Gå til innhold

Tursekk for dagsturer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha kjøpt en tursekk for dagsturer.

Har egentlig liten peiling på hva som er bra.

Vi er to voksne og to barn.

Noen som har tips til hva vi burde kjøpe? (Helst ikke i fleretusenkronersklassen) :)

Stemmer det at ca. 40 liter er grei størrelse for vårt formål?

Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 40L sekk, og den syns jeg faktisk er litt liten når man kanskje skal ha med mat, drikke, sitteunderlag og kanskje noen ekstra klær. Når vi går på tur (to voksne og to barn) bruker vi enten 2 stk 40L eller 1 stk 80L.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Jeg har en 40L sekk, og den syns jeg faktisk er litt liten når man kanskje skal ha med mat, drikke, sitteunderlag og kanskje noen ekstra klær. Når vi går på tur (to voksne og to barn) bruker vi enten 2 stk 40L eller 1 stk 80L.

OK. Takk for tipset :)

Men hvilket merke kan du anbefale?

Skrevet

Skal se etter hva våre sekker heter. Vi kjøpte de på sportsavdelingen på Coop, og da var de på tilbud.

Skrevet

Jeg har selv en Norrøna Besshø? på 45 liter, men jeg liker den ikke så godt, fordi den ikke sitter bra på ryggen min. Jeg har smal rygg, og denne har skulderstroppene festet såpass langt ute at den gnager litt når den er tung. Men den er fin til å reise bort i opptil en uke med, så hvis passformen passer deg, kan den anbefales på det varmeste.

Passformmessig liker jeg best Haglöfs.

Skrevet

Wig Wam Finse 45L og så hadde vi 75L - begge er gode å ha på. Mener vi ikke betalte mange hundrelappene for den minste, og rundt kr 700 for den største. Det er nok mange sekker som har bedre kvalitet, og som egner seg bedre til langturer, men de vi har er i alle fall flotte til vårt bruk.

Skrevet

Jeg liker Hagløfs og Fjellsport sekkene veldig godt.

Prøv sekken på deg, da kjenner du hvordan den er. Det er viktig og ha gode hoftebelter på de litt større sekkene, og brystspenne. Da sitter den ordentlig på!!

Hvis du tenker på å ha 1 sekk til hele familen på tur, så ville jeg anbefalt 40,45 eller 50 liter.

Om dere tenker å dele opp litt, at dere f.eks har to lette tursekker, en hver på deg og mannen f.eks.

Så prøv hagløfs Tight sekkene.

De er bare kanon deilige å ha på.

Men som sagt, det er en mindre sekk.

Avhenger av hvor mye dere har med dere, og om dere fordeler vekta eller om en bærer alt.

Løp i en sportsbutikk og prøv, der får du også gode råd.

Anbefaler, Hagløfs, Fjellsport, Bergans eller Norrøna.

Gode merker, og gode sekker.

Avhenger bare av ryggen din :)

Skrevet

Heisann!

Takk for mange gode tips!

Jeg har bestilt to sekker på internett.

Denne har jeg bestilt til mannen min.

Til meg selv bestilte jeg en til samme tilbudspris, som heter Luna 35L. Den ble tatt bort fra siden umiddelbart etter jeg bestilte, så tipper jeg fikk den siste. Den er noe lignende men beregnet på kvinner.

Kjempefornøyd så langt! Håper jeg blir det når de kommer også :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det var meg over :sjenert:

Skrevet

Håper dere blir fornøyd med sekkene, og at dere får mye glede av både sekkene og turene ;)

Skrevet

Anbefaler på det aller sterkeste Integral sekkene til Norrøna! De finnes i ulike størrelser, og er en drøm å ha på ryggen. Koster fra 700 kr og opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...