Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter fødsel/keisersnitt begynte du å løfte bilstolen med ungen i? Syns det er så vanskelig å komme seg rundt når jeg ikke kan løfte bilstolen, eller noe annet for den saks skyld. Hadde keisersnitt, så skal være forsiktig med å løfte. 

Anonymkode: 82c3c...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var greit å løfte bilstol, men ikke met enn det?

Anonymkode: fe595...8e1

Skrevet

Du kan vel løfte baby ut av bilstolen?

Anonymkode: 8983d...911

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trodde det var greit å løfte bilstol, men ikke met enn det?

Anonymkode: fe595...8e1

"Regelen" er at man ikke skal løfte tyngre enn babyen. 

Baby + bilstol blir fort det dobbelte av babyens vekt. 

Anonymkode: 10c50...313

Skrevet

Jeg fødte vaginalt men fikk store skader nedentil så fikk beskjed om følge keisersnitt «restriksjonene» når det gjaldt aktivitet. 

Jeg bar bilstolen ut av barsel😅 Den er jo ikke så tung 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: be4c6...8d0

• Nyttig 1
Skrevet

Ehm altfor tidlig😂 KS her.

Anonymkode: 129a1...137

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 3.23):

Hvor lenge etter fødsel/keisersnitt begynte du å løfte bilstolen med ungen i? Syns det er så vanskelig å komme seg rundt når jeg ikke kan løfte bilstolen, eller noe annet for den saks skyld. Hadde keisersnitt, så skal være forsiktig med å løfte. 

hadde hks , ingen bil og måtte av og på buss fra dag 19. fikk ikke løfte tyngre enn baby som var 1780g ved fødsel 

går nok fint å løfte en bilstol. 

Skrevet
kjærring skrev (1 time siden):

hadde hks , ingen bil og måtte av og på buss fra dag 19. fikk ikke løfte tyngre enn baby som var 1780g ved fødsel 

går nok fint å løfte en bilstol. 

Å løfte bilstol med baby oppi kan, som sagt, bli dpbbelt så tungt som å løfte bare barnet. 

Hvordan kan du forsvare det, når du selv har fått samme beskjed? Attpåtil med en enda lettere baby? 

Bare fordi DU lekte martyr, trenger du ikke anbefale andre mødre å gjøre det samme. Restriksjonene er der av enngrunn. 

Anonymkode: 10c50...313

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 3.23):

Du må ikke ta inn bilstolen hele tiden, den kan stå i bilen, og så bærer du babyen ut og inn. Hvis bilstolen står inne fra dagen før, bærer du den først ut, deretter babyen.

• Liker 2
Skrevet

Er jo veldig praktisk å bære bilstol med seg, spesielt når baby sover og man bare skal inn i matbutikken, hente eldre søsken i barnehage, fritidsaktiviteter, o.l. Regner med sykepersonell har god grunn til å ha den løfteregelen med tanke på sårhealingen (det er jo et stort inngrep), og kjenner jeg blir provosert av at mor ikke automatisk blir sykemeldt en måned etter keisersnitt slik far får være hjemme.

Anonymkode: 70e3d...000

Skrevet

6 uker måtte jeg vente med å løfte tyngre enn babyen ettersom jeg revnet veldig under fødselen. Det lot seg dessverre ikke gjennomføre i praksis. Denne gangen har jeg ordnet understell til bilstolen så jeg kan slippe unna med å løfte den over dit fremfor å bære. 

Anonymkode: cc36f...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...