Gå til innhold

Det kom ei dame fra jobben til typen min på døra og ga han konfekt i jula.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sagt noe, il ham men det plager meg, han ga henne en klem og ba henne inn. Jeg følte meg brydd. Overreagere jeg?

Anonymkode: 19358...dd7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Presenterte han dere for hverandre, og har han fortalt deg om hun før så du visste litt hvem hun var? 

Om de er så gode kollegaer at de klemmer hverandre og gir gaver + kommer uanmeldt på døren...og du ikke har hørt han snakke om hun tidligere, ja da synes jeg det er veldig merkelig. Hadde fått litt sjokk selv.  Men hvordan var stemningen mellom dere når hun var der? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde nok også stussa, og iaf forlangt en forklaring. hvem var hun? Var konfekten fra henne personlig eller jobben? Hvordan var samtalen mellom dem? Hvor gammel er hun, ift han? Er hun tiltrekkende? alt dette er vel relevante faktorer.. (Jeg mener var det Tove på 65 er kanskje risken mindre enn om det var Caroline på 30?)

Anonymkode: fc12f...0ec

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har nok flørtet med henne på jobben. 

Anonymkode: 43c28...522

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen fikk gaver fra damene på jobben både til jul og påske, så det har vært helt normalt for oss. Hadde ikke reagert på at den ble levert personlig.

Skulle han ha svin på skogen vil neppe elskerinnen komme på døra med konfekt, så dette tenker jeg ikke er noe alarmsignal.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg leverte konfekt på døra til en kollega før jul, jeg har ikke min villeste fantasi tenkt tanken at dama hans kan bli usikker av at jeg kommer med konfekt fra jobben. Selv om jeg får en klem for å ha levert den. 

Er det sånn at det er et problem? 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet

Min mann fikk konfekt personlig fra ei dame, konfekt fra en gjeng og blomster fra sjefen. Han kom rett hjem og fortalte med et smil. Da gjør det ingenting tenker jeg. Hvis dere ble presentert for hverandre er det bare en trygghetserklæring. Hvis han prøvde å holde det skjult ville jeg vært skeptisk til enten han eller deg. Men jeg tror heller ikke en elskerinne ville kommet på døra.

Anonymkode: f893c...594

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri sagt noe, il ham men det plager meg, han ga henne en klem og ba henne inn. Jeg følte meg brydd. Overreagere jeg?

Hvorfor plager det deg? 

Anonymkode: 0808d...2b5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja du overreagerer. Det er ikke rart mange forhold tar slutt når man ser hvor lite som skal til før en del kvinne blir sjalu og lage 10 høns ut av en fjær. Og bare så det er sagt så er jeg kvinne selv.

Anonymkode: efb24...13f

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde nok også stussa, og iaf forlangt en forklaring. hvem var hun? Var konfekten fra henne personlig eller jobben? Hvordan var samtalen mellom dem? Hvor gammel er hun, ift han? Er hun tiltrekkende? alt dette er vel relevante faktorer.. (Jeg mener var det Tove på 65 er kanskje risken mindre enn om det var Caroline på 30?)

Anonymkode: fc12f...0ec

Hun er pen, i 40 årene, typen er i 50 årene. Han var veldig ivrig og sa du må komme å hilse på.....det var hun som sa de var kolleger.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun er pen, i 40 årene, typen er i 50 årene. Han var veldig ivrig og sa du må komme å hilse på.....det var hun som sa de var kolleger.

Han synes det var hyggelig. Og var samtidig ivrig på at dere skulle hilse på hverandre. Jeg ser ingen problemer her. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg ville blitt skeptisk.

Spesielt om du aldri har hørt om henne./

Anonymkode: 424a0...d32

• Liker 7
Skrevet

Her fikk min mann gave fra en kvinnelig kollega til jul. Levert på jobben. Var noe spiselig, men typisk han. Så hun har nok fulgt med/fått med seg at han liker det. Det var litt dårlig miljø på arbeidsplassen der en periode. Jeg synes det er omtenksomt og at hun setter pris på min mann som kollega. Og tenker at min mann gjerne har bidratt positivt til arbeidsmiljøet siden hun gjorde denne gesten.
Faktisk så tror jeg den aktuelle kollegaen fint kunne funnet på å levert på døren dersom hun ikke rakk å levere den på jobb før jul av ulike årsaker. Jeg hadde ikke stusset over hodet.

Mer spesielt hvis noen får gave fra en kollega og gjemmer den vekk i et skap, lar den ligge i vesken/sekken og ikke vil vedkjenne seg den.  

Anonymkode: 7c0ab...ac7

• Liker 3
Skrevet

Unnskyld meg, TS. Hva er du redd for? At de skal ha et hemmelig forhold? At de flirter med hverandre på jobben?

Hadde det vært noe mellom dem hadde hun ikke levert konfekt på døra, og mannen din hadde ikke vært ivrig på at du skulle hilse på.

Hadde det vært noe mellom dem hadde de utvekslet hemmelige gaver på jobben som du ikke hadde oppdaget!

• Liker 11
Skrevet

Ser ut som de fleste mener hun ikke har noen grunn til å reagere. Og jeg tenker selv at det nok mest sannsynlig er helt uskyldig. Men jeg er ganske sikker på at samboeren min hadde blitt litt skeptisk om det dukket opp en mannlig kollega på døren vår, som ga meg klem og gave. Spesielt om han ikke hadde hørt om denne mannen fra før. Samboeren min er ikke av den sjalu typen, men han hadde følt på det likevel. Jeg selv hadde stusset litt om damen var helt fremmed for meg. 

Folk her inne reagerer så fort negativt på når noen forteller at de føler sjalusi og usikkerhet. Men det er da helt naturlig å få litt vonde følelser av og til. Det betyr ikke at man er overdrevent sjalu eller dramakjerring. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja du overreagerer. Det er ikke rart mange forhold tar slutt når man ser hvor lite som skal til før en del kvinne blir sjalu og lage 10 høns ut av en fjær. Og bare så det er sagt så er jeg kvinne selv.

Anonymkode: efb24...13f

Det var da voldsomt til reaksjon på ei som forteller at hun ble litt usikker. Er vel du som lager 10 høns ut av ei fjær😅😜 Hun spør et forsiktig spørsmål, og sier at hun ikke har sagt noe til han enda. Så hvor er denne overreaksjonen du snakker om?🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Litt dodgy med kollegaer som renner på dørene til folk med gave og klem. Jeg hadde neppe sagt noe, men hadde gjort bittelitt research i det skjulte rundt den kollegaen da.

Anonymkode: 832bd...f43

• Liker 5
Skrevet

Det høres ut som en helt vanlig kollegial gest, og det virker usunt at dette gnager på deg langt ut i februar. Er du normalt veldig usikker og sjalu? 

Anonymkode: 8ed54...1e6

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dette tyder på at han har ett forhold på si som han ikke en gang prøver å sjule! Jeg stilt han ultimatument at enten går han tim HR og får henne sperket for kemrenkende oppførsel, ellers sier han opp jobben, eller dere gjør set slutt! Det er absolutt ikke akseptabelt at hun kommer hjem til dere! Hvordan vet hun hvor han bor? Har hun vært der når du ikke har vært hjemme?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Litamy skrev (5 minutter siden):

Ser ut som de fleste mener hun ikke har noen grunn til å reagere. Og jeg tenker selv at det nok mest sannsynlig er helt uskyldig. Men jeg er ganske sikker på at samboeren min hadde blitt litt skeptisk om det dukket opp en mannlig kollega på døren vår, som ga meg klem og gave. Spesielt om han ikke hadde hørt om denne mannen fra før. Samboeren min er ikke av den sjalu typen, men han hadde følt på det likevel. Jeg selv hadde stusset litt om damen var helt fremmed for meg. 

Folk her inne reagerer så fort negativt på når noen forteller at de føler sjalusi og usikkerhet. Men det er da helt naturlig å få litt vonde følelser av og til. Det betyr ikke at man er overdrevent sjalu eller dramakjerring. 

Enig. 

Jeg er ikke sjalu, men jeg hadde stusset om ei kollega av min mann plutselig sto på døra med konfekt. Han er da på jobb hver dag, og slike kollegiale oppmerksomheter gis på jobb. Han har fortalt meg at han har en kvinnelig kollega som noen ganger har gitt ham en sjokolade eller noe, og det høres bare hyggelig og fint ut. Men om hun sto på husdøra vår på fritiden hans? Da hadde jeg gravd litt, ass.

Anonymkode: 9ed30...a7a

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...