Gå til innhold

Noen som har datet, blitt venner men så blitt endt opp som kjærester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer🤷‍♀️ er i en slik ønskesituasjon, men som aldri vil skje (tror jeg) . Jeg driver å later som at jeg ikke har følelser for han og han snakker om ei annen ei han muligens skal bli spleiset mot selvom han er svært usikker på henne. Vi er glad i hverandre, det sier vi til hverandre og med et lite håp på sidelinjen her så venter jeg. Dumt men sant ,, så noen dette har skjedd med? Uten om Linni Meister som fant sin bestevenn. 

Anonymkode: 9b29c...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skjedde med meg. Men det nylig slutt. Han forklarte at én av årsakene til at han ville bli med meg var at han så hvor glad jeg var i ham, ville ikke kaste det bort.

Men det er komplisert med oss to, da. Han min vil nok egentlig ikke være sammen med noen. Din høres ikke ut til å ha samme issues.

Anonymkode: 0f80c...d49

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det skjedde med meg. Men det nylig slutt. Han forklarte at én av årsakene til at han ville bli med meg var at han så hvor glad jeg var i ham, ville ikke kaste det bort.

Men det er komplisert med oss to, da. Han min vil nok egentlig ikke være sammen med noen. Din høres ikke ut til å ha samme issues.

Jasså spennende. Hvor gamle er dere? Samme her med han her, han er ikke helt klar egentlig. Men etter både 2 timers kaffe igår og en liten gåtur så var han litt tilbake på god prat, respons på snap og sa hvor koselig det var å ha det slik. Jeg har bare så lyst å si at jeg fortsatt har litt følelser for han og ikke vil gi han opp, men han har tidligere sagt at han er redd for å utnytte meg og følelsene. Her også var det komplisert og at det var mye av årsaken. 

Skrevet

Er det lurt å vente med å fortelle følelsene? Eller la det ligge inntil videre? Det kan vel bare bli ondt verre

Skrevet

Hvorfor ikke fortelle at du har følelser for han? Det må jo være bedre det, enn å holde det inni seg, og se på at han dater, og snakker, om andre?

Jeg traff min mann på trening, og vi ble etterhvert venner, men i dag er vi gift på 6.året🤷‍♀️😅❤️ Der var det han som, forsiktig, begynte å vise at han følte mer for meg enn bare vennskap. 

Anonymkode: 9b5ab...a5c

• Liker 1
Skrevet

Utrolig dumt av deg å gå å håpe. 

Anonymkode: 2f728...f8b

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jasså spennende. Hvor gamle er dere? Samme her med han her, han er ikke helt klar egentlig. Men etter både 2 timers kaffe igår og en liten gåtur så var han litt tilbake på god prat, respons på snap og sa hvor koselig det var å ha det slik. Jeg har bare så lyst å si at jeg fortsatt har litt følelser for han og ikke vil gi han opp, men han har tidligere sagt at han er redd for å utnytte meg og følelsene. Her også var det komplisert og at det var mye av årsaken. 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det lurt å vente med å fortelle følelsene? Eller la det ligge inntil videre? Det kan vel bare bli ondt verre

Godt spørsmål.

Jeg var ganske åpen med min om akkurat det med følelser. Men mindre åpen om usagte ting som har gjort meg utrygg underveis, hvor jeg egentlig har hatt lyst til å spørre ham om hvor han/vi står, tanker om fremtid, etc, men samtidig følt at jeg kanskje overanalyserer (pga min egen bagasje) og utsatt å ta det opp med ham. Veikt av meg, samtidig som jeg har visst at han uansett trenger tid. Og har unnskyldt meg selv litt med det.

I retrospekt kunne jeg nok ønsket at jeg taklet det bedre og hadde tatt opp en del av tingene jeg utsatte. Han har følt på forventninger i luften, tolket det på sin måte, og trolig følt seg kvelt. Det beste hadde nok vært om vi hadde kunnet klarne luften tidligere. Kanskje hadde resultatet blitt det samme, men det hadde føltes bedre.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke fortelle at du har følelser for han? Det må jo være bedre det, enn å holde det inni seg, og se på at han dater, og snakker, om andre?

Jeg traff min mann på trening, og vi ble etterhvert venner, men i dag er vi gift på 6.året🤷‍♀️😅❤️ Der var det han som, forsiktig, begynte å vise at han følte mer for meg enn bare vennskap. 

Fordi vi startet relasjonen som venner/bekjente først. Så tok jeg initiativ til litt mer som eskalerte seg i god retning, altså vi begynte å holde på. Så fikk han litt panikk av å plutselig skulle inn i et forhold, selvom han likte meg. Så vi avsluttet det hele med å fortsette vår gode vennskap og den gode praten. (Praten vår flyter noe helt enormt) Sexen var også fin og stemningen. Men nå som vi kun ble venner så ble han litt stille fordi han var redd for å gi meg forhåpninger, men etter dagen igår da jeg var hos han så blomstret han til igjen. Han nevnte jo da ei dame en kamerat som ville spleise de, men han var skeptisk der også, men han lo litt og virket fornøyd.  Jeg ønsket han lykke til og viste ingen sjalusi, bare  gode ord. Så når jeg kom hjem sendte han meg " så koselig å ha deg på besøk, dette må vi holde på" også med et digert smil han ikke har vist på lenge. 

Inni meg river det litt at han nevnte hun andre. Er redd jeg skal få vite at han er i en dating fase med henne. Men jeg har ikke etter at vi ble enige sagt til han at jeg fortsatt føler noe for han. Kjenner jeg liker han så godt at jeg nesten ikke har energi i hverdagen. Skulle ønske vi var der vi var i begynnelsen 🙄

Så godt å høre mellom dere❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Godt spørsmål.

Jeg var ganske åpen med min om akkurat det med følelser. Men mindre åpen om usagte ting som har gjort meg utrygg underveis, hvor jeg egentlig har hatt lyst til å spørre ham om hvor han/vi står, tanker om fremtid, etc, men samtidig følt at jeg kanskje overanalyserer (pga min egen bagasje) og utsatt å ta det opp med ham. Veikt av meg, samtidig som jeg har visst at han uansett trenger tid. Og har unnskyldt meg selv litt med det.

I retrospekt kunne jeg nok ønsket at jeg taklet det bedre og hadde tatt opp en del av tingene jeg utsatte. Han har følt på forventninger i luften, tolket det på sin måte, og trolig følt seg kvelt. Det beste hadde nok vært om vi hadde kunnet klarne luften tidligere. Kanskje hadde resultatet blitt det samme, men det hadde føltes bedre.

Kan det hende han her avsluttet dette med vennskap for å tjune meg ned litt? Han sa i en anledning ei gang at han egentlig håpte på det skulle gå fra vennskap til kjærlighet, altså gå sin naturlige gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Utrolig dumt av deg å gå å håpe. 

Anonymkode: 2f728...f8b

Det er så fælt å være så på knærne etter han. Jeg aner ikke hva som vil skje etterhvert eller om han får vite at jeg fortsatt liker han. Han er veldig god mot meg og vil treffe meg, er vare redd han nå skal date hun andre. Ser forøvrig på instaen hennes at hun reiser hele tiden, han er stikk motsatt, så håper de kræsjer litt 🙉 Nå var jeg fæl😄

Skrevet

Ja. Vi startet med et par dater, inntill hun innså at hun ikke var klar for et forhold, så vi forble gode venner i 7mnd før vi bestemte oss for å gi det en sjanse. Vært sammen i 2 år nå 

Anonymkode: 2d268...ac6

• Hjerte 1
Skrevet

Han er ikke interessert, så det er bare dumt å vente.

Anonymkode: 16d1d...67b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så fælt å være så på knærne etter han. Jeg aner ikke hva som vil skje etterhvert eller om han får vite at jeg fortsatt liker han. Han er veldig god mot meg og vil treffe meg, er vare redd han nå skal date hun andre. Ser forøvrig på instaen hennes at hun reiser hele tiden, han er stikk motsatt, så håper de kræsjer litt 🙉 Nå var jeg fæl😄

Det beste du kan gjøre, er å fortelle han hvordan du har det, og at du har følelser for han. 

Om du er ærlig med deg selv, kan du klare å bare være venner med han i lengden? Se han date andre, og snakke med deg om det? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det beste du kan gjøre, er å fortelle han hvordan du har det, og at du har følelser for han. 

Om du er ærlig med deg selv, kan du klare å bare være venner med han i lengden? Se han date andre, og snakke med deg om det? 

Der var visst ingen date alikavel for han, så aner egentlig ikke hvorfor han sa det. Kanskje for å se at jeg ikke skullle vøre eiesyk eller sjalum Men det har oppstått noe virkelig vanskelig her. Jeg kjenner eksen hans litt fordi vi jobbet i en liten periode sammen. Det er slutt for 5 år siden mellom dem og jeg har vel hatt ett par kaffe kopper med henne i etterkant av bruddet. Nå beskylder hun han for en rekke ting han visst nok skal ha gjort men ikke har gjort. Det har vært ødeleggende for han at jeg har kjent henne litt, men hun ble sur på meg da jeg innrømte hva meg og han har hatt ilag. Nå er det altså helt stopp med møter mellom meg henne og splid i eks forholdet di sitt. Burde jeg fortsette å "støtte"han og kutte helt ut eksen hans? Jeg tror dette virkelig har vært en ødeleggende faktor i bildet og hun er rett og slett sur fordi han har kommet seg videre i livet, hvorfor?!🙉🙉

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja. Vi startet med et par dater, inntill hun innså at hun ikke var klar for et forhold, så vi forble gode venner i 7mnd før vi bestemte oss for å gi det en sjanse. Vært sammen i 2 år nå 

Anonymkode: 2d268...ac6

Ja så det kan skje. Noen er bare litt for ivrige til å begynne med og det er svært ødeleggende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...