AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Er det vanlig å fortelle noen få venner/familiemedlemmer hvis du har skilsmissetanker? For å få tømt hodet litt og pratet litt om problemene i forholdet? Anonymkode: 5db43...d1b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Jeg forteller kun til psykologen min. Går ikke an å snakke med andre om det, for mannen min er et kupp, jeg er heldig som har ham og blablabla. Jeg vet jo han er flott og fin, har bare ikke de rette følelsene for ham lengre. Ikke hatt seksuelt lyst på ham det siste tiåret heller... Anonymkode: 1b27a...7c1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Eit rykte sprer seg fortere en vinden vert det sagt, og kan vel ofte vere like greitt å seie ifra. Skulle skilsmissen ikkje bli noe av har ryktesprederene fått seg en på kjeften. Anonymkode: 48a70...e63
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Eit rykte sprer seg fortere en vinden vert det sagt, og kan vel ofte vere like greitt å seie ifra. Skulle skilsmissen ikkje bli noe av har ryktesprederene fått seg en på kjeften. Anonymkode: 48a70...e63 Ja, håper jo det ikke sprer seg. Men nå vet jo mannen min også at jeg tenker tanken på skilsmisse, for jeg har fortalt han det. Så det er en liten lettelse, men samtidig ikke. Anonymkode: 5db43...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg forteller kun til psykologen min. Går ikke an å snakke med andre om det, for mannen min er et kupp, jeg er heldig som har ham og blablabla. Jeg vet jo han er flott og fin, har bare ikke de rette følelsene for ham lengre. Ikke hatt seksuelt lyst på ham det siste tiåret heller... Anonymkode: 1b27a...7c1 Det var lang tid å ikke ha seksuelt lyst på han. Kanskje sexolog kunne vært noe for dere, om dere ikke har prøvd det. Mulig det er gratis via kommunen deres. Anonymkode: 5db43...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Jeg snakket kun med en psykolog. Det var for personlig til å snakke om med venner eller familie. Og som en annen her også skriver, så ville de uansett ikke forstått fordi mannen er «perfekt» utad. Når jeg hadde bestemt meg fortalte jeg det først til et par nære venner for å ha noen å støtte meg på gjennom prosessen. Anonymkode: 412e9...e2c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #7 Skrevet 13. februar 2024 Ville ikke gjort det. Om dere skulle ombestemme dere vil det alltid henge ved hos andre. Anonymkode: 99f87...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 Umulig å ta tilbake. Skulle vært ganske så sikker på at det ble utfallet før jeg hadde delt det med noen. Den eneste du bør lufte det med er mannen din, slik dere potensielt kan jobbe for å redde forholdet før det er for sent. Anonymkode: 50b00...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville ikke gjort det. Om dere skulle ombestemme dere vil det alltid henge ved hos andre. Anonymkode: 99f87...dc2 Allerede for sent, klarer ikke å ha alle tankene i hodet mitt alene. Eller med bare han, for han klarer ikke å prate om det. Anonymkode: 5db43...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg snakket kun med en psykolog. Det var for personlig til å snakke om med venner eller familie. Og som en annen her også skriver, så ville de uansett ikke forstått fordi mannen er «perfekt» utad. Når jeg hadde bestemt meg fortalte jeg det først til et par nære venner for å ha noen å støtte meg på gjennom prosessen. Anonymkode: 412e9...e2c Ok. Sikkert godt å få pratet med noen når du vet. Men jeg vet dessverre ikke helt enda. Anonymkode: 5db43...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Umulig å ta tilbake. Skulle vært ganske så sikker på at det ble utfallet før jeg hadde delt det med noen. Den eneste du bør lufte det med er mannen din, slik dere potensielt kan jobbe for å redde forholdet før det er for sent. Anonymkode: 50b00...bb3 Når det først er sagt, så vet i alle fall de jeg har fortalt det til. Så håper jeg ingen andre vet, men tenker at de har ingen grunn for å sladre. Det ble bare for mye å holde i hodet alene, tusen tanker. Anonymkode: 5db43...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 En terapeut er nok den eneste du kan 100% stole på pga deres taushetsplikt. I tillegg så er dem er profesjonelle utøvere som skal være nøytrale i situasjonen! Det kan være greit å få veiledning fra noen som ikke kjenner deg og partneren din, og som kan gi tips om selve situasjonen Jeg hadde en kollega som hadde pratet «diskre» om sine skilsmissetanker til venner og familie. Før hun folk gjort det fant mannen ut av dette og han sparket henne ut fra huset før hun fikk tid til å fortelle det til han selv. Anonymkode: eb6d9...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En terapeut er nok den eneste du kan 100% stole på pga deres taushetsplikt. I tillegg så er dem er profesjonelle utøvere som skal være nøytrale i situasjonen! Det kan være greit å få veiledning fra noen som ikke kjenner deg og partneren din, og som kan gi tips om selve situasjonen Jeg hadde en kollega som hadde pratet «diskre» om sine skilsmissetanker til venner og familie. Før hun folk gjort det fant mannen ut av dette og han sparket henne ut fra huset før hun fikk tid til å fortelle det til han selv. Anonymkode: eb6d9...3c2 Såpass. Har også fortalt en terapeut om dette. Både nære og terapeuten sier at det er jeg som må ta valget. Anonymkode: 5db43...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå