Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 uker siden fødsel. Har ikke skjedd så mye endring her enda, utenom at jeg kan se føttene mine igjen🤭

Skjønner at man ikke nødvendigvis blir den samme som før fødsel og graviditet, man har jo vært gjennom en enorm påkjennelse. Men når kjente du igjen egen kropp igjen? 
Må si jeg ble litt overrasket over hvor lang tid det tar før magen trekker seg tilbake, hadde regnet med løs hud, men den ser litt gravid ut enda…

Anonymkode: f2219...b12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 måneder etter fødsel ca, med begge barna.

Anonymkode: 2fc14...fdf

Skrevet

Fortsatt ikke skjedd :( er 7 år siden

Anonymkode: 64e9f...f46

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Skjedde noe da barnet nærmet seg 1,5 år. Først da jeg følte meg mer som meg selv igjen både fysisk og mentalt. Gikk ned mange kg på kort tid og kom inn i klær jeg aldri trodde jeg skulle ha på meg igjen 😄

Endret av Anononyma
Skrevet

Er 1,5 år siden fødsel nå - fortsatt 8kg tyngre enn utgangspunktet før jeg ble gravid. Er nå gravid på nytt, så regner med det kommer til å ta noen år til 

Skrevet

16 mnd siden fødsel her og veier fremdeles mer enn utgangspunktet, både magen og puppene har en helt annen form🤭 Har ikke lagt noe innsats i det, annet enn å gå tur og spise normalt. Psyken har virkelig kommet seg, antakelig da barnet var rundt året. Fikk mer «gnisten» tilbake og absolutt alt handlet ikke om baby mer.

Anonymkode: 610ef...f09

Skrevet

Kulen forsvant med én gang for min del, altså i det barnet var ute. Jeg hadde noen ekstra kilo sammenlignet med startvekt i ca.6 mnd etter fødselen, men det lå mest på hofter, lår og rumpe. Nå veier jeg mindre enn før graviditeten og er bedre trent enn noen gang.

Anonymkode: ba93f...c20

Skrevet

4 uker?! Det er ingenting, kroppen har jo gått i gjennom masse endringer.

Jeg fødte for 13 år siden og kroppen er fortsatt endret. Og magan er der 😁 Det er sånn det er for mange. Kroppen endres med alderen også! Men så lenge vi er friske og raske så skal jeg da jammen ikke klage ☺️ 

Anonymkode: 064db...5de

Skrevet

Dagen etter

Anonymkode: 1c6b4...062

• Liker 1
Skrevet

Jeg raste ned i vekt grunnet amming og at jeg prioriterte søvn over spising. Høyst ufrivillig. Da babyen var 5 måneder veide jeg 7 kg mindre enn da jeg ble gravid og jeg var slank. Holdt på å miste melken. Er slank fortsatt og har ingen plager etter svangerskapet. 

Anonymkode: 28952...12e

• Hjerte 1
Skrevet

Sånn vektmessig ble jeg mer meg selv ca ett år etter svangerskapet, men ble gravid på nytt etter 14 mnd etter første fødsel. Får se hvordan det blir denne gangen :) Har foreløpig gått opp mindre enn 50% av vekta som jeg la på meg i forrige svangerskap, så har tro på at vekta kanskje går seg til litt tidligere. 
Men magen min er feks større pga større livmor og strukket hud. For min del blir den nok aldri som den var. Ellers noen ikke skjemmende strekkmerker.

Man må ikke tro at alt blir som før. Det hadde jo i grunnen vært veldig rart om det ble det. 

Anonymkode: 519dc...e35

• Liker 2
Skrevet

Vekt tilbake etter 2-3 mnd begge gangene og gikk også litt under startvekt. Og var vel rundt da jeg følte meg som «meg selv» igjen. Dog litt svakere. Hadde lite eller ingen plager etter fødsel så det hjelper jo også. Snart 2 år siden siste fødsel og er bedre trent og sterkere enn jeg har vært før :D 

Anonymkode: a5c4f...c07

Skrevet

Har 5 barn og fikk først 3 tette. Jeg var tilbake i god form etter 6 mnd etter nr 3, men med mye trening og fokus på kosthold. Jeg var i grei form imellom nr 2 og 3 også. Trente gjennom svangerskapene. De 2 siste fikk jeg 10 år senere og det tok nesten 2 år før jeg var tilbake i form tross alt god form i svangerskapet, men derfor endte med keisersnitt så tok nok lengre tid pga det.

Anonymkode: 0c51e...620

Skrevet

Jeg har bilder av meg selv i bikini 1 1/2 måned etter at jeg fødte tvillinger, og kroppen var som før jeg ble gravid. Umulig å se at jeg nylig hadde hatt tvillingmage. 

Hjalp lite i etterkant, for jeg klarte å ødelegge kroppen på egenhånd senere. 🤪

Anonymkode: a309e...0bd

• Hjerte 1
Skrevet

For meg tok det minst 8 uker! Så ikke stress ❤️ Kommer sikkert litt an på utgangspunktet og. Hadde en BMI på 18,5 da jeg ble gravid, og en BMI på 22 da jeg fødte. 

Men har venninner som har brukt mange måneder, og har ei venninne som gikk ut av sykehuset med gamlekroppen😅 Dette er uansett ikke tiden for å stresse med kropp! Det tar den tiden det tar ❤️ 

Anonymkode: f66ee...596

Skrevet

9 mnd etter her. Ser fremdeles litt gravid ut, og har ikke gått ned alle kiloene.

Anonymkode: aff7d...b15

Skrevet

Det spørs hva du mener. Mener du kun utseendemessig? En måneds tid for min del. 

Anonymkode: 34027...cf6

Skrevet

Ca 4 mnd etter så jeg ut som meg selv igjen, hadde et par kg ekstra igjen, de har aldri gått av :)

Anonymkode: 90d6f...3c7

Skrevet

Det der er jo veldig individuelt. Selv gikk kroppen fort tilbake til ca slik den var før, overraskende fort. Men ikke noe jeg gjorde noe aktivt for. Handlet antakelig om at jeg ammet (mye), og at jeg ikke gikk opp så mye da jeg var gravid. Var heldig og kunne trene gjennom store deler av graviditetene, særlig siste halvdel og fram til fødsel (hadde ingen problemer med bekkenet). Mens jeg ammet måtte jeg for eneste gang(er) i livet spise for å holde vekten oppe, og selv da var jeg vel tynn. Så jeg antar at min kropp rett og slett brukte mye energi på melkeproduksjon.

Skrevet

Tok 9 mnd vektmessig, og 15 mnd hadde jeg gått ned 10kg mer enn jeg etter var i utgangspunktet uten å ha gjort noe annet enn å slutte å amme. Regner med at det var på grunn av at aktivitetsnivået øker noe sinnsykt fra de begynner å løpe i alle retninger. 

«Utseendemessig» var jeg ganske lik kort tid etter fødsel. Vekten var jevnt fordelt, bare digre pupper som jeg ikke liker på meg.

Men det er litt whatever. Det første året handlet om å få mest mulig søvn.

Anonymkode: 623a7...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...