Karelia Skrevet 13. februar 2024 #81 Del Skrevet 13. februar 2024 Vet du hva, ro deg ned. Dette er et ikke-problem. Hadde det vært en 4-5-åring så hadde jeg vært 100 % enig med deg, men ungen på 1,5 år kommer ikke til å merke at de andre kommer ferdig utkledd, og ikke han. For han blir det gøy å være utkledd sammen med de andre i barnehagetiden, resten av det du tenker på kommer han ikke til å registrere, og i hvertfall ikke huske. Dette handler åpenbart om at du irriterer deg over at han er gnien og bidrar lite rundt barnet (det 3.skiftet), ikke om akkurat denne saken. Og det er det du må ta opp med han, og prøve å få en justering på, slik at begge blir mer fornøyde. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #82 Del Skrevet 13. februar 2024 Barnet bryr seg ikke om låning av kostyme. Det er du som blir flau. Du bør jobbe med å skulle mellom dine og ungens følelser ellers blir det mye vanskelig oppover årene. Anonymkode: 5626f...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #83 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Coob obs, h&m, nille, extra leker. vi har hatt mye forskjellige kostymer (feks pysjamaser i ninjago, som kan brukes til vanlig også). Selv om det kan føles «dyrt» å kjøpe til et barn på rundt 2 år er jo det egentlig en investering i lek og mye glede. Mine barn elsker å kle seg ut. Så kostymene som er kjøpt de siste 13 årene har jo alle barna og besøkende hatt MYE glede av. Blir brukt til karneval, halloween, utkledningsbursdager og MYE hjemme i lek. 3 åringen har gjerne brukt de til vanlig i barnehagen utenpå ullklærne også minst 1 gang i uken. Så hai kostymet hun kjøpte til 100kr i restekassen på nille til halloween er brukt minst 1 gang i uken i barnehagen etterpå😂 å gjerne på kafétur på lørdager. kan godt forstå du er skuffet TS, og kan gjennkjenne følelsen. Sanne ting er viktig for meg også at barna får delta, uansett alder. Men du kjente jo mannen din før dere fikk barn også. Var han ikke «gjerrig» da også? Har dere ikke snakket om hvordan dere vil ha det når dere fikk barn? Har dere ikke noen enighet rundt utgifter på barnet? Feks en felleskonto til utgifter til mat og barnet? Som går til slike ting? Anonymkode: 7f04b...d73 Ikkesant. Jeg har en stor sønn også, som snart er myndig. Når han var liten så elsket han å kle seg ut. Utkledning jeg kjøpte eller laget fra han var ganske så liten ble hyppig brukt, og han elsket rollelek når han hadde kledd seg ut. Minste gutten min virker til å ha mye av samme personligheten som største, og jeg tror absolutt at han også får mye glede i årene som kommer av å kle seg ut. Akkurat nå så skjønner han ikke så mye, men det kommer fortere enn man aner at de vil kle seg ut hjemme også. Også er det jo mye fint man kan finne på salg også. Størstemann her hadde alt fra hjemmelaget, ting kjøpt billig på salg til dyrere saker som kaptein sabeltann antrekk. Det ble også brukt mye av barn på besøk. Jo, gjerrig har han alltid vært, men jeg merket det ikke på samme måte før vi fikk barn. Vi snakket om ting hvordan ting skulle bli når vi fikk barn sammen, men det ble ikke helt sånn. Jeg tror han virkelig sliter med å "gi fra seg penger", det har gått til hodet på han rett og slett. Ganske frustrerende. Fint å være sparsommelig, men ikke gjerrig. Anonymkode: 8b0ad...8c0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #84 Del Skrevet 13. februar 2024 Karelia skrev (2 minutter siden): Vet du hva, ro deg ned. Dette er et ikke-problem. Hadde det vært en 4-5-åring så hadde jeg vært 100 % enig med deg, men ungen på 1,5 år kommer ikke til å merke at de andre kommer ferdig utkledd, og ikke han. For han blir det gøy å være utkledd sammen med de andre i barnehagetiden, resten av det du tenker på kommer han ikke til å registrere, og i hvertfall ikke huske. Dette handler åpenbart om at du irriterer deg over at han er gnien og bidrar lite rundt barnet (det 3.skiftet), ikke om akkurat denne saken. Og det er det du må ta opp med han, og prøve å få en justering på, slik at begge blir mer fornøyde. Bare for å nevne det: mitt barn ELSKET "the entrance". Å komme pyntet vs å bli pyntet var to heeeelt ulike opplevelser for ham. "Å så fin du er, er du en sjørøver?" Stolt, stolt STOLT!!! Anonymkode: d4701...989 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #85 Del Skrevet 13. februar 2024 Forstår det slik at det ikke er at far ikke kjøpte kostyme som er problemet. For det virker ikke som om at det er det som er problemet. Men at han har sagt at han skulle ordne med kostyme, også gjorde han ikke det likevel. I tillegg er du irritert fordi han generelt er gjerrig. Jeg skjønner deg ts. Det er irriterende når noen sier at de skal gjøre noe, også gjør de det ikke likevel. I tillegg gir de ikke beskjed om at de ikke har gjort det innenfor normal tid, slik at du kan fikse noe. Gjerrigheten hans får du sannsynligvis ikke gjort noe med, den må du nok lære deg å leve med om du skal fortsette et forhold med han. Men det du kan gjøre er å fremover forsikre deg om at han har gjort ting han har sagt han skal gjøre, før det er for sent for at du kan gjøre noe med det. Håper du fikk fikset noe kostyme og at barnet får en spennende opplevelse i barnehagen i dag😊 Anonymkode: 1c05b...e72 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karelia Skrevet 13. februar 2024 #86 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare for å nevne det: mitt barn ELSKET "the entrance". Å komme pyntet vs å bli pyntet var to heeeelt ulike opplevelser for ham. "Å så fin du er, er du en sjørøver?" Stolt, stolt STOLT!!! Anonymkode: d4701...989 Da han var 1,5 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #87 Del Skrevet 13. februar 2024 Karelia skrev (Akkurat nå): Da han var 1,5 år? Ja😂 🥰 han kunne stryke på klærne, småtrippe på delvis ustødige bein. Han følte seg tydeligvis veldig fin. Og hadde en helt annen stolthet og iver når han gikk inn i barnehagen.❤️ Anonymkode: d4701...989 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. februar 2024 #88 Del Skrevet 13. februar 2024 Uvenner pga dette...du har 5 år igjen med karneval..neste år får du fikse ting så alt er klart.. slipper du bli sur på mannen og du står som den flinke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #89 Del Skrevet 13. februar 2024 Karelia skrev (6 minutter siden): Da han var 1,5 år? Min også var sånn ved samme alder. Noen er mer bevisst enn andre. Her må barnet være med å bestemme klærne som skal brukes. Disse barna finnes absolutt! Anonymkode: 683e5...4ea 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #90 Del Skrevet 13. februar 2024 Det er en helt kurrant løsning å låne kostyme eller bare tegne på litt ansiktsmaling eller noe. Men ikke hvis man har avtalt noe og så endrer han planen uten å fortelle deg det før det egentlig er for seint å fikse. Det er kanskje ting rundt barnet som jeg ikke synes er så viktig, men som min partner synes er viktig. Og da jeg gjør jeg det sånn som partneren min vil. Og motsatt. Fordi vi ønsker å gjøre hverandre glade. Og selvfølgelig barnet. Derfor hører jeg med partner før jeg endrer planer. Hadde ikke vært verre enn å sende en sms "du, barnehagen sier vi kan låne kostyme der i morgen, er det greit?" Anonymkode: 10b43...fc6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #91 Del Skrevet 13. februar 2024 Noen kvinner må være utrolig krevende å leve sammen med. Det er vel kort oppsummert det jeg leser ut av denne tråden. TS: Ro ned. Det finnes faktisk virkelige problem her i verden. Anonymkode: dfc3d...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karelia Skrevet 13. februar 2024 #92 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min også var sånn ved samme alder. Noen er mer bevisst enn andre. Her må barnet være med å bestemme klærne som skal brukes. Disse barna finnes absolutt! Anonymkode: 683e5...4ea Joda, jeg sier ikke at de ikke finnes. Men man kan fint gi ungen en "grand entrance" ved å ta på klærne i garderoben, og så gjøre moro ut av det når han kommer inn i selve barnehagen. Dette er et mye større problem for mora enn ungen, og ikke noe som er verdt å lage en krangel ut av. Men om han er en fyr som stadig sniker seg unna ting han skal gjøre, ikke gjør som avtalt, etc, så ville jeg gjort det til en ting man må finne ut av. Selv om han i prinsippet har ordnet et kostyme som avtalt, bare ikke på den måten ts ønsket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #93 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg føler med deg, ts. Jeg hadde blitt såret og følt at samboer valgte "easy way out". ❤️ Anonymkode: 4701c...902 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 13. februar 2024 #94 Del Skrevet 13. februar 2024 Her er det mange som synes kvinner fint kan stå for det meste når det gjelder barna og menn som slipper unna. Så flott at man selv mener mannen ikke trenger å holde avtaler eller bruke penger på eget barn. Kun mor som skal gjøre det. Og om far ikke ordner dette nå, hvorfor tror dere far hadde ordner når barnet var fire? Det er jo holdningen om pengebruk og ikke brys seg som er problemet. Og min 1,5 åring elsket å kles seg ut, jeg har masse filmer der de er i "rolle " allerede som 1,5 åring. I dag er den ene opptatt av teater. Så jeg skjønner deg godt ts, jeg hadde nok sagt at dette orker jeg ikke å leve med. Vis meg at du kan stoles på, at du bryr deg. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #95 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Coob obs, h&m, nille, extra leker. vi har hatt mye forskjellige kostymer (feks pysjamaser i ninjago, som kan brukes til vanlig også). Selv om det kan føles «dyrt» å kjøpe til et barn på rundt 2 år er jo det egentlig en investering i lek og mye glede. Mine barn elsker å kle seg ut. Så kostymene som er kjøpt de siste 13 årene har jo alle barna og besøkende hatt MYE glede av. Blir brukt til karneval, halloween, utkledningsbursdager og MYE hjemme i lek. 3 åringen har gjerne brukt de til vanlig i barnehagen utenpå ullklærne også minst 1 gang i uken. Så hai kostymet hun kjøpte til 100kr i restekassen på nille til halloween er brukt minst 1 gang i uken i barnehagen etterpå😂 å gjerne på kafétur på lørdager. kan godt forstå du er skuffet TS, og kan gjennkjenne følelsen. Sanne ting er viktig for meg også at barna får delta, uansett alder. Men du kjente jo mannen din før dere fikk barn også. Var han ikke «gjerrig» da også? Har dere ikke snakket om hvordan dere vil ha det når dere fikk barn? Har dere ikke noen enighet rundt utgifter på barnet? Feks en felleskonto til utgifter til mat og barnet? Som går til slike ting? Anonymkode: 7f04b...d73 Helt sikkert ikke. Han endret seg nok etter at barnet kom... Anonymkode: fb5f1...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #96 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg kjøpte aldri sånt. M3d t stk i bh og 500kr pr kostme ca , syntes jeg er for dyrt. Men mine fikk lage og trikse med egne kostymer. Litt moro var det jo at den yngste også vant noen kostyme konkuranser. Anonymkode: 23dd0...779 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 13. februar 2024 #97 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei TS skal ikke ta på seg oppgaver det er avtalt at samboet skal ta, eller bære all mental load for familien. Det går utover forholdet, helsa, og TS sin karriere etc i lengden. Anonymkode: f32cf...57e Men hvorfor kan ikke ts godta at mannen valgte å løse oppgaven på sin måte. Unge får jo låne kostyme i barnehagen, problem løst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #98 Del Skrevet 13. februar 2024 Just now, Anonyme-meg said: Men hvorfor kan ikke ts godta at mannen valgte å løse oppgaven på sin måte. Unge får jo låne kostyme i barnehagen, problem løst Dette!! Kvinner som klager og syter over at de må bære hele lasset hjemme. Men overstyrer mannen og hans måte å løse ting på. Klager på at han gjør det på en annen måte enn hun ville gjort det. Noen folk har så forbausende lite selvinnsikt at jeg blir nesten målløs. Anonymkode: dfc3d...b83 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #99 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Noen kvinner må være utrolig krevende å leve sammen med. Det er vel kort oppsummert det jeg leser ut av denne tråden. TS: Ro ned. Det finnes faktisk virkelige problem her i verden. Anonymkode: dfc3d...b83 Men hvis han ikke hadde tenkt å gjøre det skikkelig så kunne han vel latt være å tilby seg å ordne? Anonymkode: 10b43...fc6 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #100 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen kvinner må være utrolig krevende å leve sammen med. Det er vel kort oppsummert det jeg leser ut av denne tråden. TS: Ro ned. Det finnes faktisk virkelige problem her i verden. Anonymkode: dfc3d...b83 Menn som ikke gjør det de sier de skal gjøre, er krevede å leve med. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette!! Kvinner som klager og syter over at de må bære hele lasset hjemme. Men overstyrer mannen og hans måte å løse ting på. Klager på at han gjør det på en annen måte enn hun ville gjort det. Noen folk har så forbausende lite selvinnsikt at jeg blir nesten målløs. Anonymkode: dfc3d...b83 Da skulle han gitt beskjed om at det ble forandring i planene. "Jeg valgte å ikke gjøre det vi ble enige om. Ungen får låne kostyme i barnehagen. De kler på han der om de får tid" Anonymkode: 7ee3a...7d9 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå