Gå til innhold

Endret med uhell fra tabelltrekk til prosenttrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innpå Skatteetaten sine nettsider, spesifikt skattekortet mitt, og skulle sjekke tallene. Klarte med uhell å trykke på lagre endringer og ble da satt over fra tabelltrekk til prosenttrekk. Er det mulig å endre tilbake? 

(kundeservice er stengt og jeg er stressa som faen)

Anonymkode: f3197...7ff

Skrevet

Er det så krise da? Blir ikke mer/mindre skatt i løpet av året av det vel?

Anonymkode: a42e1...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det så krise da? Blir ikke mer/mindre skatt i løpet av året av det vel?

Anonymkode: a42e1...aac

Jo, for meg blir det akkurat det. Er sykepleier og jobber ulikt fra måned til måned+er uføre frem til mars. 

Skrevet

.

Skrevet

Du får ikke endra tilbake. Jeg kløna det til i fjor på det viset. Veldig spent på hvordan skatteoppgjøret blir. Trakk ekstra for å sikre litt

Anonymkode: 05cc6...f4f

Skrevet

Jeg gjorde det samme i fjor, aner ikke hvordan det ble slik... Men var nøye nå rundt nyttår med å endre tilbake, nå har jeg tabelltrekk igjen.

Anonymkode: 240c2...dc2

Skrevet

"Endrer du skattekortet etter at arbeidsgiver eller utbetaler har rapportert inn årets første inntekt til oss, og du har tabellkort, vil det gjøres om til et prosentkort. Det er fordi tabellkort beregner skatt på inntekten for hele året. Når en utbetaling allerede er rapportert inn, kan tabellkort bli feil. Derfor får du prosentkort slik at skatten skal bli riktig. Da blir du trukket etter den prosenten som står i skattekortet ditt neste gang du får en utbetaling."

https://www.skatteetaten.no/skjema/tabelltrekk-og-prosenttrekk-for-skattekort/

Anonymkode: f141f...d76

Skrevet

Du kan vel ringe å høre med skatteetaten idag? 

Anonymkode: da64f...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...