Gå til innhold

Husleie på kr. 13.000, hva å forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  

Hva kan jeg realistisk forvente å få med kr.  13000 månedlig husleie?  i eller rundt Oslo?  med tanke på størrelse, plassering, hva er inkludert, hvor mange rom osv...?

det er bare meg selv som skal leie. Takk!

Anonymkode: 8e9b0...858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stavanger får du en slikk og ingenting for 13.000 iallfall. Hvis jeg har forstått det rett er oslo enda verre.

Anonymkode: 8578b...cd3

• Nyttig 1
Skrevet

I Oslo, stort sett kjellere eller mini leiligheter.

Er du heldig har du separat soverom.

Mye bofellesskap.

• Liker 3
Skrevet

Rom i kollektiv sentralt.

Usentralt er det ettroms med sovealkove og sliten standard. 

Anonymkode: b5c8e...975

• Liker 6
Skrevet

Jeg betaler 12.000,- i leie, hus over to etasjer med tre soverom pluss stor kjeller og hage. God standard. 1,5t fra Oslo, så du skal ikke så langt før det blir rimeligere. I Oslo får du mest sannsynlig noe mye dårligere for samme pris. 

Anonymkode: 123d1...52c

• Liker 1
Skrevet

Leilighet i blokk sentralt eller nær kollektiv: du får en ettroms på 20-30 kvadrat. Skal du ha separat soverom til den prisen må du nok inn i kjellerleiligheter og mer usentralt. 

Anonymkode: a31eb...32b

Skrevet (endret)

Bofellesskap, liten sokkelleilighet, hybel i blokk, uten eget soverom. 

Endret av Queen19
Skrevet

Sist jeg leide for rundt den prisen 12.000 så fikk jeg en 35m^2 kjellerleilighet på lysaker med ett soverom og et veldig lite bad.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg betaler 12.000,- i leie, hus over to etasjer med tre soverom pluss stor kjeller og hage. God standard. 1,5t fra Oslo, så du skal ikke så langt før det blir rimeligere. I Oslo får du mest sannsynlig noe mye dårligere for samme pris. 

Du kan ikke påstå at Sandefjord ikke er så langt unna Oslo… Halvannen time er jo halvveis til Hafjell 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

1,5 time unna Oslo er ikke langt?! 

Anonymkode: b5259...8ac

• Liker 4
Skrevet

En liten toroms leilighet. Ca 40 min-1 time fra Oslo.

Anonymkode: 7b2c7...687

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Rom i kollektiv sentralt.

Usentralt er det ettroms med sovealkove og sliten standard. 

Anonymkode: b5c8e...975

Jeg har ettroms med sovealkove og sliten standard i utkanten av Oslo. Da jeg vurderte å leie den ut estimerte Utleiemegleren at jeg kunne få mer enn 13.000 kr. Og det var i en periode der leiemarkedet var mindre presset enn det er nå…

Her jeg bor er det veldig gode forbindelser inn til sentrum, samt en stor og privat balkong. Det kan hende at andre utkantleiligheter er rimeligere, men jeg tror at man skal jobbe hardt for å finne noe til under 13.000,- som er OK.

Men et rom i kollektiv får man nok. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 2.29):

Hei!  

Hva kan jeg realistisk forvente å få med kr.  13000 månedlig husleie?  i eller rundt Oslo?  med tanke på størrelse, plassering, hva er inkludert, hvor mange rom osv...?

det er bare meg selv som skal leie. Takk!

Anonymkode: 8e9b0...858

1 soverom bare, str 40 -50/55 kvm ca. Det gjelder stort sett utenfor sentrum.  Noen kan ha inkludert tv/Internett. De fleste har strøm utenom.

Er mest dyrt i Oslo, men er ikke så mye mer billigere i nærliggende kommuner eller.

Skrevet

Masse fine hybler relativt sentralt i Oslo, Sandefjord er jo alt for langt vekke.

Men ts hvis du vil ha mer input så må du jo legge til hva du vil ha, er du åpen for kollektiv eller er det hybel/leilighet du vil ha. Sentralt?  Har sett mange fine hybler på bygdøy og frogner...

Anonymkode: cd7d2...05b

Skrevet

Men det er ikke verre enn å legge inn kriterier på Finn. Det er et ganske magisk nettsted som gir en god pekepinn på hva man får med makspris på 13k i måneden

• Liker 2
Skrevet

Jeg leier 30 kvm inkl varmtvann og fyring sentralt i Oslo. Husleie er 12500 pr mnd. 

Anonymkode: d8f46...3f8

• Liker 2
Skrevet

Bor i indre Sandviken i Bergen og betaler 12500,- for 55 kvm inkl Internett/kabel tv. Soverom, stue, nytt bad med stråleovn på veggen og kjøkken+en liten lufteveranda jeg deler med en nabo. Utsikt over hele byen og innseilingen.

Det tar meg 6-8 min å gå til Bryggen.

Anonymkode: fd622...7cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bor i indre Sandviken i Bergen og betaler 12500,- for 55 kvm inkl Internett/kabel tv. Soverom, stue, nytt bad med stråleovn på veggen og kjøkken+en liten lufteveranda jeg deler med en nabo. Utsikt over hele byen og innseilingen.

Det tar meg 6-8 min å gå til Bryggen.

Hva i all verden har dette med TS sin problemstilling å gjøre? Hun er jo interessert i markedet i Oslo?

Og mens vi først er inne på avsporinger: hvorfor vil du betale så mye for å leie i et område der boligprisene er såpass «overkommelige»? Er du ukependler? 🤔

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, newman01 said:

Du kan ikke påstå at Sandefjord ikke er så langt unna Oslo… Halvannen time er jo halvveis til Hafjell 

Er vel bare litt over 2 faktisk fra Oslo til Hafjell 😅

Hjelper jo lite at det er billig 1,5 fra Oslo hvis man har tenkt å bo i Oslo.

Anonymkode: b6f68...8ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva i all verden har dette med TS sin problemstilling å gjøre? Hun er jo interessert i markedet i Oslo?

Og mens vi først er inne på avsporinger: hvorfor vil du betale så mye for å leie i et område der boligprisene er såpass «overkommelige»? Er du ukependler? 🤔

Beklager, fikk ikke med meg at det var i Oslo.

Skulle jeg kjøpt leiligheten jeg leier hadde den kostet meg rundt 4 millioner, og så høyt lån får jeg ikke.

Sandviken er dyrt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...