AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Har ikke sjekket synet siden jeg måtte ha lesebriller (som jeg aldri brukte) på barneskolen. Nå har jeg blitt 36, og tenker at det kan være lurt å ta en sjekk. Ikke at jeg har noen indikasjoner på at noe skulle være galt, men det er greit å være føre var. Men jeg vet ikke hvor jeg bør henvende meg! Kom gjerne med tips til hva som lønner seg. Kun synstesten finner man greit ut av, men i tilfelle rottefelle jeg skulle ha behov for noe mer, så ønsker jeg konkrete tips på priser og avtaler osv. Hva har du, og er du fornøyd? Jeg er ikke avhengig av dyre merkevarer osv, ønsker det så rimelig som mulig, men det skal jo selvfølgelig se ålreit ut også. Ser jo at sånn som Synsam har jo et abonnement som virker fornuftig, men etter å ha lest mer om det, ser jeg at det blir mye penger ut av vinduet. Anonymkode: fdcad...d1f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Specsavers eller brilleland Anonymkode: 92a7e...45c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Hør litt rundt med andre sine erfaringer. Og les anmeldelser på nett. Optikeren på Specsavers her er ikke noe god, då her hadde jeg valgt en privat optiker. Anonymkode: 8816d...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Optiker og tannlege: to faggrupper jeg ikke er opptatt av å spare penger hos. Krogh Optikk. Sikkert mange andre virksomheter som er minst like gode, men jeg føler meg i alle fall godt ivaretatt. Og så er du ikke nødt til å kjøpe fancy innfatning der. Du kan få med deg en brilleseddel og gjøre shoppingen din et annet sted hvis du heller ønsker det. Anonymkode: 9800d...105 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har hatt linseabonnent hos brilleland i 15 år, og alltid vært veldig fornøyd. har aldri hatt en negativ eller skuffende opplevelse med dem. Pga flytting så har jeg vært innom brilleland-butikker i fire ulike byer, og like fornøyd alle steder. To ganger i løpet av de årene opplevd trøbbel med øye, og de har tatt meg inn på undersøkelser øyeblikkelig, og henvist videre til øyelege. For noen år siden fikk jeg en irritasjon på øyet mens jeg vandret rundt på juleshopping, og stoppet innom brilleland på det sentret (annen enn min faste), de tok seg tid med en gang til å sjekke det, og gi meg tips. Har også ett par ganger måtte innom dem på reise, fordi jeg har glemt linser hjemme. Når det er sagt, så vil prisene kunne variere veldig etter hva man har behov for. Jeg har linseabo på månedslinser, i medium prisklasse, og betaler rundt 330,- pr måned. Anonymkode: 3dba6...f3c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 Kjeden er jo en ting, men så har det jo litt å si hvordan de som jobber der er. For å ta et usammenlignbart eksempel: Den beste og verste burgeren jeg har spist de siste årene var hos samme kjede, men kjøpt i to nabobyer. Jeg bruker specsavers, og har godt inntrykk av de som jobber i min by. Jeg ville sjekket anmeldelser på nett for å se erfaringer på optikere der du bor. Anonymkode: 652e5...f7f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 Brilleland har veldig godt utvalg av rammer. Jeg passet ingen på specsaver, ikke produsert for store europere. Anonymkode: 2e0a6...c29
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 Jeg går til Krogh Optikk. Ja det koster, men alltid vært fornøyd. Anonymkode: 5e329...e7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå