Gå til innhold

Gi arveting tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venindes mann døde for et år siden.  Nå har hun blitt kontaktet av hans søster for å «få tilbake» gjenstander fra deres felles barndomshjem. Bror og søster har arvet foreldrene, og boet ble fordelt. Begge søsknene har tenåringsbarn. Min veninde vil ikke skape trøbbel, så hun har gitt tilbake flere ting. Men nå kom der en forespørsel om et maleri som hennes sønn hadde fått. Svigerinnen mente dette heller passet til en jente (hennes datter). Jeg er fadder til denne gutten, så derfor kjenner litt på at dette ikke er riktig. Selv om han ikke er  interessert i maleriet. Riktignok var det denne gangen snakk om å bytte noe. De har ellers lite kontakt. Råde henne til å sette grenser, holde meg langt unna??

Anonymkode: 3310f...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeh, hun kan jo ikke gi vekk ting som tilhører barna til den avdøde!

Anonymkode: 6dc26...3e9

• Liker 8
Skrevet

Dette er farsarven til barna. Ikke søsters arv. Så her må din venninne manne seg opp og si fra at det ikke skal byttes og gis bort mer før barna evnt blir voksne og kan ta den avgjørelsen selv.

• Liker 5
Skrevet

Altså dette er jo nå tenåringsbarna sine ting! Den søsteren har jo allerede fått sin arv og det som hennes bror arvet går jo videre i arv til hans barn. Er jo ikke sånn at når han dør så skal hun få tilbake ting han arvet fra foreldrene deres når han faktisk har egne arvinger..

Ville bedt venninnen si at det er stopp nå og at barna må ta de avgjørelsene om hva de vil bytte eller gi bort eller selge til tanten sin når de blir voksne.

Anonymkode: e09c3...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...