axillea Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Har en gutt på 2 år og noen måneder som i perioder kan få ekstreme raseriutbrudd som kan vare i over en time. Og det spiller ingen rolle hva vi gjør, det gir seg ikke. Jeg har ikke noe problem med å være rolig og være der frem til utbruddet er over. Men i det siste har han begynt å slå, klore og kaste og slå med leker. Akkurat det vet jeg ikke hvordan jeg skal håndtere. Jeg prøver å bestemt, men rolig si ifra at det ikke er greit. Tar ifra han de lekene han slår med, eller går bort om han slår meg. Men det er liksom ingenting som hjelper. Det hjelper ikke å bli sint og kjefte heller. Så hva gjør man. Hvordan har dere andre håndtert det?
~white lady~ Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 De vokser det av seg, men i mellomtiden ta han med på et kjedelig rom om du kan, der han ikke kan hive leker. Ta tak i hendene hans om han prøver å klore og slå. Forhold deg rolig, du modellerer ønsket oppførsel, samtidig som du aksepterer alle store følelser gutten har. Snakk kort om hendelen etterpå når han er roet ned og tilbake i toleransevinduet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Vær så rolig du kan, og samtidig helt tydelig på at å slå/klore osv IKKE er akseptabelt. Stopp barnet når det prøver å slå. I etterkant snakker du med barnet om situasjonen og at det ikke er lov å slå. Anonymkode: cd5c4...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå