Gå til innhold

er dere venn med fastlegen på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne sier at hun chatter med fastlegen sin på Messenger. De er ikke venner på Face,  Fastlegen sa at det var ok så lenge de ikke snakket om medisinske ting.  

Jeg trodde det fantes retningslinjer rundt sånt? Ville deres fastlege gått med på å chatte på Messenger? Jeg hadde nok blitt blankt avvist om jeg foreslo å prate om ting og tang der. 

Anonymkode: 97f34...5bd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke! 

Anonymkode: ad789...6bb

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja er god venn med fastlegen min. Vi er på samme spinningtimer og det var da vi ble kjent. Bor i en bygd så vi havnet også ofte på samme fester. 

Så ja, vi har hverandre på Facebook.  

Og er det ting jeg ikke vil ta opp med henne medisinsk ber jeg om vikarlege. 

Anonymkode: 4d37a...094

• Hjerte 1
Skrevet

Nei det gjør jeg selvfølgelig ikke.

Jeg er venn med flere leger på Facebook, men ikke min egen fastlege.

Anonymkode: 0a4b7...1a1

• Liker 1
Skrevet

Lol. Nei. Helsepersonell skal slippe prate med meg på fritiden. Stakkars fastlege! 

Anonymkode: f7a88...692

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei man er ikke venn med fastlegen sin på facebook. Det er ikke normal praksis. 

Anonymkode: fe3b5...a1f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Er de venner på privaten kanskje?

Anonymkode: 24c5c...73c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja er god venn med fastlegen min. Vi er på samme spinningtimer og det var da vi ble kjent. Bor i en bygd så vi havnet også ofte på samme fester. 

Så ja, vi har hverandre på Facebook.  

Og er det ting jeg ikke vil ta opp med henne medisinsk ber jeg om vikarlege. 

Anonymkode: 4d37a...094

Du er vel klar over at alt skrives i samme journal, så dette vil din venn fastlegen ha full oversikt over. Synes det er merkelig av fastlegen å ha venner fra sin pasientliste. 

Anonymkode: de7bc...81a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet