AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Vi har IVF i Norden og venter på svar på en screening på sykdommer (som kromosomfeil / trisomi osv) før innsett av fryst. Ble oppringt av klinikken i går og hun lurte på om vi ønsket å bestemme kjønnet når resultatet var klart. De ser jo selvsagt hvilket kjønn embryoene er. Ble helt satt ut. Vi har jo ikke bedt om det og når jeg googlet ser jeg at det ikke er lov i Europa annet enn på Kypros. Har noen vært borti dette før? Anonymkode: 2dd1d...e0b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Det hørtes veldig rart ut!? Kanskje de burde informeres om at de de holder på med er ulovlig? 😅 Anonymkode: bfb5f...594
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det hørtes veldig rart ut!? Kanskje de burde informeres om at de de holder på med er ulovlig? 😅 Anonymkode: bfb5f...594 De må da vite at det er ulovlig, spesielt i den bransjen der 😳😳 Det skal sies at hun sa at det kom til å påløpe en ekstra kostnad ved «kjønnsseleksjon» eller hva det var, men ja.. Anonymkode: 2dd1d...e0b
Maleficenta Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har IVF i Norden og venter på svar på en screening på sykdommer (som kromosomfeil / trisomi osv) før innsett av fryst. Ble oppringt av klinikken i går og hun lurte på om vi ønsket å bestemme kjønnet når resultatet var klart. De ser jo selvsagt hvilket kjønn embryoene er. Ble helt satt ut. Vi har jo ikke bedt om det og når jeg googlet ser jeg at det ikke er lov i Europa annet enn på Kypros. Har noen vært borti dette før? Anonymkode: 2dd1d...e0b Tror det er lov i sverige og Danmark. Endret 12. februar 2024 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Maleficenta skrev (7 minutter siden): Tror det er lov i sverige og Danmark. Googlet litt nå og kan bare se at det er lov i Thailand, Dubai, Kypros og usa.. Anonymkode: 2dd1d...e0b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 Dere har utført pgd altså? Det er ikke mange stedene de gjør det i Skandinavia. Pgd utføres før frysing.. Anonymkode: de009...a9d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 Jøss.... stilig! Hvis klinikken tøyde strikken enda lengre, kunne du ha fått et "designerbarn" 😄 Anonymkode: 0e55c...5e4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dere har utført pgd altså? Det er ikke mange stedene de gjør det i Skandinavia. Pgd utføres før frysing.. Anonymkode: de009...a9d Ikke Pgd nei. Vi har valgt pgt-a. Embryoene våre er allerede fryst, vi venter på svar på screeningen nå Anonymkode: 2dd1d...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 Har dere opplyst klinikken om ev. arvelige sykdommer i familien? 🤔 Anonymkode: 2873c...764
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har dere opplyst klinikken om ev. arvelige sykdommer i familien? 🤔 Anonymkode: 2873c...764 Nei.. Vi har ingen. Men har hatt mange SA så vi har nå bestemt for å teste embryoene før insert Anonymkode: 2dd1d...e0b
Maleficenta Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Googlet litt nå og kan bare se at det er lov i Thailand, Dubai, Kypros og usa.. Anonymkode: 2dd1d...e0b Åja...
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Når de vet kjønnet grunnet testing så blir det vel enten sånn at det er dere eller legen som bestemmer hvilket kjønn de setter inn da. Jeg ville sagt at de får sette inn det som ser best ut uavhengig av kjønn. Anonymkode: 61580...a44 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når de vet kjønnet grunnet testing så blir det vel enten sånn at det er dere eller legen som bestemmer hvilket kjønn de setter inn da. Jeg ville sagt at de får sette inn det som ser best ut uavhengig av kjønn. Anonymkode: 61580...a44 Ja vi vil ha det beste embryoet inn, kjønn er ikke viktig for oss da samboer allerede har en av hver Jeg leste en del om dette og det kan umulig være lov å spørre om vi vil velge.. Fant en gruppe på Facebook der damer velger kjønn og de betaler nesten 40 000 for å få velge det på Kypros.. Anonymkode: 2dd1d...e0b
Matas Skrevet 6. oktober 2024 #15 Skrevet 6. oktober 2024 (endret) Tråden er ryddet for identifisering av privatpersoner. Det er også ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål vedrørende moderering taes på private henvendelser. Matas, mod. Endret 7. oktober 2024 av Matas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå