Gå til innhold

Endelig er datoen satt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er datoen satt for bryllupet! Blir på fødselsdagen min i sommer.

Blir en enkel vielse, kun oss to og to forlovere, og en enkel bryllupsfest med kun foreldre og søsken etterpå.

Siden alt skal være enkelt og greit, er det egentlig nødvendig å sende ut invitasjoner? Er det vanlig standard å send ut invitasjoner uansett størrelse på bryllupet?

Og hva med ringene? Noen bruker forlovelsesringene som gifteringer. Hvordan virker det? Graveres enda en dato inn i ringen da? Tar vi den av når vi går inn i kirken og setter den på igjen når vi har sagt ja?

Skal ønske meg en liten diamant satt inn i ringen ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mary77bgo_*
Skrevet

Hei og gratulerer!

Hvis det kun er nærmeste familier som er invitert, så er det vil ikke høyest nødvendig å sende ut invitasjoner. Da min far giftet seg på nytt, hadde han kun nærmeste familier og venner, vi va ikke så mange heller slik at det ikke var nødv. for dem å sende ut invitasjon.

Når det gjelder ringene kan dere få inngravert bryllupsdatoen også, noen sender dem til rensing i samme slengen. Hvis du likevel skal få satt inn diamant i din ring, kan jo du sikkert også gi beskjed til gullsmeden at dere ønsker å få ringene renset og inngravert bryllupsdato.

Lykke til med forberedelser! Gifter meg den 22. juli og jeg gleder hemningsløst!

Skrevet
Lykke til med forberedelser! Gifter meg den 22. juli og jeg gleder hemningsløst!

Tusen takk! Og lykke til dere også! Blir det et stort bryllup?

Gifter oss en uke før dere.

Da tror jeg vi dropper invitasjonene, og inviterer heller personlig.

Sender ringene inn til rens, gravering og diamant-påsetting så nærme bryllupet som mulig da. Blir litt feil å gå bruke ringene med bryllupsdatoen før bryllupet.

Gjest Gjest_mary77bgo_*
Skrevet

Vi skal ha et stort bryllup med ca. 75 gjester i Bergen, siden vi begge er derfra. Vi bor i Bardufoss nå pga. jobb så alt planlegges herfra. Litt pes innimellom, men det har gått veldig bra.

Et annet forslag når det gjelder invitasjoner er å lage noe enkelt på Word og printe det ut på fint papir/ brevpapir. Det koster ikke så mye for en pakke med brevpapir inkl. konvolutter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...