Gå til innhold

er dere venn med fastlegen på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne sier at hun chatter med fastlegen sin på Messenger. De er ikke venner på Face,  Fastlegen sa at det var ok så lenge de ikke snakket om medisinske ting.  

Jeg trodde det fantes retningslinjer rundt sånt? Ville deres fastlege gått med på å chatte på Messenger? Jeg hadde nok blitt blankt avvist om jeg foreslo å prate om ting og tang der. 

Anonymkode: 97f34...5bd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke! 

Anonymkode: ad789...6bb

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja er god venn med fastlegen min. Vi er på samme spinningtimer og det var da vi ble kjent. Bor i en bygd så vi havnet også ofte på samme fester. 

Så ja, vi har hverandre på Facebook.  

Og er det ting jeg ikke vil ta opp med henne medisinsk ber jeg om vikarlege. 

Anonymkode: 4d37a...094

• Hjerte 1
Skrevet

Nei det gjør jeg selvfølgelig ikke.

Jeg er venn med flere leger på Facebook, men ikke min egen fastlege.

Anonymkode: 0a4b7...1a1

• Liker 1
Skrevet

Lol. Nei. Helsepersonell skal slippe prate med meg på fritiden. Stakkars fastlege! 

Anonymkode: f7a88...692

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei man er ikke venn med fastlegen sin på facebook. Det er ikke normal praksis. 

Anonymkode: fe3b5...a1f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Er de venner på privaten kanskje?

Anonymkode: 24c5c...73c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja er god venn med fastlegen min. Vi er på samme spinningtimer og det var da vi ble kjent. Bor i en bygd så vi havnet også ofte på samme fester. 

Så ja, vi har hverandre på Facebook.  

Og er det ting jeg ikke vil ta opp med henne medisinsk ber jeg om vikarlege. 

Anonymkode: 4d37a...094

Du er vel klar over at alt skrives i samme journal, så dette vil din venn fastlegen ha full oversikt over. Synes det er merkelig av fastlegen å ha venner fra sin pasientliste. 

Anonymkode: de7bc...81a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det ville jeg aldri vært.

Anonymkode: 928c1...520

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei man er ikke venn med fastlegen sin på facebook. Det er ikke normal praksis. 

Anonymkode: fe3b5...a1f

Det kommer da helt an på

Anonymkode: 3e164...d09

Skrevet

Ja og nei. Jeg har kona hans der.og har chattet med de begge om fotballcup osv. 

Anonymkode: 48fbc...7e3

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 8007d...93a

Skrevet

Nei, det er jo ikke vanlig, men tviler på at det finnes retningslinjer ? Jeg har min fastleges tillatelse til og sende han sms om noe haster, men det har med sykdom og at jeg ikke misbruker det på noe vis. Tror ikke han har gitt privatnr sitt til alle pasienter. Om jeg hadde spurt om jeg kunne sende han messenger tror jeg ikke han hadde sagt nei.  Ja, han hadde nok sagt nei til og prate om « ting og tang «. 

Anonymkode: 12cbb...ffe

Skrevet

Altså, han virker som en kul fyr, men tror ikke det hadde vært særlig passende 😆

• Liker 1
Skrevet

Fastlegen min har rundt 2000 pasienter. Hun hadde hatt det travelt på messenger om vi alle skulle kontaktet henne der 😅 Facebook eier jo alle samtalene på messenger, så det er jo litt dumt å chatte om veldig private ting der.

Anonymkode: f6114...8fd

• Liker 1
Skrevet

Nei. Vet knapt nok hvem det er.

Anonymkode: 3d7ac...fd3

• Liker 2
Skrevet

Nei, virkelig ikke, men jeg kan forstå at det kan være naturlig på mindre steder der man møter legen overalt ellers, i skolegården, på butikken, i nabolaget osv.

Skrevet

Ja, jeg har både tannlege, lensmann og lege på vennelista. Jeg bor på bygda og da nytter det ikke å blande roller slik. For meg er de venner på FB, ikke lege eller tannlege. 

Anonymkode: e7b57...0d1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fastlegen sa at det var ok så lenge de ikke snakket om medisinske ting.  

Anonymkode: 97f34...5bd

Det er ikke ok. I beste fall er det uprofesjonelt.

Anonymkode: 13802...7aa

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, en sånn lege som er venn med pasientene på facebook, hadde jeg aldri klart å ta seriøst. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...