Gå til innhold

Far som ikke ordnet med kostyme til karneval i morgen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Forvirret23 said:

Far har ikke ordnet, han overlot ansvaret til barnehagen å fikse. Mener du barnehagen har så mange ressurser at en hel avdeling kan komme uten kostyme så skal de ansatte skifte og ordne barna? Har ikke foreldre noe ansvar for å følge opp egne barn?

I vår barnehage oppfordres vi til å bruke barnehagens kostymer, så ja jeg forventer egentlig det

Anonymkode: 21f99...274

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonyme-meg
Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Far har ikke ordnet, han overlot ansvaret til barnehagen å fikse. Mener du barnehagen har så mange ressurser at en hel avdeling kan komme uten kostyme så skal de ansatte skifte og ordne barna? Har ikke foreldre noe ansvar for å følge opp egne barn?

Hvis barnehagen blir spurt og dem sier ja. Foreldre kan hjelpe til å kle på i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (51 minutter siden):

Uvenner pga dette...du har 5 år igjen med karneval..neste år får du fikse ting så alt er klart.. slipper du bli sur på mannen og du står som den flinke. 

Det er sikkert ikke noe problem for TS å fikse kostyme de neste mange årene. Problemet er vel heller at hun fikser det meste, og den ene gangen hun prøver seg på å delegere, fullføres ikke oppgaven.

Å si at barnet kan låne av barnehagen, er ikke fullført oppgave med mindre mannen tar på seg å levere, finne kostymet og kle det på barnet før han drar. 

Ideelt sett finner mannen sine ting som han bare fikser uten at TS trenger å tenke på at det er et behov en gang. Ideelt sett kan også TS og mannen bli enige om et felles budsjett til alle slike felles utgifter, så ikke mannen får vondt i lommeboken ved hver transaksjon. 

Anonymkode: 63988...a5c

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I vår barnehage oppfordres vi til å bruke barnehagens kostymer, så ja jeg forventer egentlig det

Høres rart ut når det er slik at barna kommer da det mest sannsynlig er en på jobb og den ansatte da skal finne frem å kle på 15 barn. 
I dag er vist foreldre fritatt for foreldre oppgaven og kan bare overlate de til ansatte som drukner i for mange barn og lite voksne. Her fikk de ikke tilbud før far klagde om å bruke penger på kostyme, det var ikke slik som i din som oppfordret til at ansatte tok ansvar for barna

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreldrene trenger ikke ordne med kostyme. Foreldrene er ikke med på festen. Hva er da poenget med å skrive til foreldrene at det er karneval i barnehagen? Kunne jo bare vært en ordinær dag 😅

Anonymkode: 7ee3a...7d9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere misser et veldig stort poeng her, det handler ikke om snobberi, men at han kommer i barnehagen uten å være utkledd. Plutselig så blir hele greiene med å kle ut han glemt av de i barnehagen, og så er han eneste barnet som ikke er kledd ut. 

Anonymkode: 8b0ad...8c0

Nei, det et slett ikke et stort poeng vi «misser». Jeg skrev t.o.m at han kan kle på seg når han kommer. Mange gjør jo det uansett. Dine forventninger til at alle tenker «TADA, surprise» når boblesressen går av er urealistiske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men man som forelder følger vel barnet i barnehagen? Da kan man vel ta to skritt innenfor døren- finne en kostyme og hjelpe barnet med å få den på? 

Og har man ikke tid, så tar faktisk de fleste som jobber i barnehagen seg tid til dette. Herlighet - hvor lat tror du folk som jobber i barnehagen er.

Folk lager problemer ut av noe som ikke er et problem. 
Virkelig ikke rart det er mange samlivsbrudd i dag, når man leser enkelte tråder her på KG. Gi hverandre litt slakk, så skal du se at livet går ganske mye enklere.

Anonymkode: 723b5...a05

Jeg ville gitt slakk hvis han hadde sagt "beklager, jeg var bare så sliten i dag og orket ikke gå i butikken etter jobb, så vi låner kostyme i barnehagen. Jeg ordner tidligere neste år" men ikke hvis han sa at han hadde klaget seg til å få låne kostyme i barnehagen når det ikke i utgangspunktet er kommunisert ut som et tilbud til alle foreldre. Enormt pinlig å være de foreldrene som klager og lager oppstyr. 

Anonymkode: 10b43...fc6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (4 minutter siden):

Hvis barnehagen blir spurt og dem sier ja. Foreldre kan hjelpe til å kle på i barnehagen. 

Barnehagen ble ikke spurt, barnehagen fikk tilbakemelding på at om det virkelig forventes å bruke penger på dette. Far overlot ansvaret til barnehagen, og tok ikke ansvar selv. Om 15 foreldre skal stå å kle på sine barn i barnehagen på morgen så blir det mye stress for barna. Det er kanskje greit for foreldre kan overlate sitt foreldreansvar til barnehagen

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men når barnehagen ikke i utgangspunktet har oppfordret til det? Men de bare tilbyr når han kommer og klager og er slitsom?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikkesant. Jeg har en stor sønn også, som snart er myndig. Når han var liten så elsket han å kle seg ut. Utkledning jeg kjøpte eller laget fra han var ganske så liten ble hyppig brukt, og han elsket rollelek når han hadde kledd seg ut. Minste gutten min virker til å ha mye av samme personligheten som største, og jeg tror absolutt at han også får mye glede i årene som kommer av å kle seg ut. Akkurat nå så skjønner han ikke så mye, men det kommer fortere enn man aner at de vil kle seg ut hjemme også. Også er det jo mye fint man kan finne på salg også. Størstemann her hadde alt fra hjemmelaget, ting kjøpt billig på salg til dyrere saker som kaptein sabeltann antrekk. Det ble også brukt mye av barn på besøk. 

Jo, gjerrig har han alltid vært, men jeg merket det ikke på samme måte før vi fikk barn. Vi snakket om ting hvordan ting skulle bli når vi fikk barn sammen, men det ble ikke helt sånn. Jeg tror han virkelig sliter med å "gi fra seg penger", det har gått til hodet på han rett og slett. Ganske frustrerende. Fint å være sparsommelig, men ikke gjerrig.

Anonymkode: 8b0ad...8c0

skjønner hva du mener! Når man får planlagt kan man finne mye fint både på finn og facebook, men ikke kl23 på kvelden😂 slikt har gått på rundgang hos meg og venninnen min også, siden vi har 6 barn til sammen i mikset alder😅  

Men du må jo ha sett hvordan han har vært rundt bonussønnen sin? Det sier jo en del om hvordan han blir som far? 

jeg har 4 barn og samboeren min har 1 barn, vi har ingen felles. Samboeren min er mer sparsommelig enn meg. Hans barn er ungdom, mens mine yngste går på barneskole og ett i barnehage. Men han ser på det som en selvfølge at vi deler fellesutgifter, ferier osv 50/50. Barna hadde jo også merket det, om jeg ikke var raus mot bonusdatter eller samboer ikke mot mine barn. Om han skulle kjøpe is til sin datter og jeg til mine feks😅

håper dere får pratet sammen, og kan finne en balansegang som fungerer for begge❤️ må være frustrerende for deg å ha det sann

Anonymkode: 7f04b...d73

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når barnehagen ikke i utgangspunktet har oppfordret til det? Men de bare tilbyr når han kommer og klager og er slitsom?

Det er virkelig en forskjell på å si "unnskyld, men har dere kostymer til utlån?" Og å si "er det virkelig meningen at jeg skal bruke flere hundre kroner på kostyme". 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er vitsen med å være så nedlatende? 

Anonymkode: 8070c...ac0

Jeg er ikke nedlatende, men kritisk til nivået av problemskaping.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg
Forvirret23 skrev (4 minutter siden):

Barnehagen ble ikke spurt, barnehagen fikk tilbakemelding på at om det virkelig forventes å bruke penger på dette. Far overlot ansvaret til barnehagen, og tok ikke ansvar selv. Om 15 foreldre skal stå å kle på sine barn i barnehagen på morgen så blir det mye stress for barna. Det er kanskje greit for foreldre kan overlate sitt foreldreansvar til barnehagen

Nå var vel ikke ts tilstede i barnehagen da mannen snakket med dem, så hvordan den samtalen faktisk foregikk er det bare han og de i barnehagen som vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er virkelig en forskjell på å si "unnskyld, men har dere kostymer til utlån?" Og å si "er det virkelig meningen at jeg skal bruke flere hundre kroner på kostyme". 

Hvorfor skal man i det hele tatt overlate dette til barnehagen? Om barnehagen inviterer barna til karneval uten at det står tirsdag kler vi oss ut, barnehagen har mange kostymer og vi gleder oss til å finne kostyme som ditt barn liker. Så mener ikke barnehagen at de tar ansvar.
På tide at foreldre begynner å ta litt ansvar for egne barn 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (3 minutter siden):

Nå var vel ikke ts tilstede i barnehagen da mannen snakket med dem, så hvordan den samtalen faktisk foregikk er det bare han og de i barnehagen som vet. 

Han har jo formidlet og nå stod det tydeligvis ikke i informasjonen i barnehagen at de fikser kostyme for barna så da var det vel meningen at foreldre skulle det. Barnehagen vet at det finnes foreldre som ikke tar sitt ansvar for barn, og tilbyr seg til de barna det gjelder. 
Så far er fritatt for ansvaret for eget barn, det er barnehagen som kan ta det. Ikke rart barnehager og skoler er slik de er når foreldrene ikke engang kan ordne et kostyme. 
Tror heller ikke du var tilstede, og at ts kjenner sin mann og vet nok godt hvordan han formidler 

Endret av Forvirret23
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (8 minutter siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville gitt slakk hvis han hadde sagt "beklager, jeg var bare så sliten i dag og orket ikke gå i butikken etter jobb, så vi låner kostyme i barnehagen. Jeg ordner tidligere neste år" men ikke hvis han sa at han hadde klaget seg til å få låne kostyme i barnehagen når det ikke i utgangspunktet er kommunisert ut som et tilbud til alle foreldre. Enormt pinlig å være de foreldrene som klager og lager oppstyr. 

Var noen av dere tilstede i barnehagen da far spurte om dette? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal man i det hele tatt overlate dette til barnehagen? Om barnehagen inviterer barna til karneval uten at det står tirsdag kler vi oss ut, barnehagen har mange kostymer og vi gleder oss til å finne kostyme som ditt barn liker. Så mener ikke barnehagen at de tar ansvar.
På tide at foreldre begynner å ta litt ansvar for egne barn 

Jeg er helt enig og vi stiller alltid med eget kostyme med mindre barnehagen spesifiserer noe annet. Det var mer et svar til de som mener det er helt uproblematisk å spørre barnehagen. At hvis man feks ikke har råd, ikke rekker av en eller annen grunn (sykdom e.l) eller generellt er en liten ressurssterk familie så kan man i det minste spørre pent og ikke sutre og klage. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Han har jo formidlet og nå stod det tydeligvis ikke i informasjonen i barnehagen at de fikser kostyme for barna så da var det vel meningen at foreldre skulle det. Barnehagen vet at det finnes foreldre som ikke tar sitt ansvar for barn, og tilbyr seg til de barna det gjelder. 
Så far er fritatt for ansvaret for eget barn, det er barnehagen som kan ta det. Ikke rart barnehager og skoler er slik de er når foreldrene ikke engang kan ordne et kostyme. 
Tror heller ikke du var tilstede, og at ts kjenner sin mann og vet nok godt hvordan han formidler 

Far har jo tatt ansvar.

Han har ordnet slik at barnet kan låne en kostyme. Hva vet du om at far ikke hadde planer om å hjelpe barnet i dag med påkledning av kostymen?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var noen av dere tilstede i barnehagen da far spurte om dette? 

TS oppgir hva han sier ordrett og jeg forholder meg til det. Man må nesten debattere basert på info som er gitt. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS var heller ikke der? 

Tviler på at far gikk inn i barnehagen « fader altså, er så sjukt dyrt å kjøpe kostyme, det gidder jeg ikke bruke penger på».. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...