AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Jeg er en anspent person pga div psykisk. Og i tillegg blandin ny jobb, nytt studie. Har vondt i skuldre og nakke mer eller mindre nesten hele tiden. Har funnet mye øvelser på YouTube, og gjør noen av de av og til. I tillegg til å tøye og bevege. Men i det siste har det bare blitt verre. Føler smerten brer seg nedover fra skulder og utside arm, nesten helt ned mot skulder. Spesielt på venstre side, selv om jeg er høyrehendt. Er så redd for at det skal bli kronisk. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Kan sikkert prøve å spenne av enda mer, for tror jeg ubevisst strammer litt hele tiden. Og kanskje gjøre enda mer øvelser, jeg vet ikke. Noen som har erfaring? Er forresten 38. Anonymkode: 7e63b...312
emilie123 Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en anspent person pga div psykisk. Og i tillegg blandin ny jobb, nytt studie. Har vondt i skuldre og nakke mer eller mindre nesten hele tiden. Har funnet mye øvelser på YouTube, og gjør noen av de av og til. I tillegg til å tøye og bevege. Men i det siste har det bare blitt verre. Føler smerten brer seg nedover fra skulder og utside arm, nesten helt ned mot skulder. Spesielt på venstre side, selv om jeg er høyrehendt. Er så redd for at det skal bli kronisk. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Kan sikkert prøve å spenne av enda mer, for tror jeg ubevisst strammer litt hele tiden. Og kanskje gjøre enda mer øvelser, jeg vet ikke. Noen som har erfaring? Er forresten 38. Anonymkode: 7e63b...312 Hva med en tur til fysioterapeut? Før det blir kronisk eller setter seg skikkelig?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Jeg gikk på psykosomatisk fysioterapi da jeg bodde slik at jeg hadde tilgang til det. Den var sammen med dps'en jeg gikk til. Her jeg bor nå går jeg til en vanlig fysioterapeut som også er svært flink til å se sammenhengen mellom psyken og fysiske smerter. Jeg er avhengig av å få hjelp av en fysioterapeut til å holde kroppen i gang, og går dit hver uke. Har diagnosen "kroniske muskelspenninger på grunn av psykisk sykdom". Anonymkode: 56f66...73d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Jeg gikk til en fysioterapeut for ca ett år siden fordi jeg hadde vondt i en skulder, kanskje pga av overbelastning etter trening. Synes ikke hun var noe flink. Kan prøve en ny, men er bare det at det koster så mye. Anonymkode: 7e63b...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå