AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Når håret mitt blir skuldre langt så begynner det å flise seg. Sånn har det vært hele livet. Nå de siste årene er jeg lei så nå har jeg latt det vokse litt lengre. Men det fliser seg. Har alle med langt hår flisete hår? Jeg kurer det hver dag. Gjør det egentlig noe at det fliser seg? Jeg ser jo ikke forskjell på om andre har flisete hår? Anonymkode: e0c10...eb9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Mente at jeg kurer det hver gang jeg vasker håret. Vasker deg nå hver tredje dag for å prøve å ikke få det så tørt og flisete. Anonymkode: e0c10...eb9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har også slikt hår (typisk tynt, nordisk). Klipper håret i en bob, ser hundre ganger bedre ut. Flisete hår er ikke pent.. Anonymkode: 5cd3d...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Mitt fliset seg før, og ble aldri lengre enn skuldrene. Nå har jeg begynt vaske det sjeldnere, 1 gang i uken med sjampo, og ellers bruker jeg kun balsam om jeg må skylle håret etter trening, har kuttet ut alt av stylingprodukter og varmebehandling, bruker kun curl creme og olje for å gi nok fuktighet. Børster håret kun når jeg dusjer. Tar kur en gang i måneden. Og tar b-vitaminer med ølgjær. Har hår til midja nå, og klipper det en gang i året hos frisør, og stusser det selv 3-4 ganger i året. Hadde klippet det mye kortere om det var slitt... Anonymkode: 6c2c1...268
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har lagt hår men lite fliser, kan bli litt tørt da, så må kure osv. for at det skal være pent. Det han høres ut som håret ditt er litt svakt? Min mann har samme problem. Noe styrkende, både shampo, balsam, og kur kunne kanskje gjort seg? Bruk beskyttelsesspray om du varmebehandler og selvsagt unngå å varmebehandle. Du kan også prøve hårvitaminene fra hairlux, ei venninne fikk helt ny hårvekst i vikene sine! Prøv rosemarinolje? Anonymkode: 8376b...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 Har langt og friskt hår ned til rumpa. Har noen tips: - Føn håret på lav varme når du vasker det. Vått hår er skjørere enn tørt, og det blir lettere skadd i våt tilstand - Olje håret før du vasker det. Du kan bruke vanlig kaldpresset olje, eller hårserum-olje. Jeg foretrekker å bruke hårserumolje, da silikoner beskytter håret -Har du det løst hele tiden, blir det slitt. Norge har mye kulde, vind og vær. Det er uheldig for håret. Jeg går aldri med håret løst utendørs mellom september og mai - Klipp av det flisete håret. Det fins ingen produkter som kan fikse slitt hår, kun maskere det Anonymkode: b9c96...4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå