AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Hei! Jeg har nettopp flyttet til Oslo. Jeg kjenner ingen her. Og jeg kjører ikke eller eier bil. Jeg flytter inn i ny leilighet. Hvordan flytter folk møbler fra ett sted til et annet med å koste en bunt penger?! Flyttefirmaene er latterlig dyre! Anonymkode: 88795...e34
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Siden du synes det er en latterlig enkel jobb så fikser du det vel enkelt selv? Utstyret og folkene du trenger skaffer du vel for en billig penge? Anonymkode: 2c7bf...69f 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg har nettopp flyttet til Oslo. Jeg kjenner ingen her. Og jeg kjører ikke eller eier bil. Jeg flytter inn i ny leilighet. Hvordan flytter folk møbler fra ett sted til et annet med å koste en bunt penger?! Flyttefirmaene er latterlig dyre! Anonymkode: 88795...e34 Du har vel ikke noe valg? Anonymkode: ead04...079
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Du må punge ut Anonymkode: 1a29e...685
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du har vel ikke noe valg? Anonymkode: ead04...079 Jo. Man kan droppe møblene, bare ta med seg nødvendige ting, og begynne på nytt - har selv flyttet tre ganger og aldri brukt flyttebil. Én gang ble de gamle møblene gitt bort, og vi fikk plass til alt på toget. En annen gang foregikk flyttingen med en gammel barnevogn til fots; møblene ble kastet. Og da jeg skulle flytte hjemmefra, tok jeg en taxitur (personbil) der de tyngre tingene fikk plass, og resten av flyttingen foregikk med apostlenes hester med plastposer. Anonymkode: b3fa6...02c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har aldri brukt flyttebyrå, men leid bil og fått hjelp av venner/familie. Det kommer an på hvor god/dårlig tid du har. Det er raskere og dyrere når noen gjør hele jobben for deg, desto mer du må gjøre alene desto lengre tid tar det. Hyre leier ut store biler som kan brukes i flytting, bare viktig å være forsiktig så det ikke blir kjempedyrt (skade på bil). Anonymkode: c1bde...f75 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 Jmf forrige post: Ja, nei - det var jeg litt rask, jeg fikk ikke med meg at du ikke kjører bil. Når du må leie hjelp, så koster det penger selvfølgelig. Men prinsippet om at desto mer du gjør selv, desto lengre tid/billigere blir det. Arbeidskraft koster, heldigvis. Du kan forsøke å legge ut jobben på Facebook nabolagsgruppe eller finn.no. anbud.no? På et lite sted ville slikt kanskje vært lettere, mens i Oslo er det muligens vanskeligere å engasjere nabolaget. Når man får hjelp av ukjente så blir det også mer komplisert med forsikring dersom noe skulle oppstå. Det kan også bli dyrt. Jeg ville leid flyttebyrå, eller kun flyttet med det jeg kunne tatt med meg kollektivt over flere turer. Anonymkode: c1bde...f75
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 Hvis man ikke har venner/familie/bekjente, så må man leie folk. Hvis man ikke har bil, så må man leie. Hvis man ikke har lappen, så må man betale for transport med sjåfør. Men du sier ikke noe m hvor du skal ha møblene flyttet fra? Er det fra tidligere bolig? Fra butikk? eller møbler kjøpt brukt på finn eller lignende? Anonymkode: 80827...dec
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 Vi bruker familie og venner og kjører egen bil. Jeg kjøpte et møbel fra IKEA, fikk låne en gratis henger, og brukte den til å kjøre et par lass. Har man ikke bil (eller omgangskrets med bil) blir det selvsagt verre, da må du betale noen andre for å kjøre for deg. Og det er ikke latterlig dyrt, det er nok akkurat så dyrt som det må være for å få det til å gå rundt, siden det finnes flere byråer og firmaer som tar slike oppdrag i Oslo, og dermed er en del konkurranse. Anonymkode: 5a507...f63
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 I Trondheim finnes noe som heter StudBud som er studenter som tjener penger på å flytte, de tar ikke like mye som flyttebyrå. Er det noe sånt i Oslo? Anonymkode: bc525...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Skaff deg en tralle å flytt tingene selv. Kommer til å bli ekstremt slitsom å tidkrevende, men hvis du ikke vil bruke penger på flytting så må du nesten gjøre jobben selv. Anonymkode: 75134...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 Er møblene nye med høy verdi, så må du betale.(Eller utnytte svake menn, det er det enkleste. En date på tinder, så har du gratis flyttehjelp). Er de slitte brukte møbler gir du dem bort eller selger på finn. Anonymkode: d1623...b16
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #14 Skrevet 13. februar 2024 Jeg bor alene og har ingen familie/venner her jeg som kan bistå ved flytting. Alle ganger jeg har flyttet, har jeg brukt byrå. Nå skal det innrømmes at de siste gangene fikk jeg, ehm, "rabatt" siden jeg ikke, ehm, "trengte kvittering". Det er en stund siden sist og alt har blitt dyrere, så jeg har en sparekonto dedikert til evt utgifter ved fremtidig flytting, som dyrere depositum og flyttebyrå, med eller uten kvittering... Anonymkode: 3348e...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Skrevet 13. februar 2024 Legg det inn på «mitt anbud» på Finn. Har brukt det flere ga her og vært veldig fornøyd. Koster jo litt, men ikke allverden Anonymkode: 01f3c...e51
Beloved Skrevet 13. februar 2024 #16 Skrevet 13. februar 2024 Er møblene små nok til at du kan bære dem selv, så kan du jo bare ta dem med på bussen frem og tilbake. Tar litt tid, men. Du skriver at du "ikke kjører", men har du førerkort og egentlig KAN kjøre, så anbefaler jeg å leie flyttebil fra IKEA. Ellers må du nesten enten leie folk, eller overtale venner/familie til å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #17 Skrevet 13. februar 2024 Bare en ting å gjøre. Anonymkode: f7e8b...546 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #18 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bunt? Anonymkode: a637f...462 Bunt. Anonymkode: c30e2...62e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #19 Skrevet 13. februar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Bunt? Anonymkode: a637f...462 En bunt dollars? Anonymkode: a9b93...ad2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #20 Skrevet 13. februar 2024 Hva vil du? At folk skal hjelpe deg gratis? De fleste eier enten bil og/eller betaler noen. Anonymkode: 6137b...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå