Gå til innhold

Datteren hans liker ikke at vi er intime.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gang jeg har innledet et forhold med en mann med barn. Jeg er 35 og han er 42. Jeg har kjent han og de to døtrene hans i to år ca, og i begynnelsen så gikk det supert. Barna er fantastiske og ville nok veldig at faren deres skulle møte ei etter at han ble skilt for noen år siden, for jeg tror de fikk inntrykk av at han var ensom. Veldig snille og forståelsesfulle, og vi går veldig godt overens og de virker oppriktig glade når jeg kommer på besøk. Og hun yngste forguder meg. Jeg har ikke barn selv.

Datteren hans er 12 år (yep, I know, den alderen) og nå nylig så har hun begynt å vise sjalusi når han gir meg oppmerksomhet/klemmer/kysser meg etc. Om han f.eks tuller og tar tak i meg så kan datteren komme fra et annet rom og demonstrativt si "Jeg er barnet ditt!" og lignende. Etter sengetid så kan hun lydløst liste seg inn i stua som om hun sjekker om vi gjør noe for så å nekte å gå og legge seg igjen.

Det er frustrerende, ikke bare fordi jeg føler jeg må gå på nåler når jeg er på besøk, men også fordi jeg ikke ønsker at hun skal føle det slik. Moren hennes har funnet seg en ny en, og det går helt greit. Han er ikke en trussel der så vidt jeg vet, men har inntrykk av at gutter gjerne blir sjalu på moren, og døtre på faren. Jeg vil ikke at det skal gå til det punktet der hun ikke ønsker meg der, for misforstå meg rett, det er hennes hjem og barna hans vil alltid komme først, noe annet ville vært helt feil. Samtidig så føler jeg ikke at et barn bør diktere voksnes liv og deres ønsker.

Hva kan jeg gjøre? Går det an å sette seg ned med henne alene og si det ovenfor? At jeg på ingen måte er der for å ta noen sin plass, at de alltid vil være nummer en så lenge de lever og at det er deres hjem? 

Jeg husker jo selv på den alderen, om foreldrene mine ble skilt så ville jeg nok reagert jeg også, men det er forskjell på å aktivt "sabotere" og det å synes det er ekkelt at en av foreldrene har funnet noen de vil være intime med, det er ikke bare bare at det kommer et nytt menneske på besøk og i hennes øyne (selv om hun liker meg) så er jeg vel kanskje en trussel å regne? Alternativet er å kun dra på besøk hver andre uke, men jeg har jo blitt glad i barna hans også (selv om dette er litt irriterende😅) og vil gjerne løse dette.

Anonymkode: 34546...f77

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikkert hun ville syntes det var gøy om dere kyssa selv om dere var mora og faren hennes, heller.

Har ingen tro på at det hjelper å irettesette eller "forklare" henne din rolle. Det er vel i så fall faren som må gjøre. 

Du må tåle at hun føler det hun føler. 

Anonymkode: 006f2...c5c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig i at hun er i en alder der hun fint kunne klikket like mye om du var hennes mor. 

Kan dere ikke bare ta det på kjøkkenet, når hun er i stuen og spare det verste til enerom? Det blir sikkert bedre når hun kommer ut i tenårene og får seg en kjæreste hun og. Inntil da syns hun sikkert kyssing er ekkelt.

Anonymkode: 92eb8...44e

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke sikkert hun ville syntes det var gøy om dere kyssa selv om dere var mora og faren hennes, heller.

Har ingen tro på at det hjelper å irettesette eller "forklare" henne din rolle. Det er vel i så fall faren som må gjøre. 

Du må tåle at hun føler det hun føler. 

Anonymkode: 006f2...c5c

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i at hun er i en alder der hun fint kunne klikket like mye om du var hennes mor. 

Kan dere ikke bare ta det på kjøkkenet, når hun er i stuen og spare det verste til enerom? Det blir sikkert bedre når hun kommer ut i tenårene og får seg en kjæreste hun og. Inntil da syns hun sikkert kyssing er ekkelt.

Anonymkode: 92eb8...44e

Ja, absolutt. Det er litt fint å høre at det er normalt og hun sikkert ville gjort det om det var foreldrene også, for jeg får jo en litt gnagende følelse av at jeg er den invaderende part. Så jeg bør kanskje heller fokusere på å få god kontakt med henne, og heller ta den intime den tiden han ikke har barna.

Anonymkode: 34546...f77

• Hjerte 1
Skrevet

Datteren vår på 4 år kommer og dytter oss fra hverandre om jeg og samboeren kysser. Ja, hun er vår felles datter.

Anonymkode: 28eed...32f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Datteren vår på 4 år kommer og dytter oss fra hverandre om jeg og samboeren kysser. Ja, hun er vår felles datter.

Anonymkode: 28eed...32f

Såpass!

Anonymkode: eafd1...88e

• Liker 3
Skrevet

Barn vil ofte bruke denne typen hersketeknikker med dårlig samvittighet på sine foreldre, og det er vel ofte usikkerhet eller en drøm om å ha det slik det var. Kan også være en fasinasjon og nysgjerrighet hun ikke får helt frem, og jeg har ikke møtt på barn som ser på sine foreldre kysse uten å si æsj eller ekkelt! (Og 12-17, vi spiser her etc...)

Skrevet

Syns du høres reflektert og snill ut. Så flott at du tenker på barna hannes!

MEN det må være lov å kysse og være sammen etter 2år, barn kan desverre ikke bestemme alt. Så lenge foreldrene har vært skilt i mange år og dere sammen i 2år! 

Ja man kam ta barnas følelser på alvor, men barn no for tiden får bestemme alt for mye! Så lenge du er grei og tenker på barna og viser der så får de tåle såpass! Dette kan vel skje i hjem med biologiske barn og! 

Anonymkode: 92958...b09

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenker det er faren som må prate med jenta. Han må forklare at dere er sammen og at når hun har lagt seg, er det voksentid og hun kan ikke komme på stua og nekte å legge seg. Enig med de andre her om at i den alderen så er intim kontakt mellom foreldre/voksne ofte «ekkelt» uten at det trenger å ha noe med deg å gjøre. Uansett så er det greit å sette noen grenser. Dere trenger ikke gjøre henne ukomfortabel med å overdrive fysisk kontakt når hun er der, men til en viss grad så må hun faktisk godta at det er et sånn et sunt, voksent forhold ser ut. 

Anonymkode: 63fc7...de0

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...