etter den første "forelska" perioden har han egentlig ikke vist interesse for sex. Ja, det skjer, men det kan gå lang tid uten at han viser noe interesse, og jeg kvier meg for å ta initiativ da jeg har blitt avvist en del, uten at det går an å snakke om det. Jeg har spurt ham direkte én gang, men da ble det helt stille i nesten et døgn. Det var skikkelig ubehagelig og jeg vet ikke helt hvilken innfallsvinkel jeg skal ta. Han har i utgangspunktet aldri gjort eller villet oralsex. Han kan kysse meg, men vi har omtrent ikke klina heller. Tror faktisk jeg bare husker en eneste gang han har tatt på brystene mine eller rumpa. Er ganske sikker på at han har begrensa erfaring, han har ihvertfall ikke hatt tidligere forhold, og det kan jo påvirke litt kanskje? Skal sies at han har vært mye hos lege, og sannsynligvis er deprimert i perioder/har en diagnose knyttet opp i mot det. Men tilåmed i "oppturene" har interessen for meg vært helt fraværende. Han virker ikke for å være spesielt seksuell på andre måter heller, har liksom aldri lagt merke til at han kommenterer noe, og han har ingen preferanser på hva han liker eller ønsker. Jeg står fast, men vil så gjerne løse det. Jeg høres sikkert litt feig ut, men måten han reagerer på ved kommunikasjon skremmer meg litt, så kanskje jeg skal prøve å forstå om det er en bakenforliggende årsak eller om det finnes lignende tilfeller, som kan hjelpe meg å formulere det litt bedre om jeg er mere forberedt 🙃 Jeg har liksom aldri vært med noen som IKKE er interessert i sex eller noen form for utforskning 😜 Anonymkode: 9bfb6...5b7 Jeg har generelt tro på ufarliggjøring og oppmuntring, og om problemet er manglende erfaring eller selvtillit på området kan jo "praten" i seg selv gjøre det mer utfordrende. Har du prøvd å selv ta styringen og gi mer uttrykk for hva du liker og ønsker, uten å legge press? For øvrig ville jeg vært svært forsiktig med å ta råd fra de som er mest skråsikre og opptatt av å snakke om seg selv her. 1
Ebbeliten Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 Du har fått deg en ny venn. Nå kan du finne deg en partner også. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 Anerkjenner at praten kan være vanskelig, men som noen som slet med tenning var praten god å ha for oss, vi fikk avklart mye. Hadde vi hatt den før har vi kanskje kunne snudd det før det ble forsent eller avsluttet tidligere. Anonymkode: f5f07...132 1
fundulant Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Det kan være så mangt og det er vanskelig å si helt sikkert hva det kan være. Slik du beskriver det høres temaet litt anstrengt ut og stussa litt på det at reaksjonen når du prøver å snakke om det skremmer deg. Vet ikke helt hva du mente med det. Nå er ikke jeg kvinne, men skal forsøke å komme med råd. Mulig det gjør susen å gjøre litt mer ut av hele akten? Menn har ofte et større behov for det fysiske for å føle seg sett, hørt og elsket - det kan være verdt å gjøre mer ut av det. Strø roser i senga med litt vin, kanskje kle deg opp i noe utenom det vanlige å gjøre det til en date? Hva årsaken kan være til uinteressen i utgangspunktet kan være så mye, men det aller viktigste er uansett god kommunikasjon. Sex er en del av forholdet og er noe begge må klare å snakke om.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 Kan han gå på noe medisiner som påvirker lysten? En kompis av meg gikk på et eller annet som gjorde at han mistet sexlysten helt (han sliter med noe psykisk). Det er jo synd om han ikke klarer/ønsker å snakke om det, men noen låser seg helt når det kommer til slike problemer, spesielt om de føler det er lite å gjøre med saken. Anonymkode: 4497d...b87
imagineme Skrevet 13. februar 2024 #14 Skrevet 13. februar 2024 Uff, føler med deg. Det jeg tenker er at om dere opplever utfordringer med sexlivet etter kun 6 måneder så KAN det vise seg å bli veldig vanskelig med tiden. Uansett må du nok ta en prat med han og lande begges forventninger til sex. Om dere er helt i hver deres ende av skalaen bør du nok bryte opp hvis du ikke ønsker et bortimot sexløst forhold fremover.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Skrevet 13. februar 2024 Bamseklemmer skrev (9 timer siden): Aha.. du er hodestups forelsket🥰❤️😅 Da skal du få et annet svar.. "Forelskelse gjør blind" det vet du sikkert fra før ikke sant?😉 Og da kan jeg bare si at det er mange som har hatt det.. inkl. meg selv😅Vi blir blind av forelskelse, for vi klarer ikke å se realiteten i hvitøyet.. Vi tror ofte at ting skal endre seg, og alt skal bli så fint.. Dagene går og ingenting skjer.. vi håper på mirakler at alt skal bli bra. Så mister man motet litt for vi ser ingen fremgang av det vi ønsker oss mest av en partner.. Poff, så har den personen du var så forelsket i "ødelagt" mye unødvendig tid. Jo mere forelsket du er overtid, jo sterkere blir kjærlighetsorgen.. Ofte følges disse to følelsene sammen.. Ser dere ønsker dere barn? Er dere helt sikker på det? eller er det bare din ønskedrøm? Jeg holder sterk på denne fremdeles: "Du har ikke sjans til å få til noe forhold uten kommunikasjon, enten du vil ha han som elsker, mann eller venn" denne har ingen unntak. Fikser du kommunikasjonsproblemet, løsner hele problemet💙 Da kan jeg være presten deres i bryllupet🤭 Du kan få være wingman'en min. Må være en god kombo med prest. Anonymkode: 942b4...da6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå