Gå til innhold

Fastlegen min overholder ikke 5 dagers fristen for å svare på e-konsultasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en travel fastlege som ikke er ofte på kontoret, men jobber hjemmefra og tar mange e -konsultasjoner.

Hun har vært fastlegen min i to og et halvt år, og på den tiden har jeg sendt 4-5 e-konsultasjoner som hun ikke har fanget opp og når jeg konfronterer henne sier hun at hun kan ikke finne noe e-konsultasjoner fra meg inne på på helsenorge.

For 3-4 uker siden fikk jeg et voldsomt herpesutbrudd for første gang rundt munnen, og etter at jeg hadde prøvd diverse kremer fra apoteket uten å bli bra skrev jeg en e-konsultasjon til henne og la ved bilder, uten at jeg har fått respons fra fastlegen.

På hjemmesiden til legekontoret står det at fastlegene skal svare i løpet av fem arbeidsdager, men den fristen holder de ikke!

Forrige uke sendte jeg en forespørsel om å fornye en resept (blå resept), og har ikke fått ny resept men nå har det kun gått 4 arbeidsdager siden.

Jeg har innimellom ringt til legekontoret og purret via sekretær, men jeg mener att det er helt unødvendig.

Er det noen andre som blir behandlet sånn hos legen sin?

Kan legge til at det er ikke ledige fastleger i byen min, så hvis jeg skal bytte kan jeg glemme å få en kvinnelig lege, og vente inntil 1 år for å komme til ny mannlig lege.

Anonymkode: 03935...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en travel fastlege som ikke er ofte på kontoret, men jobber hjemmefra og tar mange e -konsultasjoner.

Hun har vært fastlegen min i to og et halvt år, og på den tiden har jeg sendt 4-5 e-konsultasjoner som hun ikke har fanget opp og når jeg konfronterer henne sier hun at hun kan ikke finne noe e-konsultasjoner fra meg inne på på helsenorge.

For 3-4 uker siden fikk jeg et voldsomt herpesutbrudd for første gang rundt munnen, og etter at jeg hadde prøvd diverse kremer fra apoteket uten å bli bra skrev jeg en e-konsultasjon til henne og la ved bilder, uten at jeg har fått respons fra fastlegen.

På hjemmesiden til legekontoret står det at fastlegene skal svare i løpet av fem arbeidsdager, men den fristen holder de ikke!

Forrige uke sendte jeg en forespørsel om å fornye en resept (blå resept), og har ikke fått ny resept men nå har det kun gått 4 arbeidsdager siden.

Jeg har innimellom ringt til legekontoret og purret via sekretær, men jeg mener att det er helt unødvendig.

Kan legge til at det er ikke ledige fastleger i byen min, så hvis jeg skal bytte kan jeg glemme å få en kvinnelig lege, og vente inntil 1 år for å komme til ny mannlig lege.

Siden hun ikke finner de må det jo være noe galt med systemet? En el annen innstilling som gjør at hun ikke mottar de.. 

Anonymkode: 8956b...745

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden hun ikke finner de må det jo være noe galt med systemet? En el annen innstilling som gjør at hun ikke mottar de.. 

Anonymkode: 8956b...745

Hun har det så travelt at hun får de ikke med seg.

ts

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kun brukt elektronisk konsultasjon for å fornye resepter og da har jeg fått svar iløpet av samme dag eller påfølgende arbeidsdag alt etter når jeg har kontaktet på døgnet. Er du misfornøyd med behandlingen får du klage. Er for mange leger som har for mange pasienter på listen sin om det er valgt økonomisk eller man er "tvunget" pga mangel på bok leger.

https://www.helsenorge.no/klage-og-erstatning/klageordninger/

Anonymkode: 977f4...a58

Skrevet

Den legen gjør jo uansett ikke jobben sin, så bedre å sette deg på venteliste hos en annen lege!

Hjelper ikke at hun er kvinne når hun ikke gjør jobben sin.

Anonymkode: 0a94b...13e

• Liker 1
Skrevet

Det er jo uansett bare å sette gang i med byttet om du vil det. Selv med venteliste? Du vil ikke akkurat komme fortere fram ved å vente.. 

Anonymkode: c0680...f12

Skrevet

En slik lege kunne ikke jeg hatt, kvinne eller ikke. Jeg ønsker også i utgangspunktet en kvinnelig lege, men har gitt opp det. Jeg har en mannlig lege som svarer raskt og er en god lege, så får kjønn være sekundert. Går til privat gynekolog når det er tid for det. Å bytte lege kan føles veldig risikofullt da man ikke vet hva man får, men å aldri få svar fra legen går jo ikke an. 

Anonymkode: c1bd8...49c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...