AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Del Skrevet 12. februar 2024 Vi har en på 1,5 år, så nei han skjønner ikke så mye av sånt. Men samboeren min som sa at hun skulle dra med barnet for å kjøpe kostyme i dag etter barnehagen, gjorde ikke dette. Det fikk jeg vite klokken 23.00 når jeg kom hjem fra jobb. Han hadde spurt barnehagen om det var forventet at han skulle bruke mange hundre kroner på kostyme som skulle brukes en gang, og barnehagen hadde sagt nei og tilbydd å låne i barnehagen. Samboeren min har virkelig god råd for å si det sånn, så jeg synes det er trist av barnet vårt må låne i barnehagen når mest sannsynlig de andre barna kommer ferdig utkledd. Jeg synes det også var dårlig at han ikke ga med beskjed om det før så jeg kunne sett på finn og hentet rett etter jobb, eller hørt med venner om å låne. Karnevalet er i morgen. Vi har nå lagt oss som uvenner rett og slett, fordi han ikke tåler at jeg er skuffet over han og er sur pga det, og jeg er som sagt skuffet. Han er gjerrig til vanlig også, så dette plager meg nok ekstra pga det. Hva tenker dere? Anonymkode: 8b0ad...8c0 7 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 12. februar 2024 Hvorfor kan dere ikke låne fra barnehagen selv om man har god råd? Hvis det er et tilbud dere har? Jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg forstår ikke hvorfor man skal bruke masse penger på kostyme til barn heller. Vi hadde noe veldig enkelt. Dere kunne kjørt katt eller mus med fullt svart antrekk, ører og sminke i ansiktet. Anonymkode: bcfb5...219 56 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Del Skrevet 12. februar 2024 Liten skrivefeil, samboeren min er en mann. Ser at ordet hun har sneket seg med i innlegget. Anonymkode: 8b0ad...8c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 12. februar 2024 #4 Del Skrevet 12. februar 2024 Låne fra bhg til en på 1,5 år er så feil i dine øyne at dere nå er uvenner, men at du heller skulle hørt med venner for å låne er noe helt helt annet? 31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan dere ikke låne fra barnehagen selv om man har god råd? Hvis det er et tilbud dere har? Jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg forstår ikke hvorfor man skal bruke masse penger på kostyme til barn heller. Vi hadde noe veldig enkelt. Dere kunne kjørt katt eller mus med fullt svart antrekk, ører og sminke i ansiktet. Anonymkode: bcfb5...219 Fordi han sa han skulle ordne det og ikke gjorde det likevel, han kunne kjøpt noe billig brukt eller lånt av venner. Han hadde ikke trengt å bruke masse penger, men han gadd ikke ordne med noe. Jeg hadde gjerne fikset noe hvis han bare hadde gitt meg beskjed før det var for sent. Anonymkode: 8b0ad...8c0 31 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Del Skrevet 12. februar 2024 Amistad skrev (1 minutt siden): Låne fra bhg til en på 1,5 år er så feil i dine øyne at dere nå er uvenner, men at du heller skulle hørt med venner for å låne er noe helt helt annet? Ja, fordi det handler om at barnet skal komme ferdig kledd ut, som nok de fleste andre gjør. Dermed så kunne vi lånt av venner, da hadde han kommet utkledd i barnehagen. Anonymkode: 8b0ad...8c0 30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12. februar 2024 #7 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har en på 1,5 år, så nei han skjønner ikke så mye av sånt. Men samboeren min som sa at hun skulle dra med barnet for å kjøpe kostyme i dag etter barnehagen, gjorde ikke dette. Det fikk jeg vite klokken 23.00 når jeg kom hjem fra jobb. Han hadde spurt barnehagen om det var forventet at han skulle bruke mange hundre kroner på kostyme som skulle brukes en gang, og barnehagen hadde sagt nei og tilbydd å låne i barnehagen. Samboeren min har virkelig god råd for å si det sånn, så jeg synes det er trist av barnet vårt må låne i barnehagen når mest sannsynlig de andre barna kommer ferdig utkledd. Jeg synes det også var dårlig at han ikke ga med beskjed om det før så jeg kunne sett på finn og hentet rett etter jobb, eller hørt med venner om å låne. Karnevalet er i morgen. Vi har nå lagt oss som uvenner rett og slett, fordi han ikke tåler at jeg er skuffet over han og er sur pga det, og jeg er som sagt skuffet. Han er gjerrig til vanlig også, så dette plager meg nok ekstra pga det. Hva tenker dere? Anonymkode: 8b0ad...8c0 Det går helt fint - barnet er bare 1,5 år og skjønner ikke så mye av det som foregår uansett. Karneval og «riktig» kostyme er viktigere for en femåring. Ta på barnet en stripete trøye og skaut, tegn på noen skjeggstubber, og du har en pirat! Eller så kan du jo ta på en genser og strømpebukse i sammen farge og sminke på en søt kattesnute? 