Gå til innhold

Er kjæresten forelsket i sin venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er i et forhold med en mann. Vi er begge i 30 årene og er nå forlovet. Kjæresten min har ei venninne han har jevnlig kontakt med, mest på tlf nå. De ble kjent noen år før han traff meg. Det er noen ting jeg har satt spørsmål på på ting jeg har observert. Når han har snakket med henne på tlf, skifter han toneleie og blir litt pusete i tlf. Etter jeg spurte han om det hadde vært noe mellom de tidligere, forteller han at ingenting har skjedd mellom de, og at det va blitt enige for lenge siden om at de bare passet som venner. Jeg forteller han at det er rart at de måtte finne ut av det hvis det ikke har vært tegn til det. Han møtte henne oftere i begynnelsen, hjalp henne i leiligheten, trøstet henne da hun ble singel osv. Jeg ble mer mistenksom og forteller om min usikkerhet. Han prøver å betrygge at det ikke er noe mellom det, de er bare så forskjellig. Nå snakker han kun med henne når jeg ikke er tilstede, og mest på tlf. Han har ikke fortalt meg at han hadde tenkt seg på besøk til henne da hun har flyttet til en annen by. Det fant jeg ut etter å ha snoker på Google Maps søk på tlf. Hun og x-typen er blitt sammen igjen. Men jeg føler at kjæresten har meg som nr.2. Det skal sies at venninna er virkelig vakker. Og man leser mye om at menn er venninner med de som de synes er attraktiv. Hjelp meg med tips og råd.

Anonymkode: a71c9...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, om han ikke har ligget med henne enda, så har han hvert fall veldig lyst. Beklager altså TS, men en fyr som har sånn kontakt med ei jente som i tillegg er veldig pen - han er forelsket i henne innerst inne, men hun antakelig ikke i han, men han gir ikke opp håpet. 

Hadde aldri godtatt at min samboer hadde et sånt vennskap til en annen kvinne, da hadde det vært jeg eller henne for min del. 

Anonymkode: 27f1c...23e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Da jeg fortalte at jeg ikke følte meg sikker og satte spørsmålstegn på forholdet vi har. Ble han oppgitt og frustrert  og sa at han skulle høre med henne (med det samme)  om hun var våken for å gi beskjed om at de ikke kunne være venner lengere. «For dette gadd han ikke». Han sa ikke dette direkte til meg dette, men jeg fikk en form form skyldfølelse og følte at jeg var paranoid. Jeg har heller ikke møtt henne til nå. Så jeg kjenner henne ikke. 

Endret av AnonymNordnorge
Skrevet

Hva om du speiler situasjonen for han. Om du hadde hatt kontakt med en annen mann på samme måte som han har kontakt med denne kvinnen, hadde han syntes det var greit?! 

Jeg har ofte speilet situasjoner for mannen min, og da har han fått litt sjokk og dårlig samvittighet. Han evner ikke alltid å tenke så langt før han selv stiller seg i samme situasjon som han setter meg i. (Menn er menn😅) Etter hvert lærte han, og kan speile situasjoner uten at jeg sier noe.. og det har gjort forholdet vårt mye bedre. Full respekt for den andre sine følelser skal gå begge veier.

• Liker 2
Skrevet
Litamy skrev (1 time siden):

Hva om du speiler situasjonen for han. Om du hadde hatt kontakt med en annen mann på samme måte som han har kontakt med denne kvinnen, hadde han syntes det var greit?! 

Jeg har ofte speilet situasjoner for mannen min, og da har han fått litt sjokk og dårlig samvittighet. Han evner ikke alltid å tenke så langt før han selv stiller seg i samme situasjon som han setter meg i. (Menn er menn😅) Etter hvert lærte han, og kan speile situasjoner uten at jeg sier noe.. og det har gjort forholdet vårt mye bedre. Full respekt for den andre sine følelser skal gå begge veier.

Lurt, dette var et godt råd. Speiling er en god ting å gjøre. 

Anonymkode: 01ab2...c9d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du trenger ikke speile det engang.

Bare gjør det samme mot han.

Si du skal dra å besøke en mann til torsdag. Dere er tross alt gamle venner og han skal vise deg den nye leiligheten sin.

Anonymkode: 1abff...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...