Gå til innhold

Far som ikke ordnet med kostyme til karneval i morgen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Far har jo tatt ansvar.

Han har ordnet slik at barnet kan låne en kostyme. Hva vet du om at far ikke hadde planer om å hjelpe barnet i dag med påkledning av kostymen?

Anonymkode: 723b5...a05

Ts beskriver denne mannen som en far som også overlater påkledningen til barnehagen. Regner med det er Ts som følger i barnehagen og tar påkledningen. Leste tidligere i tråden at hun satt oppe noen timer i natt og laget et kostyme. Tenker barnet blir veldig fornøyd! Mamma fikser.

Håper du får noen søte og gode minner fra din sønns første karneval Ts ❤️ Håper barnehagen tar mange fine bilder.

Anonymkode: 7ee3a...7d9

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

StripeteSitron skrev (2 timer siden):

Jeg tenker sånn her.. Barnet deres er 1,5 år. Dere skal igjennom mange mange år til med ulike forventninger, logistikkutfordringer og ting som ikke blir perfekt. Ta et valg allerede nå om å ikke la alle små ting blåse seg opp og bli store, for da vil dette bli noen slitsomme år. Ikke legg dere sure på hverandre fordi dere hadde ulike tanker om kostyme på et barn som ikke selv merker forskjell. Vet du hva et barn merker mer enn mangel på kostyme ved levering? Foreldre som er sure på hverandre. 

Oversatt: TS, bare innse at mannen din aldri kommer til å hjelpe til med det tredje skiftet. Det er herved DIN jobb, og bare din.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er mer som at mannen lover å kjøpe med seg brød hjem, og så sier hans mor at 'du trenger ikke kjøpe, du kan få med dette brødet av meg'. Brød er brød, kostyme er kostyme, uavhengig av om det er kjøpt eller lånt.

Anonymkode: a84c7...1b3

Nja, mer sånn: mannen lovte å kjøpe brød fordi de ikke hadde brød igjen i huset. Mannen innser at brød er dyrt, så han ringer sin mor og klager på at brød er dyrt. Mora sier "åja stakkers gullgutten min, dere kan jo få et brød av meg, bare stikk innom og hent ett i morgen tidlig dere." Og selv om det ikke står i HI, så tipper jeg at det er TS som får gleden av å levere i barnehagen/"hente brødet" også. 

Bacteria skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår deg, ts. Du er ny mor med ett barn og ønsker at alt skal være på stell. Har vært der jeg også. Tyve år og fire barn senere; «perfeksjonismen» er satt på hylla. 
Jeg forstår mannen din også. Nytt for han også dette, er ikke sikkert han helt forsto/visste hvordan han skulle løse oppgaven. Det er slitsomt for ts også å måtte være «leder» for mannen når det kommer til det 3.skiftet…

Prøver du å insinuere at mannen til TS ikke har vært deltagende i barnets liv i det hele tatt, siden det å ha et barn på 1,5 år av en eller annen grunn er mer "nytt og ukjent" for ham enn det er for TS? Eller regner du med at alle kvinner blir født med kunnskap om sånne ting som karnevalskostymer, mens menn må unnskyldes når de ikke engang får til å FØLGE INSTRUKSJONENE for hvordan man skaffer ett? TS hadde jo allerede avtalt/instruert mannen nøye: dra på lekebutikken, kjøp et kostyme. Tipper TS tilogmed hadde sendt med hvilken størrelse barnet var, for denne mannen høres jo altfor udugelig ut til å vite hvilken størrelse barnet hans bruker... 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Var noen av dere tilstede i barnehagen da far spurte om dette? 

Hvorfor har du mer tiltro til far enn den som faktisk forteller i denne tråden? Og hva har det å si, far overlater til andre foreldre oppgaven han har fått. Barnehagen er ikke en erstatning for foreldre som ikke klarer å ta ansvaret for sitt barn og skaffe et kostyme engang. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Far har jo tatt ansvar.

Han har ordnet slik at barnet kan låne en kostyme. Hva vet du om at far ikke hadde planer om å hjelpe barnet i dag med påkledning av kostymen?

Far har ikke tatt ansvar, han har overlatt ansvaret til andre! Og hva annet skal den offentlig institusjonen ta ansvar for? Skal barnehagen ha skift klart for far orker ikke å kjøpe, skal barnehagen ha en haug med utetøy for far ikke gidder å kjøpe?

Og hvordan er det for små barn om 15 foreldre skal stå på morgen å finne kostyme og skifte på alle i garderoben, gir det stress eller ro til små barn?  Hva er barnehagen sitt ansvar og hva er foreldrene sitt ansvar

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg ville gitt slakk hvis han hadde sagt "beklager, jeg var bare så sliten i dag og orket ikke gå i butikken etter jobb, så vi låner kostyme i barnehagen. Jeg ordner tidligere neste år" men ikke hvis han sa at han hadde klaget seg til å få låne kostyme i barnehagen når det ikke i utgangspunktet er kommunisert ut som et tilbud til alle foreldre. Enormt pinlig å være de foreldrene som klager og lager oppstyr. 

Anonymkode: 

Tror du virkelig at de som jobber i barnehagen (og har jobbet en stund) ikke skjønte det?????

Anonymkode: b0a41...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du sikkert levert 1-åringen din i barnehagen. Jeg gjorde det forøvrig veldig enkelt da min var på samme alder. Kledde henne i knallrød genser, svart tights og en svart hårbøyle som minnet litt om marihøne. Så enkelt kan det gjøres   

Anonymkode: 397cb...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Far har ikke tatt ansvar, han har overlatt ansvaret til andre! Og hva annet skal den offentlig institusjonen ta ansvar for? Skal barnehagen ha skift klart for far orker ikke å kjøpe, skal barnehagen ha en haug med utetøy for far ikke gidder å kjøpe?

Og hvordan er det for små barn om 15 foreldre skal stå på morgen å finne kostyme og skifte på alle i garderoben, gir det stress eller ro til små barn?  Hva er barnehagen sitt ansvar og hva er foreldrene sitt ansvar

Har aldri opplevd at 15. små kommer akkurat samtidig om morningen.  Og jeg kan ikke se at far ikke skal klare å kle barnet sitt selv uten at det blir stress? Om det så er 15. barn der samtidig (lite sannsynlig da), så må de jo uansett hjelpes av med yttertøy etc? Da koster det to ekstra kalorier å ta på en liten kostyme. 

Barnehagen sier de har utkledningsklær barna kan låne, far tenker "Åh, så bra!".

Jeg klarer ikke se et eneste problem her. Hva er det som er overlatt til det offentlige? 
Nå må folk roe seg. Slutt å konstruer problemer, som ikke er problemer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (1 minutt siden):

Men far har jo ordnet det, med å låne i barnehagen. 

Far har jo egentlig ikke ordnet noe som helst. 
Han har "sutret" i barnehagen om at kostyme var dyrt, og "bare skulle brukes EN gang", og fått lovet at barnet kan låne noe der når det kom i barnehagen. 

Hvis far faktisk følger til barnehagen, blir med inn og kler på barnet, så er jo dette greit nok. Da kan det regnes som ordnet. Men det fremkommer ikke noe sted at far skal dette. 
Det som fremkommer er at far ikke gadd å gå i butikken som lovet, og at han spurte barnehagen om han "måtte". Da barnehagen sa "vi har kostymer barn som ikke kommer utkledd kan bruke" så tok han det som "ordnet". 
Han tar ikke jobben med å faktisk låne med seg et kostyme hjem. 
Hadde han gjort det, kunne det også beskrives som ordnet. 

Anonymkode: f1475...ff6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri opplevd at 15. små kommer akkurat samtidig om morningen.  Og jeg kan ikke se at far ikke skal klare å kle barnet sitt selv uten at det blir stress? Om det så er 15. barn der samtidig (lite sannsynlig da), så må de jo uansett hjelpes av med yttertøy etc? Da koster det to ekstra kalorier å ta på en liten kostyme. 

Barnehagen sier de har utkledningsklær barna kan låne, far tenker "Åh, så bra!".

Jeg klarer ikke se et eneste problem her. Hva er det som er overlatt til det offentlige? 
Nå må folk roe seg. Slutt å konstruer problemer, som ikke er problemer. 

Fleste barn kommer mellom 07-08, dette er et problem i barnehagen for da er de færre på jobb. Du mener da at barnehagen skal finne frem kostyme til alle barna så kan foreldrene skifte på. Ansvarsfraskrivelse er dette, og det er dette vi ser er et problem i samfunnet i dag. Foreldre tar ikke ansvar for sine barn. Du ser ikke problemet, men når alle skal gjøre som far til dette barnet blir det et problem. Hva er vanskelig med å ta ansvar for egne barn? Og når skal dette stoppe? Stopper det ved kostyme, eller bleier, eller andre type klær? 
Dette er et problem, bare et kostyme sier du, ja det er bare et kostyme. Hvor vanskelig er det å ordne dette til eget barn

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (5 minutter siden):

Fleste barn kommer mellom 07-08, dette er et problem i barnehagen for da er de færre på jobb. Du mener da at barnehagen skal finne frem kostyme til alle barna så kan foreldrene skifte på. Ansvarsfraskrivelse er dette, og det er dette vi ser er et problem i samfunnet i dag. Foreldre tar ikke ansvar for sine barn. Du ser ikke problemet, men når alle skal gjøre som far til dette barnet blir det et problem. Hva er vanskelig med å ta ansvar for egne barn? Og når skal dette stoppe? Stopper det ved kostyme, eller bleier, eller andre type klær? 
Dette er et problem, bare et kostyme sier du, ja det er bare et kostyme. Hvor vanskelig er det å ordne dette til eget barn

Nei, jeg skriver ikke at barnehagen skal finne frem kostyme. 
jeg skriver at pappaen kan gå inn, finne en kostyme - skifte på barnet - ha det bra. 

Nå er jo bleier og vanlige bruktklær noe helt annet. Så det er jo ikke sammenliknbart- det skjønner du vel selv? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han har "sutret" i barnehagen om at kostyme var dyrt, og "bare skulle brukes EN gang", og fått lovet at barnet kan låne noe der når det kom i barnehagen. 

Hvis far faktisk følger til barnehagen, blir med inn og kler på barnet, så er jo dette greit nok. Da kan det regnes som ordnet. Men det fremkommer ikke noe sted at far skal dette. 
Det som fremkommer er at far ikke gadd å gå i butikken som lovet, og at han spurte barnehagen om han "måtte". Da barnehagen sa "vi har kostymer barn som ikke kommer utkledd kan bruke" så tok han det som "ordnet". 

Du kan jo ikke gå ut i fra at han ikke kler på barnet i barnehagen. Det er vel å ta sorgene litt på forskudd. 
Og man kan selvsagt ikke ta med kostymer fra barnehagen hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (20 minutter siden):

Nå er det jo barnehagen som bestemmer at karneval skal arrangeres ..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva vet du om at far sutret? Vi har bare versjonen til ts. Det er også mannen sin versjon + den reelle versjon om hvordan denne samtalen foregikk. 

Og hvorfor skal man låne med seg kostymet hjem, når de kan skifte i barnehagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg skriver ikke at barnehagen skal finne frem kostyme. 
jeg skriver at pappaen kan gå inn, finne en kostyme - skifte på barnet - ha det bra. 

Nå er jo bleier og vanlige bruktklær noe helt annet. Så det er jo ikke sammenliknbart- det skjønner du vel selv? 

Hvorfor er det noe helt annet?Foreldre må bruke penger på det, barnehagen mener at barna skal ha det. Hvorfor stoppe ved kostyme?
 Akkurat samme spør du meg og nei foreldre skal ikke gå inn på avdeling og styre med tingene der inne. Hjelpes, for en ansvarsfraskrivelse. Hvorfor tror du barnehagen har sendt ut info om karneval om det ikke var meningen at foreldrene skulle ordne med klær? 
Så 15 foreldre skal gå inn på avdelingen på morgen hente kostyme, bytte klær på barna i garderoben. Du mener dette ikke skaper kaos? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det noe helt annet?Foreldre må bruke penger på det, barnehagen mener at barna skal ha det. Hvorfor stoppe ved kostyme?
 Akkurat samme spør du meg og nei foreldre skal ikke gå inn på avdeling og styre med tingene der inne. Hjelpes, for en ansvarsfraskrivelse. Hvorfor tror du barnehagen har sendt ut info om karneval om det ikke var meningen at foreldrene skulle ordne med klær? 
Så 15 foreldre skal gå inn på avdelingen på morgen hente kostyme, bytte klær på barna i garderoben. Du mener dette ikke skaper kaos? 

Dette er smpbarnsavd det er en voksen på tre barn. Ser ikke problemet med at de kan kle på kostyme på ungene. De må jo skifte bleie og på småbarn

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri brukt penger på kostymer. Litt fantasi og kreativitet med det man har hjemme er mer enn nok.

Anonymkode: 125e1...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (2 minutter siden):

Ser du ikke forskjell på bleier som brukes en gang og kastet - og utkledningsklær? Hjelpes

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Nå er det jo barnehagen som bestemmer at karneval skal arrangeres ..

Ja, de sender ut informasjon om dette slik at barna kan komme å feire karneval. 
Det er også barnehagen som mener at barna skal ha skift i barnehagen? Det er også barnehagen som mener at solkrem må de ha på sommeren, det er også barnehagen som mener at de skal ha julebord osv. 

Da mener du altså at barnehagen må ta ansvaret for dette, det er rett og slett for mye for foreldrene?Hvilket ansvar har foreldrene og skal ikke barna ha noe annet enn "hverdager" fordi det blir for vanskelig for  foreldrene? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Dette er smpbarnsavd det er en voksen på tre barn. Ser ikke problemet med at de kan kle på kostyme på ungene. De må jo skifte bleie og på småbarn

Nei det er ikke en voksen på tre barn, det er kun i kjernetiden ;) 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...