26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 12. februar 2024 #8 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, fordi det handler om at barnet skal komme ferdig kledd ut, som nok de fleste andre gjør. Dermed så kunne vi lånt av venner, da hadde han kommet utkledd i barnehagen. Anonymkode: 8b0ad...8c0 ahh tok ikke far med hjem et kostyme fra bhg altså. Den var litt teit. Ungen din blir den eneste som ikke kommer ferdig utkledd i morgen da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Del Skrevet 12. februar 2024 Sånn var det til jul nemlig, jeg hadde kjøpt inn juleantrekk til julefest i barnehagen. I stresset på morgenkvisten ble dette glemt å bli tatt på. Jeg dro og leverte dette ikke så alt for lenge etterpå, men det ble aldri tatt på barnet. Ut ifra av bildene den dagen så var han eneste som ikke hadde på juleantrekk på avdelingen. Derfor føler jeg nok ekstra på at han skal komme uten å være utkledd i morgen også. Far var HELT enig med meg bare for en dag siden, så plutselig kommer han med noe helt annet i kveld. Anonymkode: 8b0ad...8c0 6 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Del Skrevet 12. februar 2024 Amistad skrev (3 minutter siden): ahh tok ikke far med hjem et kostyme fra bhg altså. Den var litt teit. Ungen din blir den eneste som ikke kommer ferdig utkledd i morgen da? Riktig, han kommer ikke utkledd i morgen. Anonymkode: 8b0ad...8c0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. februar 2024 #11 Del Skrevet 12. februar 2024 (endret) Du er på trynet, ts! Er det snobberi? Redd for å ikke kunne vise deg frem? Det er ubetydelig hvor barnet låner utkledningstøy. Og barnet er veldig lite. Han kan kle på seg når han kommer til bhg. Endret 12. februar 2024 av Rotemor 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Del Skrevet 12. februar 2024 Rotemor skrev (Akkurat nå): Du er på trynet, ts! Er det snobberi? Redd for å ikke kunne vise deg frem? Det er ubetydelig hvor barnet låner utkledningstøy. Dere misser et veldig stort poeng her, det handler ikke om snobberi, men at han kommer i barnehagen uten å være utkledd. Plutselig så blir hele greiene med å kle ut han glemt av de i barnehagen, og så er han eneste barnet som ikke er kledd ut. Anonymkode: 8b0ad...8c0 29 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 13. februar 2024 #13 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Riktig, han kommer ikke utkledd i morgen. Anonymkode: 8b0ad...8c0 https://www.guttelus.no/blog/hvordan-lage-karneval-kostymer-selv hvis du kjapt vil bruke en time på natten. kaninen virket enklest og raskest. jeg tenker du kan slutte å stresse og sånt. han er 1,5 år. husker ikke noe av det. ikke sikkert han vil gå med kostyme engang hehe. men jeg er enig at det er ganske teit at far bare har lagt seg for natten uten at det er noe kostyme klart på benken til i morgen tidlig. Lånt eller kjøpt. Viser liksom bittelitt av en side jeg ikke liker hos folk. Jeg hadde egentlig tenkt å " disse " deg i denne tråden, men snudde kjapt rundt når han ikke engang hadde tatt med hjem et lånt kostyme når alle kommer utkledd. Selv hadde jeg enten kjøpt eller lånt. Alt ettersom hva økonomien hadde å si. Så hadde jeg villet bruke en ettermiddag sammen med barnet, kost oss å prøvd det, tilpasset og kanskje tilført noe. Hørt hvordan hun drømte seg bort i hva hun ville være ... Jeg hadde ikke klart å sovne uten at det i det minste lå klart et kostyme, og snakket om det først. men min er noe eldre da, så hun ville følt på det. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #14 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere misser et veldig stort poeng her, det handler ikke om snobberi, men at han kommer i barnehagen uten å være utkledd. Plutselig så blir hele greiene med å kle ut han glemt av de i barnehagen, og så er han eneste barnet som ikke er kledd ut. Anonymkode: 8b0ad...8c0 Det går sikkert bra. Anonymkode: 21790...8b9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #15 Del Skrevet 13. februar 2024 Om dette var så viktig kunne du ha ordnet dette før dere gikk til sengs. Ikke mye som skal til. Ikke rart det blir krangel og ioverstemmelser. Anonymkode: c3aef...326 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #16 Del Skrevet 13. februar 2024 Amistad skrev (4 minutter siden): https://www.guttelus.no/blog/hvordan-lage-karneval-kostymer-selv hvis du kjapt vil bruke en time på natten. kaninen virket enklest og raskest. jeg tenker du kan slutte å stresse og sånt. han er 1,5 år. husker ikke noe av det. ikke sikkert han vil gå med kostyme engang hehe. men jeg er enig at det er ganske teit at far bare har lagt seg for natten uten at det er noe kostyme klart på benken til i morgen tidlig. Lånt eller kjøpt. Viser liksom bittelitt av en side jeg ikke liker hos folk. Jeg hadde egentlig tenkt å " disse " deg i denne tråden, men snudde kjapt rundt når han ikke engang hadde tatt med hjem et lånt kostyme når alle kommer utkledd. Selv hadde jeg enten kjøpt eller lånt. Alt ettersom hva økonomien hadde å si. Så hadde jeg villet bruke en ettermiddag sammen med barnet, kost oss å prøvd det, tilpasset og kanskje tilført noe. Hørt hvordan hun drømte seg bort i hva hun ville være ... Jeg hadde ikke klart å sovne uten at det i det minste lå klart et kostyme, og snakket om det først. men min er noe eldre da, så hun ville følt på det. Tusen takk for super link, skal se hva jeg får laget fort. Har også funnet frem et hvitt laken, men tror ikke helt spøkelsekostyme er behagelig å ha på seg for en så liten som han. Men i linken du la ved var det flere gode forslag, takk igjen. Anonymkode: 8b0ad...8c0 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon321 Skrevet 13. februar 2024 #17 Del Skrevet 13. februar 2024 Men dette er jo ikke særlig komplisert? Du ga Far et oppdrag. Far hørte i barnehagen om det virkelig var noe poeng i å kjøpe et kostyme til flere hundre kroner. Barnehagen sa at de hadde kostymer som Far og Barn kunne låne. Da har jo Far løst oppgaven? At det du egentlig mente var noe annet enn det du kommuniserte kan jo ikke Far noe for. Han kan ikke vite at du mente det var viktig at barnet var ferdig omkledd før det kom i barnehagen. Og personalet mente vel heller ikke at det var viktig, siden de ikke lånte kostymet til Far dagen før? Det er viktig at man er tydelig i kommunikasjon. Man kan ikke forstå mer enn enn den infoen man blir gitt, og på samme måte som "litt" godteri er vidt forskjellig for alle, så var tydeligvis oppfattelsen av kostyme også forskjellig. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 13. februar 2024 #18 Del Skrevet 13. februar 2024 Dette er virkelig et ikke-problem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 13. februar 2024 #19 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) De eneste problemene jeg ser her er: 1) far sa ikke ifra om at han endret planer = man kan ikke stole på at han gjør ting han lover 2) du sier han er gjerrig mot dere 3) du mener... barnet blir lei seg for at det ikke hat kostyme? Eller er du flau foran andre foreldre hvis barnet må låne?? At barnet ikke har kostyme når det er 1,5 år er et ikke-problem. Da lagde jeg en krone av skum til mitt + kjole, så var hun prinsesse. Hun liker og har fortsatt krona mange år etter, men tror virkelig ikke hun hadde husket eller t.o.m. skjønt at det var karneval og at hun ikke var utkledd Endret 13. februar 2024 av katties 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #20 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om dette var så viktig kunne du ha ordnet dette før dere gikk til sengs. Ikke mye som skal til. Ikke rart det blir krangel og ioverstemmelser. Anonymkode: c3aef...326 Han sa vel dette til meg sånn litt over klokken 23.00, jeg ble stresset og da klokken var 23.30 så skulle vi liksom legge oss. Jeg satt jo og tenkte gjennom hva jeg kunne lage, uten å komme på noe bra for alderen. Venner kan jeg ikke begynne å mase på så sent. Hva skulle jeg gjort? Vanligvis ville jeg ordnet sånn at dette var på plass for lengst, men far sa at han skulle ordne. Det ble jeg glad for da han alltid legger alt sånt over på meg, og jeg ble glad han skulle ordne og fikse litt for barnet vårt. Jeg ble dermed skuffet. Men nå skal jeg prøve å lage noe i full fart, så får det heller bli litt lite søvn denne natten 😊 Anonymkode: 8b0ad...8c0 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå