Gå til innhold

Hårtapet tar jo aldri slutt! For noen så stopper det på et tidspunkt, men ikke her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det er skrevet i stein at jeg skal bli skallet. De aller fleste i min situasjon hadde nok allerede barbert seg helt skallet. Jeg tviholder på det som er igjen, lar det gro et par centimeter, slik at jeg kan ha litt på sidene og bak.

Jeg blir 40 om noen år, og har nok aldri egentlig hatt en fyldig manke. Det har liksom lagt i korta at jeg skulle bli skallet. På bilder fra yngre dager ser det ut til at det kan ha begynt rundt 24-25 års alder. I allefall hadde jeg en flott frisyre da jeg var 22.

Har gått på minoxidil ganske lenge, men det ser ikke ut til å stoppe hårtapet. Det går bare en vei. Jeg har en eldre bror som har hatt det samme hårtapet siden tidlig 20-årene, og det har stoppet opp. Han har mer hår enn meg. Det er tøft å se menn som er 50, 70 og 90 år som fremdeles har mer hår enn meg. De har så flaks. Eller jeg har uflaks, da de aller fleste menn har hår hele livet.

Det tærer på selvbildet og jeg kommer vel aldri til å akseptere det, tror jeg. Alle andre som er skalla har mer stil og passer det bedre enn meg. De har skjeggvekst som kan kompensere. Her er det bare dun.

Hvordan skal dette IKKE påvirke livet mitt fremover, når det er bevist at man blir tatt mindre seriøst og får mindre respekt, sjansen er større for lav inntekt og utdannelse, og sjansen for å bli singel og barnløs er mye større som skallet?

Anonymkode: dc485...851

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det virker som det er skrevet i stein at jeg skal bli skallet. De aller fleste i min situasjon hadde nok allerede barbert seg helt skallet. Jeg tviholder på det som er igjen, lar det gro et par centimeter, slik at jeg kan ha litt på sidene og bak.

Jeg blir 40 om noen år, og har nok aldri egentlig hatt en fyldig manke. Det har liksom lagt i korta at jeg skulle bli skallet. På bilder fra yngre dager ser det ut til at det kan ha begynt rundt 24-25 års alder. I allefall hadde jeg en flott frisyre da jeg var 22.

Har gått på minoxidil ganske lenge, men det ser ikke ut til å stoppe hårtapet. Det går bare en vei. Jeg har en eldre bror som har hatt det samme hårtapet siden tidlig 20-årene, og det har stoppet opp. Han har mer hår enn meg. Det er tøft å se menn som er 50, 70 og 90 år som fremdeles har mer hår enn meg. De har så flaks. Eller jeg har uflaks, da de aller fleste menn har hår hele livet.

Det tærer på selvbildet og jeg kommer vel aldri til å akseptere det, tror jeg. Alle andre som er skalla har mer stil og passer det bedre enn meg. De har skjeggvekst som kan kompensere. Her er det bare dun.

Hvordan skal dette IKKE påvirke livet mitt fremover, når det er bevist at man blir tatt mindre seriøst og får mindre respekt, sjansen er større for lav inntekt og utdannelse, og sjansen for å bli singel og barnløs er mye større som skallet?

Hvor er det bevist? Ser «omtrent bare»skallete menn her jeg bor -de aller fleste er gift og har familie. Fler har gode jobber også. Det er nok bare du selv som kjenner på det, jeg som kvinne har aldri blunket når jeg møter menn med lite hår. Er til og med gift med en som begynte miste håret i 20 årene, han har barbert hodet så lenge vi har kjent hverandre. Vi er gift med 3 barn og han har en god jobb. Tror du rett og slett må jobbe med å bli mindre selvbevisst og få mer troen på deg selv. Skallethet har ingenting med ferdigheter og personlighet å gjøre. 

Anonymkode: 844d1...e1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette gjør da ingenting. Er da mange menn som mister håret tidlig.

Skrevet

Manifester mer hår, det funket for typen min! 

Men forskjellen for ham var at han likte seg selv og ikke tok det så høytidelig. God jobb, og draget på damene, han fikk jo meg. Han så ikke så bra ut uten hår, men jeg likte han uansett. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å gro ut hår igjen når man var skallet, men det gikk visst. 

Anonymkode: afd03...959

Skrevet

Gi opp. Du er 40, det er flaut å niholde på det tynne håret da

Anonymkode: 9b895...750

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Manifester mer hår, det funket for typen min! 

Men forskjellen for ham var at han likte seg selv og ikke tok det så høytidelig. God jobb, og draget på damene, han fikk jo meg. Han så ikke så bra ut uten hår, men jeg likte han uansett. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å gro ut hår igjen når man var skallet, men det gikk visst. 

Wtf, manifester mer hår 😅

Anonymkode: ae879...270

Skrevet

Hårdel? Som sitter på med lim. 

Ellers er vel skallede menn noe jeg ikke tenker på. Det er jo normalt. Se bare på skuespiller vin diesel. Verken hår eller skjegg. Jeg kunne fint datet en skalla mann på 40.

-kvinne 44

Anonymkode: bf39d...f73

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wtf, manifester mer hår 😅

Anonymkode: ae879...270

Ja, det funket! Verdt å prøve. Han har veldig troa på seg selv da, så er nok det som fungerte. Placeboeffekten er reell og mektig! 

Skrevet

Vet at det er vondt og jeg forstår deg veldig godt, men vær glad for at du er mann og at du iallefall kan gjøre noe med det, barbere deg helt eller nesten. 

Jeg er kvinne og mister hår, blir bare tynnere og tynnere, og jeg kan ikke gjøre noe som helst som kan hjelpe, har prøvd alt. Men, jeg kan ikke barbere meg. 

Så det jeg vil si er at det finnes alltid verre.

Anonymkode: 92ada...bb5

• Hjerte 1
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Du gror par baller og innser at håret er det dummeste å stresse over. 

Skrevet

Hva da kompensere med skjegg? Er vel ikke sånn det fungerer? Skallete menn er sexy og så sykt vanlig at absolutt ingen tenker over det. Hva mener du med lav utdanning og dårlig jobb, har du ikke det i boks? I så fall er vel det mer uattraktivt enn at du ikke har hår på hodet. Halvmåne, fullmåne osv er mer usexy enn helt skallet. 

Anonymkode: 97e5b...da8

Skrevet

Er ingen som tenker over skallethet når man er snart førti! Hadde du vært tidlig i 20-årene så kanskje… 

Her må du snu tankene dine. Prøv å starte hver dag med å se deg i speilet og si «jeg ser bra ut uten hår!» mens du smiler. Gjenta gjerne hver gang du er på badet. Gjør dette i 2 uker og så kan du se at hårtap ikke lenger er så forferdelig. 

Det ordner seg 😊 Min mann har vært skallet hele tiden jeg har vært sammen med han, fra tidlig i 30 årene. Han har bra lederjobb nå og har aldri vært hemmet av skallethet. 

Anonymkode: 17aa4...ac1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trodde først du var kvinne, og ser at det kunne være vanskelig. Men snauklipte hårløse menn er jo bare sexy? Og veldig vanlig.

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg. Men du må prøve å tenke på at håret ditt ikke definerer hvem du er. Veldig, veldig mange menn i 40 årene er svært tynne i håret eller har innsett at de må fjerne det helt. Det er helt normalt. Og vet du hva? Kvinner bryr seg ikke om du har hår eller ikke. Virkelig. 

Dette går helt fint, livet er ikke over. Du må eie det. Fjern de tynne fjonene og vær en god og stolt mann. 

Anonymkode: 4647b...4d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...