AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #461 Skrevet 15. februar 2024 Maleficenta skrev (1 time siden): Prinsippsak. Man kan velge lage et helvetes prinsipprytteri (IKKE GJØR EN JÆVLA TING UTEN UTVETYDIGE GODKJENNING EVER AGAIN!!) eller så kan man velge sine kamper og tenke at «dette er nok ikke så veldig viktig. Ungen hadde kostyme til karnevalet og skjønte nok ikke noe uansett. Pyttsann, mannen må få frihet til å prøve litt han også.». Hvordan blir man lettest 80 år sammen, tror du? Anonymkode: 351b5...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #462 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan velge lage et helvetes prinsipprytteri (IKKE GJØR EN JÆVLA TING UTEN UTVETYDIGE GODKJENNING EVER AGAIN!!) eller så kan man velge sine kamper og tenke at «dette er nok ikke så veldig viktig. Ungen hadde kostyme til karnevalet og skjønte nok ikke noe uansett. Pyttsann, mannen må få frihet til å prøve litt han også.». Hvordan blir man lettest 80 år sammen, tror du? Anonymkode: 351b5...f0d Men les nå hva TS skriver da. Sist far leverte barnet uten kostyme, så sa de ansatte i barnehagen at de skulle fikse det, men de gjorde ikke det. Det ble nok ikke tid. Naturlig nok. Det endte med at TS sitt barn var den eneste uten kostyme. Barnehagen tar mange bilder av barna. Alle ser jo at hvem som har foreldre som ikke stiller, ellerffølger med i timen. Hvem ønsker å være DE foreldrene da? Det hadde vært så utrolig enkelt for far å si at dette gidder ikke jeg, sånn 2-3 dager før. Da hadde mor hatt plenty tid til å fikse et kostyme som betydde noe for henne. Man blir ikke 80 år sammen om man skal kalle sin partner hysterisk og kontrollerende bare fordi partneren bryr seg om noe ikke du gjør. Jeg driter i om bilen vår får store riper i lakken. Pyttsann, bilen funker fint for det. Mannen min bryr seg. Skal jeg kalle han hysterisk og kontrollerende fordi han ikke ønsker riper i lakken på bilen? Eller skal jeg respektere og ta hensyn til at dette er viktig for han? Anonymkode: 7ee3a...7d9 5 2
Kristin70 Skrevet 15. februar 2024 #463 Skrevet 15. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men les nå hva TS skriver da. Sist far leverte barnet uten kostyme, så sa de ansatte i barnehagen at de skulle fikse det, men de gjorde ikke det. Det ble nok ikke tid. Naturlig nok. Det endte med at TS sitt barn var den eneste uten kostyme. Anonymkode: 7ee3a...7d9 Det står ikke noe sted at det var far sin skyld, det er noe du finner på: On 2/13/2024 at 12:55 AM, AnonymBruker said: Sånn var det til jul nemlig, jeg hadde kjøpt inn juleantrekk til julefest i barnehagen. I stresset på morgenkvisten ble dette glemt å bli tatt på. Jeg dro og leverte dette ikke så alt for lenge etterpå, men det ble aldri tatt på barnet. Ut ifra av bildene den dagen så var han eneste som ikke hadde på juleantrekk på avdelingen. Anonymkode: 8b0ad...8c0 Denne gangen kan de sette av 5 min til å ta på kostymet når de kommer til barnehagen og det problemet er løst. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #464 Skrevet 15. februar 2024 Kristin70 skrev (7 minutter siden): Det står ikke noe sted at det var far sin skyld, det er noe du finner på: Denne gangen kan de sette av 5 min til å ta på kostymet når de kommer til barnehagen og det problemet er løst. Ts skriver at far ikke tok på eller med seg kostyme da han leverte i barnehagen nå i julen. Anonymkode: 7ee3a...7d9 2
Kristin70 Skrevet 15. februar 2024 #465 Skrevet 15. februar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ts skriver at far ikke tok på eller med seg kostyme da han leverte i barnehagen nå i julen. Anonymkode: 7ee3a...7d9 Hvor da? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #466 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts skriver at far ikke tok på eller med seg kostyme da han leverte i barnehagen nå i julen. Anonymkode: 7ee3a...7d9 Det sto vel at kostymet var med men ikke på da de hentet? Det her våre barns kostymer også vært - men det er fordi de har nektet å ta dem på. Anonymkode: 351b5...f0d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #467 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det sto vel at kostymet var med men ikke på da de hentet? Det her våre barns kostymer også vært - men det er fordi de har nektet å ta dem på. Anonymkode: 351b5...f0d Det sto at kostymet ble glemt hjemme før levering, og ble levert litt senere. Barnehagen lovte å ta på, men alle bilder viser at barnet ikke har hatt på kostyme i barnehagen (som den eneste). Siden barnehagen ikke har sagt noe om at barnet nektet, har TS konkludert med at de ansatte ikke rakk å skifte klær på barnet. (Noe hun aksepterer.) Hun har derfor konkludert med at de må huske å kle ut barnet hjemme ved alle senere anledninger, og hadde altså planlagt for dette denne gangen. Far har visst at det viktige for TS var at barnet hadde kostymet på hjemmefra, og ikke skulle skiftes på i barnehagen. Men han har prioritert å gjøre det som var best for seg, fremfor å bry seg om hva som var viktig for TS. Jeg synes for øvrig analogien med riper på bil var bra. For det er akkurat sånn det er. Er man i et langvarig forhold, så tar man hensyn til hva som er viktig for den andre. Min mann liker ikke at det er rotete på kjøkkenet etter middag. For meg er det ikke så nøye om det ryddes rett etter middag, før leggetid, eller neste morgen. Men fordi jeg vet at dette betyr noe for han, så forsøker jeg faktisk å rydde rett etter middag. Og så gjør han tilsvarende ting for meg. Tilpasser seg ting som er viktig for meg, men som han egentlig ikke bryr seg om. Eller kanskje en tilsvarende greie mange menn kanskje forstår. Jeg følger ikke fotball. Og har derfor ikke noe "favorittlag". Mannen har derimot et favorittlag. Når jeg kler opp barna i fotballtrøyer, kler jeg dem da i mannens favorittlag. Fordi dette betyr noe for han. For min del kunne vi like gjerne valgt trøya med kulest farger. Og barna bryr seg jo ikke likevel, så da betyr det i følge de fleste her ingenting. Anonymkode: f1475...ff6 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå